Informatie gezocht: Suzuki DR400 uit 1980, klepspeling olie enz

HJS

MF'er
3 jun 2019
82
9
Groningen
Goedenavond,

Ik heb zojuist een mooie speurtocht gehad naar een pdfje van een handleiding voor de suzuki dr400 uit '80. Helaas nog niet gelukt om een handleiding te vinden of iets dergelijks. her en der wat info over de klepspeling en wat dit zou moeten zijn, maar ook dan krijg ik verschillende waarden. Heeft iemand hier een handleiding voor?

Kleppen tikken een beetje naar mijn idee, deze wil ik graag even controleren maar moet ik wel de juiste waarden voor de speling weten..
en zo zullen er nog wel meer dingetjes zijn die ik even wil na lopen voordat ik serieuze kilometers ga maken.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen!

alvast bedankt!
 
das al een goed oude, links ed werken niet.. was ik ook tegen gekomen, maar 1/8 uitdraaien vind ik ook nog al wat.. kan het proberen uiteraard. maar in en uitlaat zijn normaal gesproken verschillend toch? heb van andere motoren altijd wel een handboekje in pdf erbij kunnen vinden, zou ik ook voor deze wel graag willen, maar met de dr 400 uit 1980 is het toch wat lastig te vinden om de een of andere reden..

des al niet te min, wel bedankt voor de reactie
 
drz400 is veel nieuwer, heel ander blok helaas.. SP en GN400 van rond het zelfde jaar zouden wel ongeveer het zelfde blok moeten zijn, er schijnt een handleiding te zijn waar die 3 motoren in genoemd worden.


 
das al een goed oude, links ed werken niet.. was ik ook tegen gekomen, maar 1/8 uitdraaien vind ik ook nog al wat.. kan het proberen uiteraard. maar in en uitlaat zijn normaal gesproken verschillend toch? heb van andere motoren altijd wel een handboekje in pdf erbij kunnen vinden, zou ik ook voor deze wel graag willen, maar met de dr 400 uit 1980 is het toch wat lastig te vinden om de een of andere reden..

des al niet te min, wel bedankt voor de reactie

Bij mijn DR800S (1990, SR42) zijn in- en uitlaat speling ook gelijk:
Knipsel klepspeling DR800S.PNG

Dus Suzuki deed het vaker. Aangezien genoemde topic expliciet over jouw type motor gaat en met bronnen onderbouwd was, zou ik het geloof ik wel aandurven. Disclaimer: Het is niet mijn motor, en als het stuk gaat heb ik er de brokken niet van.
 


1e moet ik 20 dolars gaan betalen?

2e krijg ik een .rar bestandje wat opeens als een soort van filmpje af gaat spelen in vlc.. en dan een soort doorsnede van een blok en een achterbrug..
 
En als je een keer naar een suzuki dealer gaat,of belt hierover of die een werkplaatshandboek kunnen regelen voor deze suzuki.
Of zeg ik nu iets stoms?
De suzuki dealer die dit gerust weet welke gegevens voor kleppen stellen bij jouw motor moeten zijn.
Dit is denk beter idee dan wanhopig zoeken op internet wat je tot nu toe niks oplevert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan