Informatie over PPP gevraagd

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Graag wil ik weten of de op en afritten van de ppp als autosnelweg zijn aangegeven of dat die borden pas na (en voor) de op en afritten staan.

Gebruikelijk is dat het bord autosnelweg al vooraan de oprit staat en pas aan het einde van de afrit.

Ik ken de situatie niet zelf, maar is hiet een klaverblad? en is dat ook nog autosnelweg? En het belangrijkste waar zijn de borden 50 geplaatst?
 
Graag wil ik weten of de op en afritten van de ppp als autosnelweg zijn aangegeven of dat die borden pas na (en voor) de op en afritten staan.

Gebruikelijk is dat het bord autosnelweg al vooraan de oprit staat en pas aan het einde van de afrit.

Ik ken de situatie niet zelf, maar is hiet een klaverblad? en is dat ook nog autosnelweg? En het belangrijkste waar zijn de borden 50 geplaatst?

was wel zo maar de laatste keer dat ik er was hadden ze ineens een rijstrook afgezet en de bordjes verplaatst naar het einde van de oprit :(
 
Graag wil ik weten of de op en afritten van de ppp als autosnelweg zijn aangegeven of dat die borden pas na (en voor) de op en afritten staan.

Gebruikelijk is dat het bord autosnelweg al vooraan de oprit staat en pas aan het einde van de afrit.

Ik ken de situatie niet zelf, maar is hiet een klaverblad? en is dat ook nog autosnelweg? En het belangrijkste waar zijn de borden 50 geplaatst?
ken wel een paar foto's maken als ik weet wat je er mee gaat doen :)
 
Vondt het al vreemde getallen voor het aangeven van rempunten.
Normaal staan die op 200, 100 en 50 meter , maar op de PPP staan die op 100, 90, 70 en 50 meter.
En als je dan op een bocht komt aanstormen met 200+ en er staat alleen een bord bij 50 meter dan heb je niet echt veel lengte meer.

Levensgevaarlijk dus die PPP.
 
ken wel een paar foto's maken als ik weet wat je er mee gaat doen :)
Het gaat mij om het volgende:

De wet schrijft dwingend voor dat de snelheid op een autosnelweg niet verder kan worden beperkt met toepassing van permanente borden dan tot 80 km/h (behoudens tijdelijk i.v.m. b.v. file of wegwerkzaamheden.) Als de gedeelten waar de permanente borden 50 zijn geplaatst tot de autosnelweg behoren, zijn die dus onwettig.

Als bestuurder die de wet goed kent weet jij immers dat een permanent bord 50 op een autosnelweg niet mogelijk is. De plaatsing is dan onwettig, is onzorgvuldig jegens de weggebruiker en tast mede jouw rechtszekerheid als weggebruiker aan. Jij gaat er immers van uit dat de overheid zich aan de wettelijke bepalingen houdt. Alsdan zou ik er graag een bonnetje willen krijgen.
 
Het gaat mij om het volgende:

De wet schrijft dwingend voor dat de snelheid op een autosnelweg niet verder kan worden beperkt met toepassing van permanente borden dan tot 80 km/h (behoudens tijdelijk i.v.m. b.v. file of wegwerkzaamheden.) Als de gedeelten waar de permanente borden 50 zijn geplaatst tot de autosnelweg behoren, zijn die dus onwettig.

Als bestuurder die de wet goed kent weet jij immers dat een permanent bord 50 op een autosnelweg niet mogelijk is. De plaatsing is dan onwettig, is onzorgvuldig jegens de weggebruiker en tast mede jouw rechtszekerheid als weggebruiker aan. Jij gaat er immers van uit dat de overheid zich aan de wettelijke bepalingen houdt. Alsdan zou ik er graag een bonnetje willen krijgen.

Hah! ik ben er nog nooit geweest en zal er ook niet zosnel komen, maar ik geniet wel van deze Pan-uitspraak! Geweldig :}
 
Heej dat is eigenlijk wel lomp, bij de oprit de A12 op vanuit Gouda is er zonzelfde iets. Eerste kom je het bord tegen snelweg, dan begint de bocht van de oprit stat er Max. 50 bord, na de bocht einde 50...

En einde A4 volgens mij ook, daar is het 70 in de bocht toch?? Althans volgens de borden, maar volgens Panrider (en de wet) kan dat dus niet lager zijn dan 80??

Pff moet je ook maar weten mocht je gepakt worden...
 
En hoe zit dat dan met een autoweg, dus geen autosnelweg, waar 50 staat?
Binnen BBK is dat niet helemaal duidelijk.

Buiten BBK mag op een autoweg op wegvakken de snelheid worden beperkt tot 80 en op gevaarlijke punten tot 70. Anders mag niet. Althans permanent, tijdelijk mag wel.
 
Ik ben er zeker van dat het bord 50 ná het bord "autosnelweg met ongelijkvloerse kruisingen" staat. Dit in het geval van de oprit PPP A4, richting Ypenburg

D'r staan in alle (een tiental op het héle traject) bochten maar 2 bordjes 50. Misschien zelfs maar 1

Wie weet het zeker van Delft Omhoog???
 
Het gaat mij om het volgende:

De wet schrijft dwingend voor dat de snelheid op een autosnelweg niet verder kan worden beperkt met toepassing van permanente borden dan tot 80 km/h (behoudens tijdelijk i.v.m. b.v. file of wegwerkzaamheden.) Als de gedeelten waar de permanente borden 50 zijn geplaatst tot de autosnelweg behoren, zijn die dus onwettig.

Als bestuurder die de wet goed kent weet jij immers dat een permanent bord 50 op een autosnelweg niet mogelijk is. De plaatsing is dan onwettig, is onzorgvuldig jegens de weggebruiker en tast mede jouw rechtszekerheid als weggebruiker aan. Jij gaat er immers van uit dat de overheid zich aan de wettelijke bepalingen houdt. Alsdan zou ik er graag een bonnetje willen krijgen.

:} Go Panrider, go.... :}
Ik ben zeker geen voorstander van racen op een klaverblad, maar om dan als overheid dit in de kiem te willen smoren door een snelheidsbeperking van 50 km/u in te voeren gaat ook mij te ver.

Interessante ontwikkeling. Ik heb zelf ook wel eens rare dingen geconstateerd, zoals de af/oprit van de A27 naar de A2 richting het zuiden bij Vianen. Na het verlaten van de A27 zijn er twee rijstroken die na een lange bocht naar links terug gaan naar 1 rijstrook die vervolgens dienst doet als invoegstrook op de A2. Nu staan er in die lange bocht vaak snelheidsbeperkingen aangegeven op de matrixborden (soms 70, soms 90 geloof ik). Deze maximale snelheid blijft dan gehandhaafd totdat je op de A2 een bord <einde 100> tegenkomt (even uit mijn hoofd). Dit betekent dus dat je dan met 70 km/u op de invoegstrook rijdt en moet invoegen in verkeer dat 100 rijdt. Het nut hiervan ontgaat mij absoluut, want op de A2 staat er geen file.
Kent iemand hiervan de diepere gedachte?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet HEEL zeker dat je in de bocht 50 mag.. ;) Maar serieus.. het bord 50 staat net voor de bocht naar boven links en rechts in de berm. Tevens zit daarboven een bord met gevaarlijke bocht naar links.

En aan het einde van de bocht (bovenaan) een bord met 100 en gevaarlijke bocht naar rechts....Aha.. ik heb een foto gevonden..
(Afbeelding)
Voor de duidelijkheid, wat staat er op het onderbord bij het bord autosnelweg?

Ik kan het niet goed lezen, ik dacht 200 meter. Dat betekent dat de autosnelweg eerst over 200 meter begint, dan is dat nog een stuk normale weg waar wel een snelheidslimiet van 50 mag worden ingesteld. Maar je mag er dan ook stoppen en andere dingen doen die op een autosnelweg zijn verboden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Interessante ontwikkeling. Ik heb zelf ook wel eens rare dingen geconstateerd, zoals de af/oprit van de A27 naar de A2 richting het zuiden bij Vianen. Na het verlaten van de A27 zijn er twee rijstroken die na een lange bocht naar links terug gaan naar 1 rijstrook die vervolgens dienst doet als invoegstrook op de A2. Nu staan er in die lange bocht vaak snelheidsbeperkingen aangegeven op de matrixborden (soms 70, soms 90 geloof ik). Deze maximale snelheid blijft dan gehandhaafd totdat je op de A2 een bord <einde 100> tegenkomt (even uit mijn hoofd). Dit betekent dus dat je dan met 70 km/u op de invoegstrook rijdt en moet invoegen in verkeer dat 100 rijdt. Het nut hiervan ontgaat mij absoluut, want op de A2 staat er geen file.
Kent iemand hiervan de diepere gedachte?
heb je nooit geleerd dat bij kruisings vlakken alle verboden en geboden niet meer gelden
dus staat er voor de kruising 50 en daarna niet meer dan is dat dus niet mee van toepassing
dit zal dus ook voor snelwegen gelden lijkt mij
dus gewoon met 100 of 120 in gaan voegen
zeker vaart maken zoveel je kan
ik snap ook niet dat er mensen zijn die met 60 ,70 of 80 km per uur in gaan voegen alleen maar om zuinig te kunnen rijden
 
Voor diegene die borden verzamelen, het is dus niet gewenst de borden max 50 van hun plek te halen, maar de onderbordjes bij het autosnelweg bord, dan begint de autosnelweg dus gewoon ineens per ongeluk wat eerder.. :+

En dan ff on topic, het blijft maf, bij PPP lijkt het wel een borden orgie zo, als er zoveel bij elkaar staan mis je toch de helft?

Trouwens de oprit PPP is toch buiten de bebouwde kom, dan mag je er dus in principe 80, of mag je op dat soort wegen wel lagere snelheidslimieten instellen (hmm tegenwoordig iig 60)?
 
Vondt het al vreemde getallen voor het aangeven van rempunten.
Normaal staan die op 200, 100 en 50 meter , maar op de PPP staan die op 100, 90, 70 en 50 meter.
En als je dan op een bocht komt aanstormen met 200+ en er staat alleen een bord bij 50 meter dan heb je niet echt veel lengte meer.

Levensgevaarlijk dus die PPP.

Je moet ook oppassen bij de afrit Oegstgeest-Noord op de a44, daar had ik me ook een keer bijna lelijk in vergist!
 
Op kb Ressen staan ook van die leuke 50 borden. Ik reed daar laatst achter een koekblik dat vol in de remmen ging toen hij het bord zag. Ik kon hem nog net ontwijken (ja, ik hield te weinig afstand). Die borden staan daar zo ongelukkig opgesteld dat je ze als koekblikrijder pas ziet als je al in de bocht zit.

Maar goede actie panrider :} om zo'n obscuur regeltje onder onze aandacht te brengen. Met die idiote acties die Spee en consorten de laatste tijd verzinnen om het verkeer zgn. veiliger te maken wordt het motorrijden niet leuker.
 
heb je nooit geleerd dat bij kruisings vlakken alle verboden en geboden niet meer gelden
dus staat er voor de kruising 50 en daarna niet meer dan is dat dus niet mee van toepassing
dit zal dus ook voor snelwegen gelden lijkt mij
dus gewoon met 100 of 120 in gaan voegen
zeker vaart maken zoveel je kan
ik snap ook niet dat er mensen zijn die met 60 ,70 of 80 km per uur in gaan voegen alleen maar om zuinig te kunnen rijden
Tuurlijk heb ik dat geleerd, alleen dat is natuurlijk in deze situatie niet van toepassing. Als je richting de invoegstrook rijdt geldt er een maximum snelheid die mijns inziens pas wordt opgeheven door het bord <einde 100> OP de snelweg.
Overigens heb ik maling :X aan die snelheidsbeperking, ik maak voldoende snelheid om goed te kunnen invoegen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de situatie is op zijn minst verwarrend, zeker voor de moraalridders c.q. bejaarden die zoiets letterlijk gaan interpreteren (70=70 want het staat op de borden) en die geen oog hebben voor de verkeerssituatie.
 
Op woensdag 20 augustus 2003 22:23 schreef PanRider het volgende:Het gaat mij om het volgende:

Als de gedeelten waar de permanente borden 50 zijn geplaatst tot de autosnelweg behoren, zijn die dus onwettig.
En hoe zit dat dan met die autosnelwegen binnen de bebouwde kom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan