Informatie over PPP gevraagd

Is die 50 km bebording niet gewoon een fout van een kleuren en vormenblinde wegbeheerder die daar eigenlijk 50km adviesborden neer wilde zetten :?
 
Laatst bewerkt:
Even verduidelijking van het onderbord. Conclusie: je hebben een bril nodig :)

full
 
Nope Ohjajoh.

RIJSWIJK | De barrière tegen het gerace door motorrijders op de uitvalsweg van de Plaspoelpolder (PPP) in Rijswijk blijft vooralsnog gehandhaafd. De tijdelijke versmalling van zowel een gedeelte van de Diepenhorstlaan als de aansluitende bocht naar verkeersplein Ypenburg zou op 1 oktober weer ongedaan worden gemaakt. Maar besloten is de borden en obstakels langer te laten staan. "Zolang het zonnige weer en de aangename temperatuur aanhouden", zegt een woordvoerder van de gemeente.

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/1,3112,1553-HaagscheCourant-Voorpagina!!__1793585_,00.html?ArchiefID=1793585
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het nu met de blauwe borden van advies snelheid.
Volgens de politie mag je de advies snelheid ook niet overschrijden :?
Of hebben ze me in de maling genomen |(
 
advies is advies en niet bindend, je mag die snelheid dus best overschrijden.
Iets anders zijn de matrixborden die boven de weg hangen. Vroegah gaven die een adviessnelheid aan, tegenwoordig is dat de MAXIMUMsnelheid.
 
Hoe zit het nu met de blauwe borden van advies snelheid.
Volgens de politie mag je de advies snelheid ook niet overschrijden :?
Of hebben ze me in de maling genomen |(

Een adviessnelheid blijft ten alle tijden een adviessnelheid en dus geen maximumsnelheid. Wel is het zo, dat igv een ongeluk, er gekeken wordt hoe hard je reed. Reed je t.o.v. de adviessnelheid echt te veel (eg 100 ipv 50) dan heb je een probleem.
 
Dit is ook het geval op knooppunt Ressen bij Arnhem daar staan vaste bordjes 50 in de bocht. Dat is meen ik zelfs in Gelderland op tv geweest. Dus dat is onwettig }) :}

Kunnen we weer lekker raggen op Ressen nu we dit weten })

Alhoewel, met die vangrails in de bochten is het niet echt de veiligste plaats...
 
Kunnen we weer lekker raggen op Ressen nu we dit weten })

Alhoewel, met die vangrails in de bochten is het niet echt de veiligste plaats...

De vangrails worden binnenkort weggehaald :} Ik zag vorige week overigens dat er een bord slipgevaar boven het bord 50 staat. PANRIDER is de door jouw genoemde regel dan nog steeds van toepassing?
 
Het bord slipgevaar J20 heeft altijd betrekking op een wegvak, onder dit bord moet een onderbord zijn geplaatst waarop de lengte van het wegvak waarop dat bord betrekking heeft wordt aangegeven.

Op een autosnelweg wordt op wegvakken geen andere maximumsnelheid vastgesteld dan 80 of 100 km/h.

Dus volgens de voorschriften mag het niet en moet het bord A4 adviessnelheid worden geplaatst.

Mocht je een bon krijgen dan kom je wel voor de rechter te staan en moet je aantonen dat de wegbeheerder dit niet heeft mogen doen, omdat het niet volgens de voorgeschreven regels is, dit onzorgvuldig is jegens jou, dat het niet volgen van de uitvoeringsvoorschriften onduidelijkheid teweeg brengt en dat daarmee de rechtszekerheid van jou als de weggebruiker is aangetast. Immers de regels zijn standaard en zo eenvoudig mogelijk en als afgeweken wordt is onduidelijkheid troef.
 
Voor wat betreft de borden "Eindhoven" op de Randweg: dit zijn geen borden "begin bebouwde kom" (donkerblauw met witte letters en witte rand), maar borden die aangeven dat je Eindhoven binnenrijdt (lichterblauw bord met daarin wit vlak met daarop in zwarte letters de plaatsnaam). En gemeentegrens is niet per definitie de grens van de bebouwde kom.

De enige reden volgens mij, waarom deze borden er staan, is om aan te geven dat alle vermeldingen op de rest van de randweg die in zwarte letters op een witte achtergrond staan, de stad Eindhoven betreffen (Woensel, Centrum, De Hurk, Stratum, Strijp, enz., aan de binnekant van de randweg) en niet bijvoorbeeld Veldhoven (buitenkant randweg).

Ergo: dat bord heeft nix te maken met bebouwde kom en maximunsnelheid.
 
Laatst bewerkt:
Binnen BBK is dat niet helemaal duidelijk.

Buiten BBK mag op een autoweg op wegvakken de snelheid worden beperkt tot 80 en op gevaarlijke punten tot 70. Anders mag niet. Althans permanent, tijdelijk mag wel.


Hey dit is intresant,ben vanmiddag net mijn rijbewijs kwijt geraakt omdat ik 107 reed ipv van 50,dit was op het klaverblad in Ressen,waar op de lussen een max is van 50,als je van Nijmegen of Arnhem komt zit je op een autosnelweg dan,maar vanaf Bemmel/Huissen en Rotterdan is het een autoweg,dussssssssssss............??????
 
Zat die teringdwerg van wegmisbruikers er niet bovenop met z'n kameratje :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan