Informatie gevraagd omtrent Tsjechië

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Hallo,

Mijn vader en ik gaan in de vakantie waarschijnlijk op vakantie naar Tsjechie. Nu wou ik wat dingen van mensen die hier weleens zijn geweest (op de motor natuurlijk). Zijn de wegen goed? Hoe ziet het land eruit (Bergen?) En wat zijn de prijzen van de spullen daar (Uit eten gaan enzo) En post nog maar wat nuttige informatie als je wilt ;)

Bedankt !
 
ben er een keer op wintersport geweest, niet met de motor, maar misschien heb je iets aan de info

de wegen zijn er redelijk
bergen zijn er te vinden richting de wintersport gebieden
eten is er schandalig, gelet op de prijs wel te verstaan, is goed en goedkoop
 
ben er een keer op wintersport geweest, niet met de motor, maar misschien heb je iets aan de info

de wegen zijn er redelijk
bergen zijn er te vinden richting de wintersport gebieden
eten is er schandalig, gelet op de prijs wel te verstaan, is goed en goedkoop

Bedankt voor je reactie.

Maar als het goed en goedkoop is, waarom is het eten dan schandalig :?
 
Wegen zijn (afhankelijk van waar je bent) redelijk. Boodschappen en eten is idd erg goedkoop en luxe uit eten kost je net zoveel als hier om de hoek een biefstukje kost.
 
Hallo,

Mijn vader en ik gaan in de vakantie waarschijnlijk op vakantie naar Tsjechie. Nu wou ik wat dingen van mensen die hier weleens zijn geweest (op de motor natuurlijk). Zijn de wegen goed? Hoe ziet het land eruit (Bergen?) En wat zijn de prijzen van de spullen daar (Uit eten gaan enzo) En post nog maar wat nuttige informatie als je wilt ;)

Bedankt !

Moet je wel slagen voor je examen
 
In praag zijn de prijzen steeds meer van een westers nivo. In de dorpen kun je erg goedkoop eten :) Drank is trouwens ook erg goedkoop :)
 
Ben er alleen met wintersport geweest.
Is idd erg goedkoop, verwacht niet teveel maar alle basiszaken zijn aanwezig. En ze hebben erg lekker bier !!!!!!!!!!!!!!!!
O ja, ze hebben daar wel een hekel aan Duitser.
 
niet aleen het eten ook
friends.gif
is erg goedkoop :P :P
 
het eerste wat je moet zeggen is "ik ben Nederlander" ze hebben echt een bloedhekel aan Duitsers
Eten is heel goedkoop maar eentonig (soep,goelash,gekookte broodbollen, knodlen of zoiets)

Bier (PIVO) is ook goedkoop en heeeel lekker, zelfs voor een Belg

oh ja, uitkijken voor de plaatselijk juten ze hebben ook radars en hebben nog steeds dat communistische trekje (niet tegenspreken en gewoon betalen, boets kosten 2 keer niks)
 
Laatst bewerkt:
het eerste wat je moet zeggen is "ik ben Nederlander" ze hebben echt een bloedhekel aan Duitsers
Eten is heel goedkoop maar eentonig (soep,goelash,gekookte broodbollen, knodlen of zoiets)

Bier (PIVO) is ook goedkoop en heeeel lekker, zelfs voor een Belg

oh ja, uitkijken voor de plaatselijk juten ze hebben ook radars en hebben nog steeds dat communistische trekje (niet tegenspreken en gewoon betalen, boets kosten 2 keer niks)
:^ behalve dat stukje van eentonig eten! Ben ik niet met je eens, je kan net zo afwisselend eten als hier :9 . Dit jaar met Yammie naar Tjechië en deze keer geen kookrommel mee, mar elke dag uit eten :) Scheelt een hoop gesjouw en het kost toch heel weinig. Die sletten aan de kant van de weg zijn geen aanrader, je kunt beter een bar induiken :P
 
ff iets waar je misschien wat aan hebt: http://www.tsjechie.nl/
verder zou ik navraag doen bij de ANWB of er dingen zijn die je dient te weten zoals aparte verkeersreglementen e.d. (doe ik zelf ook nog voor dat we gaan)
 
De wegen in Tsjechië zijn de laaste jaren flink beter geworden, maar dat hangt wel sterk af van waar je bent. De hoofdwegen zijn meestal goed te doen. Wel even oppassen voor de "Pozor Vlak" borden (pas op trein) want de (oude) spoorwegovergangen zijn alles behalve vlak.
Bier: super kwaliteit, voor 1 biertje hier op het terras, koop je daar een half krat grote flessen.
Eten: de Tsechische keuken is niet veel soeps, maar in de restaurants is voor weinig geld (zeg 15 piek) een erg luxe meergangen maaltijd te krijgen. In de toeristische gebieden heb je veel keuze in goede restaurants.
Slapen: weet ik niet, omdat ik altijd voor een paar piek per nacht op privé terrein kampeer, maar ik denk dat de campings niet altijd even luxe sanitaire voorzieningen hebben. Hotels zullen wel goedkoop zijn gezien ook de lage prijzen van de maaltijden. Maar zoals eerder gezegd: de omgeving van Praag is een economisch eiland waar de prijzen gelijk aan die in Nederland zijn!
 
Tsjechie is wel gaaf, maar niet TE diep de binnenlanden in trekken.

Zoals eerder gezegt praten ze alleen duits als vreemde taal (en dan nog half gebakken), begin je zin met "guten tag, ich kom von Holland" want als ze denken dat je een mof bent, heb je het "verdreten".

Voor de rest, een Pivo (halve liter bier) kost ca. tussen de 0.40 en 0.50 € ,

voor 7 € vreet je je vol.

Coca Cola is duurder als sterke drank (like becherovka voor de insiders :+ )

wegen wordt idd beter, maar nog lang geen nederland, let op voor rotzooi in de bochten.

Ps. voor als je door polen gaat, die wouten daar zijn heel ver met de techniek, ze gebruiken echt laserguns etc.

Maar ze zijn om te kopen, betaal voor een boete in polen max. 10 € .

succes
 
Ik ben een paar jaar geleden in Polen geweest ;)

Ahhhhhhhhhhhh

Yammie....sprakenloos en droomt nog vaak over Polen als dat moet/mag :P
 
Mooi land, ben 2x in Praag geweest.

Politie en de mensen spreken er totaal geen buitenlands (Gunstig in geval van boetes?????) Engels is zelfs in Praag zelf een probleem.

Verder zijn de wegen redelijk te doen, af en toe wel een paar gaten die je moet ontwijken. Bepaalde snelwegen zijn tolwegen.

Bij binnenkomst word je gelijk verwelkomd door wulpse dames in korte rokjes. Volgens mij dromen die van een baan als koningin; de handjes blijven maar zwaaien...

Eten kost niets en voor een laten we zeggen twee euro zuip je je klem. Wat wil je nog meer?
 
Bij binnenkomst word je gelijk verwelkomd door wulpse dames in korte rokjes. Volgens mij dromen die van een baan als koningin; de handjes blijven maar zwaaien...
Nee hoor, ze willen alleen maar laten zien dat ze goed in het uitvoeren zijn van kleine lichte huishoudelijke werkzaamheden })
 
voor 7 € vreet je je vol.

Coca Cola is duurder als sterke drank (like becherovka voor de insiders :+ )

Ps. voor als je door polen gaat, die wouten daar zijn heel ver met de techniek, ze gebruiken echt laserguns etc.

Maar ze zijn om te kopen, betaal voor een boete in polen max. 10 € .

succes

Idd. Op veel wegen staan ze daar met een laser.
Dus uitkijken ! Het voordeel is dat er ook veel gewaarschuwd wordt met groot licht, dus als iemand maar je staat te seinen: Remmen !
 
Hallo,

Mijn vader en ik gaan in de vakantie waarschijnlijk op vakantie naar Tsjechie. Nu wou ik wat dingen van mensen die hier weleens zijn geweest (op de motor natuurlijk). Zijn de wegen goed? Hoe ziet het land eruit (Bergen?) En wat zijn de prijzen van de spullen daar (Uit eten gaan enzo) En post nog maar wat nuttige informatie als je wilt ;)

Bedankt !
Wij zijn drie keer in Tsjechie geweest met veel plezier, veel vriendelijke mensen tegen gekomen. Heerlijk gegeten voor weinig geld je moet wel even door hebben wat de betere eettentjes zijn, met name kom je hier ook achter door het aan andere toeristen te vragen. Wij hebben veel gehad aan de groene vakantiegids van eceat. Hier staat allerlei handige informatie in en allemaal adressen door heel Tjechie waar je kunt kamperen,B&B, huisjes die je kunt huren ect.Zie verder www.pz.nl/eceat of tel 0206681030. Wij hadden verwacht dat de wegen erg slecht zouden zijn , dit viel ons 100% mee. De omgeving is mooi verschilt wel in wat voor gebied je zit.

suces ermee hopelijk heb je wat aan deze informatie

Eska 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan