Informatie SHOEI - Welk type

Gerrit_125

MF'er
3 mei 2004
187
0
Graag wist 'k waar info kan worden gevonden over SHOEI helmen. Momenteel hebben we een helm (te koop aangeboden) maar vind geen enkele omschrijving terug. In de helm staat enkel de fabrieksetiquette van shoei en een klevertje met PAT. PENDING - DESIGN PAT. PENDING. Het model is ongeveer 3 à 4 jaar oud in een kleurenmix van blauw/rood/wit/geel. Achteraan een afbeelding van 2 ogen (simplistish maar zo is het) :}
Zocht reeds op internet om een gelijkaardig model te vinden maar nada ...
Iemand ervaring met SHOEI helmen ? Kent iemand dit type helm ? Links of informatie steeds welkom.
Groeten van Gerrit
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met SHOEI is goed te noemen.

Wat wil je precies weten?
Bedoel, waar mijn ervaring goed is, is ie voor een ander bagger te noemen.
 
X11DaijiroTC1_b.jpg
 
Mijn ervaring met SHOEI is goed te noemen.

Wat wil je precies weten?
Bedoel, waar mijn ervaring goed is, is ie voor een ander bagger te noemen.

Bedankt LCB,

De helm zelf hebben we al. Probleem is dat nergens een omschrijving is terug te vinden (xr, cx, ...). Gezien deze niet meer wordt gebruikt verkopen we deze maar zonder productomschrijving of foto is dit niet evident natuurlijk.
Indien 'k een omschrijving of type wist kon 'k een foto op het net opzoeken aan de hand hiervan en deze meegeven opdat de koper toch een gedacht heeft.
Het net willekeurig opzoeken met als omschrijving "shoei helmet" of dergelijk is namelijk een monnikenwerk dat blijkbaar niet echt veel oplevert.

De helm is in een mix van kleuren, scherm type cx-1, zijn diverse luchthappers maar buiten die DESIGN PAT. PENDING, het WARNING-etiquette van shoei en production nummer RAAPR899 (inspected by T.Hiro) heb 'k hierover geen informatie.
Die 2 ogen op de achterkant kwamen destijds enkel voor bij dit model naar 'k vernam.

Groeten,
 
Oeps, blijkbaar nogal lang op m'n antwoord laten wachten en de andere reacties nog niet gezien. Bedankt ook aan de andere kenners :}
 
Aniki, niet volledig dezelfde hoor. De kleurschakeringen zijn ongeveer even 'uiteenlopend', behalve het vele geel op deze KATO die niet zijn terug te vinden (enkel achteraan een licht-geel disign rond de ogen). Heeft in feite meer weg van een RAID SHOGUN (kwa vorm van de helm, niet qua kleur) dacht 'k.
 
maar zonder productomschrijving of foto is dit niet evident natuurlijk.

Zelf een fotootje maken van die helm.
Is maar een idee hoor.

Als de potentiële koper info wil, vraagt ie er wel naar.

En als ze een tweedehands kopen, nemen ze het ws toch niet zo nauw.
 
maar heb je er zelf geen foto van dan?

denk toch dat het een kato replica is, gezien de ogen...
 
LCB, Aniki,

Zelf een fotootje maken zit er niet onmiddellijk in bij het gebrek aan een digitale cam tot nog toe :( Was de KATO het enige model met 2 ogen op de achterzijde en werden verschillende modellen (afhankelijk van de jaargang) gemaakt ? Bovenop de achterzijde staan 2 (kleurloze) plastic driehoeken die blijkbaar kunnen worden geopend/gesloten (luchttoevoer of -afvoer ?)
 
kato heeft met verschillende designs/kleurstellingen gereden maar de ogen op de achterkant zijn gebleven...

071003_kato03.jpg



'(
 
Yep Aniki, overtuigd ;)

De ogen zijn precies hetzelfde, de vorm van de scheidingslijn tussen beide eveneens, enkel de kleuren zijn anders. Nu heb 'k toch een gedacht van het model dat we aan de man brengen !!!

Thanks a lot voor de informatie, voor jou doen w'er 5% af ;)

Ga intussen op het net nog wat zoekopdrachten ingeven !!!
 
hm, volgens mij ben ik xs...(arai, ogk, bieffe in ieder geval wel)

als je er nu achter bent welke het precies is, zie ik het wel ;)

(moet nu weg)
 
Sorry voor het late antwoord, tijdje afwezig geweest but ... still got no picture. Hoogdringend een fotootje 'laten' maken desnoods en doorsturen.

Van zodra een foto beschikbaar zet 'k hem erbij :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan