informatie Helmen gevraagd

technieker

MF veteraan
15 apr 2007
1.620
0
Hallo mede mfers,

Mijn huidige helm is aan vervanging toe. Ik heb een marushin helm maar die helm is een beetje ruim gaan zitten en op de snelweg voel ik ook dat hij niet meer goed zit. Het is een systeemhelm wat ik erg fijn vind maar wel erg veel lawaai maakt.

Nu ben ik op zoek naar een helm van ong. 200 euro.
Met het oog op circuit dagen denk ik dat het een integraal wordt ( systeemhelmen worden toch niet toe gelaten op het circuit?).

De eisen van de helm zijn dus:
Stil
makkelijk uitwasbaar en weer Goed in elkaar te zetten. Mijn huidige helm kun je wel wassen maar denk maar niet dat het "mutsje" er weer goed in krijgt. een bagger systeem.
Het liefste nog een patroontje.

Mijn vraag is dan ook kun je wel een stille veilige helm kopen voor dat geld?

Ik ben al bij motorwinkels geweest en daar zie je dan helmen van z'n 150 euro, een nolan N integraalhelm met printje bijv. maar is dat wat?

Graag hoor ik jullie eigen ervaring hierover.

Thanx voor het meedenken. :]
 
Een helm advies hier heeft weinig zin.
Iedereen heeft een ander model hoofd en stelt andere eisen aan een helm. Ik kan wel zeggen dat een Shoei me zo geweldig past of de állerbeste helm is, maar daar heb jij niets aan.

Voor dat budget koop je niet de best uitgeruste helm, maar moet er allicht wel wat passends te vinden zijn. Een integraal is so wie so stiller als een vergelijkbare systeemhelm, al zit er best wat verschil qua lawaai tussen de helmen onderling. Maar wat je ook koopt, je hebt toch oordoppen nodig.
 
Naar een winkel gaan en passen is de beste oplossing.
Kijk hier ook eens rond www.fc-moto.de die verkopen zo ongeveer alle merken tegen scherpe prijzen.
 
Voor die eisen zou ik toch een ruimer budget nemen, spaar er nog een eurotje of 100 bij en je hebt veel meer keuze. Wat is nou 100/200 euro meer voor iets wat jou 4 jaar lang beschermd tegen allerlei kwaaie dingen? En ga vooral niet via internet kopen, het mag dan wel 2 tientjes goedkoper zijn, maar als er iets aan je helm is ben je langer bezig met mailen/bellen dan met het probleem oplossen.
 
Voor die eisen zou ik toch een ruimer budget nemen, spaar er nog een eurotje of 100 bij en je hebt veel meer keuze. Wat is nou 100/200 euro meer voor iets wat jou 4 jaar lang beschermd tegen allerlei kwaaie dingen? En ga vooral niet via internet kopen, het mag dan wel 2 tientjes goedkoper zijn, maar als er iets aan je helm is ben je langer bezig met mailen/bellen dan met het probleem oplossen.

Misschien wel een beter idee....
binnenkort maar eens naar termaat en naar karlsbeek.

FCmoto is wel goedkoop kwa helmen, maar net wat je zegt als er dan iets mee is.

Ik overweeg het eens ;)
 
Ik heb een Lazer LZ6 van 75 euro en een Shoei XR1000 van 350, maar ze zitten allebei net zo lekker (blijft allemaal subjectief natuurlijk), net zo licht/zwaar, net zo lawaaiig/stil (oordoppen), vizieren gaan bij beiden net zo goed (klappen niet open/dicht bij hoge snelheid), binnenwerk bij beiden net zo slecht/goed ventilerend etc... Over beiden ben ik zeer tevreden, maar ik heb het verschil tussen beiden nog steeds niet kunnen merken en ik gebruik ze afwisselend. Qua veiligheid blijft een een hypothetisch geneuzel (zeker hier op mf), maar beide helmen scoren goed in allerlei veiligheidstests.
Ik had hiervoor ook een systeemhelm, juiste maat, maar die zat eigenlijk gewoon nooit lekker, zeker bij hoge snelheden instabiel, veel lift/wervelingen bij het kinstuk (ook naar binnen toe).
Gaf me ook geen veilig gevoel iig, daarom overgestapt op een integraal.
Pas zeker per type helm de maat die je neemt en beide omliggende maten nogmaals goed. Houdt ze ook langere tijd op (als dat mogeljk is; proefrit mogelijk ?). sucses met je zoektocht iig
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel een beter idee....
binnenkort maar eens naar termaat en naar karlsbeek.

FCmoto is wel goedkoop kwa helmen, maar net wat je zegt als er dan iets mee is.

Ik overweeg het eens ;)

Termaat is zeker een goede voor helmen. Pas bij de aanbiedingen (niet alleen bij Termaat) wel even op de produtiedatum.

Worden er geen eisen gesteld aan helmen tijdens een circuitdag? Misschien ook handig om daar nog even in te duiken voor je op korte termijn nog een keer uit shoppen mag...
 
Kijk hier maar eens, van deze kun je de wangstukken oppompen
Ik heb zelf de 750 en het is een geweldige helm met goede ventilatie en D sluiting
een helm is en blijft persoonlijk maar dit is mijn 6e helm en deze is tot nu toe de beste voor zo'n prijs.

Lees ook wat amerikaanse reviews.
het is een canadees merk.



http://www.scorpionsports.eu/
 
je kan ook is naar een schubert c2 kijken, is ook een erg stille helm voor rond de 300 euro.
 
Voor die eisen zou ik toch een ruimer budget nemen, spaar er nog een eurotje of 100 bij en je hebt veel meer keuze. Wat is nou 100/200 euro meer voor iets wat jou 4 jaar lang beschermd tegen allerlei kwaaie dingen? En ga vooral niet via internet kopen, het mag dan wel 2 tientjes goedkoper zijn, maar als er iets aan je helm is ben je langer bezig met mailen/bellen dan met het probleem oplossen.


:^

Een goedkopere helm is wellicht ook kwalitatief minder en je hebt maar één hoofd....



Ik heb ook nog wel een prima helm te koop, maar dat is een XS (53-54 cm omvang hoofd) dus die is misschien weer te klein.
Deze Shoei kwam wel goed uit de test qua geluid/stilte én je kunt na verloop van tijd de wangstukken vervangen voor nieuwe, die zijn gewoon los te koop, dus als ie te wijd wordt is dat te verhelpen.

Helm Shoei Artifact Rood (XR-1000)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt je nu overladen met info _O- _O- _O-

Succes met je keuze het kan natuurlijk altijd nog een foute Duitse helm worden :+

212125.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan