Informatie over de Mondial 250 Bialbero, anybody?

Nicole©

Die hard MF'er
26 apr 2005
680
0
Wormer
Beste allemaal,

Zoals de titel al weggeeft: Is er iemand die wat informatie heeft, of weet waar ik wat kan vinden over de Mondial 250 Bialbero uit 1956-'57?

Alle info is welkom, maar ben bijzonder geinteresseerd in de klepspeling en het oliefilter.

Bij voorbaat dank ;)
 
Nee, had zelf ook al gegoogled. Biedt niet echt veel verheldering. Maar bedankt voor de moeite :)
 
Een vroegere kennis van mij heeft een Mondial 175 of 200. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan bereiken en wat hij kan vertellen.

:W "Opa"Jan
 
Graag Jan, zoals gezegt; alle info is welkom.

En een foto heb ik niet, sorry. Maar kan wel even kijken of dat te regelen valt. Al lijkt mij niet dat je aan de hand van een foto opeen over allemaal kennis beschikt die je eerst niet had :P Maar ik geef toe, plaatjes voegen toch altijd wat toe voor de beeldvorming...
 
een nokkenas in het Italiaans is albero a camme . bialbero betekend 2 nokkenassen
de racers van Mondial destijds waren bialbero .
the beroemde Fabio Taglioni heeft in de vroege 50 er jaren even voor Mondial gewerkt
daarna is hij naar Ducati gegaan en heeft daar de Desmodromische klepbediening wel
mogen produceren . dat wilde hij bij Mondial al doen maar die waren daar op tegen

Groeten Eldert
 
Terug
Bovenaan Onderaan