informatie omtrent sidilaarzen - zoolvervanging

Oliekoel

MF veteraan
12 jul 2009
11.103
7
utreg/adam
Hoi,
ik had een vraag mag dat duidelijk wezen :+

ik heb sidi's ik dacht zelf te hebben de black rain versie van sidi waarvan de zool op is, maar de boots/laars het nog uistekend doet
ik zag dat er losse zolen voor verkocht worden op ebay, en dat er mogelijkheden waren voor het vervangen van, nu heb ik het bij een schoenenboer gevraagd (zonder de kennis der nieuwe zolen optie) en die zei gewoon nee, die zolen doen we niets mee...


uiteindelijk koop ik wel weer een nieuwe laars maar deze is zonde om weg te gooien!!
|( minder vaak schoorvoetend wegrijden B| |(
jah,....achterafjes he? :+

ik wacht met smart!!

trouwens, ik heb op andere topics gezocht/gekeken maar dat.....zijn andere merken zeg maar O-)

dussss! suggesties/opties
of een schoenenboer die het wel doet? (als ik met zool kom)
iemand ervaring hiermee?

edit:
http://www.ebay.nl/itm/SIDI-BOOT-SO...62?pt=UK_Motorcycle_Boots&hash=item4cffcc2226
de zolen :Y
 
Laatst bewerkt:
alles is goed zolang je er maar geen sidi zolen onderlegd. wat zijn dat een grafdingen als je op een drupje olie staat. doe ik dat met mijn werkschoenen merk ik niks.
 
heb je gelijk in, niet olie alleen maar zeker ook met mos oid en een half versleten zool kan je onderuitgaan...ervaring mee gelukkig altijd goed afgelopen.



heb ook werkschoenen maar ....mijn gebroken voet toentertijd met motorongeluk zou er veel erger uitgezien hebben met werkschoenen ipv motorlaarzen ;)
 
Laatst bewerkt:
Olie er zijn er zat die het wel doen, het gros doet het niet omdat ze zelf niet de zool bestellen en dus niet in rekening kunnen brengen.
Tip: zoek een goede Turkse naaiatelier/schoenmaker die doen dit 9 van de 10 wel en vaak nog beter ook.

ben bij 2 ambachtelijke schoenmakers geweest maar die zeiden van niet -O-
maar inderdaad, ik ga weer proberen dan :Y
heb er al een op het oog, nu nog erheen gaan om te vragen :z

meer tips zijn welkom :Y
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn beeld zijn schoenmakers vaklui die overal voor te porren zijn met betrekking tot schoenen/laarzen. Ik denk dat je gewoon een 'slechte' getroffen hebt, kan me niet voorstellen dat anderen het niet willen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook..
Misschien wassie er niet zo happig op dat je zelf de zool ergens vandaan haalt.. ?

Maarja anyway, als die schoenenboer geld wil verdienen zal ie toch iets meer moeten doen dan alleen schoenen verkopen toch ? Idd gewoon even ergens anders proberen ;)
 
mooi, dan ga ik dat proberen :Y

O-) toendertijd dat ik langsgegaan was bij de twee schoenmakers....heb ik niets gezegd over eigen zool meebrengen... was ik nog niet eens van op de hoogte...tis dat ik nu een nieuwe wil/ga halen en dat tegenkwam....dus is meegnomen een 2de goeie paar te hebben :Y


als het lukt dus morgen tu vanmiddag effe langs wat schoenenboeren :Y

@ lady di
was het wel een motorlaars :?
en had je "je eigen nieuwe zool" mee? :+
 
Vaak is een nieuwe zool moeilijker en duurder (werkuren) dan nieuwe laarzen.
Daarom zeggen veel schoenmakers nee ertegen.
Sidi's zijn vooral plakwerk( weinig zinnige stiksels), bij het lost maken kan je hele laars uit elkaar vallen.
Bovendien ben je vaak het waterdichte kwijt.
 
Sidi's zijn vooral plakwerk( weinig zinnige stiksels), bij het lost maken kan je hele laars uit elkaar vallen.

een moderne schoen/laars wordt niet meer gestikt aan de onderkant, maar ge lijm-zwikt. De zool plakt bovenop deze zwik en als je de zool eraf haalt blijft je schoen nog gewoon heel. Een lijmzwik verbinding is zo sterk dat je zelfs kapotgeschuurde lijmzwikverbindingen nog niet lostrekt als je de (gelijmde) zool eraf trekt.
Bovendien ben je vaak het waterdichte kwijt.

Een schoen die het waterdichte moet hebben van de lijmverbinding van de zool kan niet waterdicht zijn. Waterdichtheid komt alleen van de goretex/aquatex/whatevertex sok die in de schacht verwerkt is.

De schoenmaker heeft waarschijnlijk eerst nee gezegd omdat:
-hij die zool niet kan leveren
-een standaard motorlaars zool (die platte) te dun zijn om te verzolen (stukje wegschuren en nieuwe toplaag erop lijmen) (wat bij normale schoenen de normale manier is om zolen te repareren).

Hij zal ws wel ja zeggen als je met de losse zolen aankomt omdat het een karweitje is van niets. Enige wat je nodig hebt is zoolwrik, lijm, een activator en een pers. (en de zolen dan natuurlijk) en dat heeft iedere schoenmaker wel in zn schuurtje staan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de zolen van mijn Sidi laarzen toen ze versleten waren gewoon door Sidi laten vervangen.
Ik heb de laarzen weggebracht naar een zaak waar ze Sidi laarzen verkopen, die hebben ze opgestuurd naar Sidi, die ze vervolgens na reparatie hebben teruggestuurd.
Het enige dat ze niet garanderen is dat ze nog waterdicht zijn, maar tot op heden zijn ze prima waterdicht. :Y
Kosten laarzen ca € 270,-
Kosten nieuwe zolen ca € 35,-

Ik vond het wel de moeite waard! :+
 
Ik heb de zolen van mijn Sidi laarzen toen ze versleten waren gewoon door Sidi laten vervangen.
Ik heb de laarzen weggebracht naar een zaak waar ze Sidi laarzen verkopen, die hebben ze opgestuurd naar Sidi, die ze vervolgens na reparatie hebben teruggestuurd.
Het enige dat ze niet garanderen is dat ze nog waterdicht zijn, maar tot op heden zijn ze prima waterdicht. :Y
Kosten laarzen ca € 270,-
Kosten nieuwe zolen ca € 35,-

Ik vond het wel de moeite waard! :+

Dat lijkt me ook, dat je gewoon bij Sidi de zolen kunt laten vervangen.
 
hier op de basis hebben we nog een echte schoenmaker die de laarzen gewoon netjes
voorziet van nieuwe zooltjes voor een klein bedrag 8-)


:+

waar is die basis? :+ ;)

Ik heb de zolen van mijn Sidi laarzen toen ze versleten waren gewoon door Sidi laten vervangen.
Ik heb de laarzen weggebracht naar een zaak waar ze Sidi laarzen verkopen, die hebben ze opgestuurd naar Sidi, die ze vervolgens na reparatie hebben teruggestuurd.
Het enige dat ze niet garanderen is dat ze nog waterdicht zijn, maar tot op heden zijn ze prima waterdicht. :Y
Kosten laarzen ca € 270,-
Kosten nieuwe zolen ca € 35,-

Ik vond het wel de moeite waard! :+

hey dat is een goeie, ik ga eerst wat sidi-motorzaken af voor ik naar schoenmaker ga.
scheelt me weer bestellen van zolen...stuur die zooi maar gewoon op!

gaan we gelijk naar kijken!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan