Informatie over PPP gevraagd

Tuurlijk heb ik dat geleerd, alleen dat is natuurlijk in deze situatie niet van toepassing. Als je richting de invoegstrook rijdt geldt er een maximum snelheid die mijns inziens pas wordt opgeheven door het bord <einde 100> OP de snelweg.
Overigens heb ik maling :X aan die snelheidsbeperking, ik maak voldoende snelheid om goed te kunnen invoegen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de situatie is op zijn minst verwarrend, zeker voor de moraalridders c.q. bejaarden die zoiets letterlijk gaan interpreteren (70=70 want het staat op de borden) en die geen oog hebben voor de verkeerssituatie.
oke *D
je komt dus van een stuk waar je 70 mag/moet ,je voegt in op een snelweg waar je 100 mag/moet op dat moment geld dus de beperking 70 niet meer
ook als er verkeer van de andere snelweg in zou kunnen voegen moet er op nieuw een bord 70 staan (klaverblad bv.)
staat die er niet heb je dus de situatie zoalsbeschreven met dat kruisingsvalk ofte wel einde alle ge/verboden
die ouwertjes moeten ze elk jaar keuren en niet elke 5 jaar
sommigen kunnen amper een poot verzetten omdat ze de kracht niet voor hebben
is er een noodsitutie dan moeten ze eerst met behulp van een arm hun been optillen om vervolgens met de arm ook weer druk op het been uit te moeten oefenen om de juiste remdruk te kunnen halen als ze het al halen zonder een heup te breken
 
En hoe zit dat dan met die autosnelwegen binnen de bebouwde kom?
Volgens wettelijke regels kan een autosnelweg alleen buiten de BBK worden aangelegd. Dat gedeelte geldt dan niet als BBK, want binnen de BBK is een autosnelweg niet mogelijk, dat weet jij toch.....
 
Volgens wettelijke regels kan een autosnelweg alleen buiten de BBK worden aangelegd. Dat gedeelte geldt dan niet als BBK, want binnen de BBK is een autosnelweg niet mogelijk, dat weet jij toch.....

De volgende situatie heb ik in Enschede gezien wanneer je over de autoweg Enschede inrijd

Eerst staat er een bord met de plaatsnaam (Enschede in dit geval), wat dus aangeeft dat de bebouwde kom begint en dan staat er nog een keer een bord einde autoweg :?

Is dat laatste bord dan overbodig ?
 
Kom hier in E'hoven maar kijken. In Hilversum heb ik er ook 1 gezien. A'snelwegen bibeko bestaan dus en daar geldt volgens mij gewoon 50.

Trouwens, volgens die foto met het onderbord 200m moet het kunnen, maar weet niet hoe het er daar verder uit ziet.
 
De volgende situatie heb ik in Enschede gezien wanneer je over de autoweg Enschede inrijd

Eerst staat er een bord met de plaatsnaam (Enschede in dit geval), wat dus aangeeft dat de bebouwde kom begint en dan staat er nog een keer een bord einde autoweg :?

Is dat laatste bord dan overbodig ?
autoweg is geen autosnelweg
autowegen kunnen ook/of N wegen zijn
die kunnen wel door bv. steden heen maar dan nog staan er volgens mij geen borden bebouwde kom maar gewoon en bord met een plaatsnaam en een bord met een bepaalde snelheid
 
Op kb Ressen staan ook van die leuke 50 borden. Ik reed daar laatst achter een koekblik dat vol in de remmen ging toen hij het bord zag. Ik kon hem nog net ontwijken (ja, ik hield te weinig afstand). Die borden staan daar zo ongelukkig opgesteld dat je ze als koekblikrijder pas ziet als je al in de bocht zit.

Maar goede actie panrider :} om zo'n obscuur regeltje onder onze aandacht te brengen. Met die idiote acties die Spee en consorten de laatste tijd verzinnen om het verkeer zgn. veiliger te maken wordt het motorrijden niet leuker.
Idd. Op klaverblad Ressen staan gewoon 50km borden op het klaverblad. En dat is (bij mijn weten) gewoon helemaal snelweg. Knooppunt Ressen is de kruising van de A325 en de A15 tussen Arnhem en Nijmegen.
 
oke *D
je komt dus van een stuk waar je 70 mag/moet ,je voegt in op een snelweg waar je 100 mag/moet op dat moment geld dus de beperking 70 niet meer
ook als er verkeer van de andere snelweg in zou kunnen voegen moet er op nieuw een bord 70 staan (klaverblad bv.)
staat die er niet heb je dus de situatie zoalsbeschreven met dat kruisingsvalk ofte wel einde alle ge/verboden
die ouwertjes moeten ze elk jaar keuren en niet elke 5 jaar
sommigen kunnen amper een poot verzetten omdat ze de kracht niet voor hebben
is er een noodsitutie dan moeten ze eerst met behulp van een arm hun been optillen om vervolgens met de arm ook weer druk op het been uit te moeten oefenen om de juiste remdruk te kunnen halen als ze het al halen zonder een heup te breken
Blijft op zijn minst verwarrend. Je komt van de ene snelweg af (A27) en gaat invoegen op de andere (A2). Volgens mij is het verbindende stuk weg ook gewoon snelweg en het nut van die snelheidsbeperking is mij dan ook volslagen onduidelijk. Vermoedelijk willen "ze" de snelheid eruit halen, maar op deze manier werkt het m.i. op zijn minst alleen maar verwarring en dus onveilige situaties in de hand.
 
Idd. Op klaverblad Ressen staan gewoon 50km borden op het klaverblad. En dat is (bij mijn weten) gewoon helemaal snelweg. Knooppunt Ressen is de kruising van de A325 en de A15 tussen Arnhem en Nijmegen.
Dus volgens mij ongeldig, als ik Panrider's verhaal lees. Het is helemaal nieuw voor me trouwens.

Ga ff het CBR bellen.

Staat dat in de W.V.W. Panrider? O nee RVV, bedoel ik
 
Laatst bewerkt:
Blijft op zijn minst verwarrend. Je komt van de ene snelweg af (A27) en gaat invoegen op de andere (A2). Volgens mij is het verbindende stuk weg ook gewoon snelweg en het nut van die snelheidsbeperking is mij dan ook volslagen onduidelijk. Vermoedelijk willen "ze" de snelheid eruit halen, maar op deze manier werkt het m.i. op zijn minst alleen maar verwarring en dus onveilige situaties in de hand.
is ook onduidelijk
de meeste files onstaan juist doordat mensen met verschillende snelheden elkaar kruisen
het blijft moeilijk voor mensen om twee tellen geduld te hebben tijdens het invoegen
 
De volgende situatie heb ik in Enschede gezien wanneer je over de autoweg Enschede inrijd

Eerst staat er een bord met de plaatsnaam (Enschede in dit geval), wat dus aangeeft dat de bebouwde kom begint en dan staat er nog een keer een bord einde autoweg :?

Is dat laatste bord dan overbodig ?
Wegbeheerders maken veel fouten.

Het bord H1 (plaatsnaam, begin BBK) kan alleen zelfstandig worden toegepast als het voor de weggebruiker duidelijk wordt dat een ander regime geldt. Dit kan b.v. door de aanwezigheid van bebouwing of door een wegaanpassing. Als het goed is staat het bord einde autosnelweg (G2) ook voor het bord H1.

Als de situatie niet duidelijk is dan moet bij het bord H1 het bord A1 (50 km/h) worden geplaatst. Onlangs heeft de kantonrechter in Nijmegen een opgelegde sanctie (Mulder) vernietigd omdat voor de weggebruiker niet duidelijk was dat er een snelheidslimiet (50) gold. Nijmegen had alleen bord H1 geplaatst terwijl de weg het karakter bleef houden van een autosnelweg.

Het bord einde autoweg (G4) is niet overbodig. Voor een autoweg gelden immers bepaalde toelatingseisen.
 
Bij de linkerbocht op de PPP staat het bord 100 bovenaan de bocht. Volgens mij zo'n 20-30 meter voor het stuk waar ze 100 rijden. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht (misschien omdat ik nooit 50 rij in die bocht O-) ).. maar dat betekend dat je dus 20-30 meter hebt om je snelheid aan te passen aan het overige verkeer. En op dat moment zit je op de baan richting R'dam waar veel op ingevoegd wordt.
 
Wegbeheerders maken veel fouten.

Het bord H1 (plaatsnaam, begin BBK) kan alleen zelfstandig worden toegepast als het voor de weggebruiker duidelijk wordt dat een ander regime geldt. Dit kan b.v. door de aanwezigheid van bebouwing of door een wegaanpassing. Als het goed is staat het bord einde autosnelweg (G2) ook voor het bord H1.

Als de situatie niet duidelijk is dan moet bij het bord H1 het bord A1 (50 km/h) worden geplaatst. Onlangs heeft de kantonrechter in Nijmegen een opgelegde sanctie (Mulder) vernietigd omdat voor de weggebruiker niet duidelijk was dat er een snelheidslimiet (50) gold. Nijmegen had alleen bord H1 geplaatst terwijl de weg het karakter bleef houden van een autosnelweg.

Het bord einde autoweg (G4) is niet overbodig. Voor een autoweg gelden immers bepaalde toelatingseisen.

Mee eens. Wegbeheerders maken idd veel fouten.

Maar in E'hoven (en zoals ik zag in Hilversum) staat eerst G1, daaronder A1(70 erin), Na 2 km H2. Was mijn examenroute.

Maar ik kan er in het RVV niets over vinden. Waar haal jij dat uit dan?
 
Mee eens. Wegbeheerders maken idd veel fouten.

Maar in E'hoven (en zoals ik zag in Hilversum) staat eerst G1, daaronder A1(70 erin), Na 2 km H2. Was mijn examenroute.

Maar ik kan er in het RVV niets over vinden. Waar haal jij dat uit dan?
Die situatie zou eigenlijk niet kunnen. Het zou beter zijn als het eerste bord een vooraankondigingsbord was. G1 met een onderbord 2km. De wegbeheerder beoogt de toelatingseis voor een autosnelweg te laten gelden maar gebruikt hiervoor het verkeerde middel.

De wettelijke regels over plaatsing en toepassing van verkeerstekens zijn te vinden in het "Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer" (BABW) en de daarbij behorende uitvoeringsvoorschriften (UVS BABW). Daarboven zijn er vaak nog aanbevelingen van het CROW om tot duidelijkheid en eenvormigheid te komen.
 
Die situatie zou eigenlijk niet kunnen. Het zou beter zijn als het eerste bord een vooraankondigingsbord was. G1 met een onderbord 2km. De wegbeheerder beoogt de toelatingseis voor een autosnelweg te laten gelden maar gebruikt hiervoor het verkeerde middel.

De wettelijke regels over plaatsing en toepassing van verkeerstekens zijn te vinden in het "Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer" (BABW) en de daarbij behorende uitvoeringsvoorschriften (UVS BABW). Daarboven zijn er vaak nog aanbevelingen van het CROW om tot duidelijkheid en eenvormigheid te komen.

Denk ook dat dit voor de toelatingseisen duidelijk te maken is gedaan. Er is na dit bord geen mogelijkheid meer de weg te verlaten. Maar volgens onze vertaling van de wet (art 20 RVV) zou daar zonder die A1-70, gewoon een max. snelheid van 50 km/h. gelden.

BABW heb ik trouwens hier liggen ja. Daar kan ik dus ook dat van die dubbele strepen vraag 37 vinden?
 
Denk ook dat dit voor de toelatingseisen duidelijk te maken is gedaan. Er is na dit bord geen mogelijkheid meer de weg te verlaten. Maar volgens onze vertaling van de wet (art 20 RVV) zou daar zonder die A1-70, gewoon een max. snelheid van 50 km/h. gelden.

BABW heb ik trouwens hier liggen ja. Daar kan ik dus ook dat van die dubbele strepen vraag 37 vinden?
Nee. want voor een autosnelweg geldt ingevolge art. 21 RVV 120 km/h (tenzij anders aangegeven). En een autosnelweg ligt per definitie altijd buiten de BBK.

-quote-

De weg waarop dit bord (G1) wordt geplaatst voldoet aan de volgende eisen:
- de lengte van het als autosnelweg aangeduide weggedeelte bedraagt minimaal 2,5 km;
- de weg is gelegen buiten de bebouwde kom en de doorgaande rijbaan is aangewezen als voorrangsweg;
- de weg heeft ongelijkvloerse kruisingen, gescheiden rijbanen en vloeiend verlopende toe- en afritten.

-unquote-
 
Nee. want voor een autosnelweg geldt ingevolge art. 21 RVV 120 km/h (tenzij anders aangegeven). En een autosnelweg ligt per definitie altijd buiten de BBK.

-quote-

De weg waarop dit bord (G1) wordt geplaatst voldoet aan de volgende eisen:
- de lengte van het als autosnelweg aangeduide weggedeelte bedraagt minimaal 2,5 km;
- de weg is gelegen buiten de bebouwde kom en de doorgaande rijbaan is aangewezen als voorrangsweg;
- de weg heeft ongelijkvloerse kruisingen, gescheiden rijbanen en vloeiend verlopende toe- en afritten.

-unquote-

Zeg ff waar je die quote uit hebt, ga ik ff die auteur van ons aan de tand voelen. Wil dus zeggen dat er fouten in de boekjes staan. Zie attachment in volgende post.

:} als je gelijk hebt (wat ik al geloof).
 
full
 
Zeg ff waar je die quote uit hebt, ga ik ff die auteur van ons aan de tand voelen. Wil dus zeggen dat er fouten in de boekjes staan. Zie attachment in volgende post.

:} als je gelijk hebt (wat ik al geloof).
Dat is een quote uit de uitvoeringsvoorschriften BABW, hoofdstuk 2, verkeersborden. Dit gaat over de toepassing van het bord autosnelweg G1.
 
Voor de duidelijkheid, wat staat er op het onderbord bij het bord autosnelweg?

Ik kan het niet goed lezen, ik dacht 200 meter. Dat betekent dat de autosnelweg eerst over 200 meter begint, dan is dat nog een stuk normale weg waar wel een snelheidslimiet van 50 mag worden ingesteld. Maar je mag er dan ook stoppen en andere dingen doen die op een autosnelweg zijn verboden.

Op het onderbord staat 300m. Dat betekent dus dat je bij het bord autosnelweg gewoon in de berm mag staan om foto's te maken?
 
Het gaat mij om het volgende:

De wet schrijft dwingend voor dat de snelheid op een autosnelweg niet verder kan worden beperkt met toepassing van permanente borden dan tot 80 km/h (behoudens tijdelijk i.v.m. b.v. file of wegwerkzaamheden.) Als de gedeelten waar de permanente borden 50 zijn geplaatst tot de autosnelweg behoren, zijn die dus onwettig.

Als bestuurder die de wet goed kent weet jij immers dat een permanent bord 50 op een autosnelweg niet mogelijk is. De plaatsing is dan onwettig, is onzorgvuldig jegens de weggebruiker en tast mede jouw rechtszekerheid als weggebruiker aan. Jij gaat er immers van uit dat de overheid zich aan de wettelijke bepalingen houdt. Alsdan zou ik er graag een bonnetje willen krijgen.

Dit is ook het geval op knooppunt Ressen bij Arnhem daar staan vaste bordjes 50 in de bocht. Dat is meen ik zelfs in Gelderland op tv geweest. Dus dat is onwettig }) :}
 
Dit is trouwens een foto van PPP iets verder de bocht in.
full


Heb anders nog wel een reeks van foto's de hele bocht door pan.

Zou er trouwens na 200 meter niet nog een herhalingsbord moeten staan bij het gebruik van een onderbord?
 
De hele situatie op PPP is gewoon beunwerk.
Want ter hoogte van de fotograaf van de geplaatste foto staat namelijk einde bebouwde kom.

Kortom: situatie is eerst max 50 km/u omdqat je in de bebouwde kom staat, dan mag je 80 km/u, want je rijdt buiten de bebouwde kom, voor ongeveer 50 meter, dan mag je 120 km/u, want er staat een bord snelweg ( tsja, met een bordje eronder, nooit eerder gezien) en dan een bord 50, dus moeten we weer 50, en dit alles om de verkeersveiligheid te verhogen :?


deze foto dus

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan