Ingebrande rubber op de uitlaat

EricTT

Rookie
3 jun 2006
12
0
Hoogvliet
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Honda Sevenfifty. Op één van de eerste dagen heb ik er geen erg in gehad dat ik met de hakken van mijn motorlaarzen tegen de uitlaat heb gezeten. Die zijn daardoor een beetje gesmolten. Gevolg: gesmolten-rubber-vlek op de uitlaat. Door de hitte is het een beetje "ingebakken".
Gaat misschien nergens over, maar hoe krijg ik dat er weer af? :]

Groeten Eric
 
Wat ik dan doe is voorzichtig met een scheermesje het dikste er af schrapen/steken en dan met chroompoets napoetsen.

Mijn kinderen zetten hun voeten nog weleens verkeerd op de stepjes |(

Succes.
 
Er zijn stiften te koop om strijkijzers mee schoon te maken. Heb ergens op het forum gelezen dat je het daarmee eraf kunt halen.
 
Ik kreeg vorig jaar een plastic tasje (zo'n supermarkttasje) tegen mijn voorbocht. Dik vet ingebrand, zwarte brokken erop. ALLES geprobeert, incl. aceton, teerverwijderaar, terpenine, wasbenzine, pure alcohol, niets hielp... De strijkboutreiniger heb ik echter nog niet getest, zou idd wel eens kunnen werken. Anders wordt het schuren en daarna polijsten (de bocht is van RVS). Ikke niet blij... :N
 
Een oude keukendoek en de strijkbout er op, daarna nog even met thinner en belgom aan de gang. Zo zag je er bij mij niets meer van terug.
 
Dank allemaal voor tips, dat wordt een latertje vandaag!

Als jullie iemand zien met een rood hoofd, omringt door flessen thinner, aceton, chroomplish en een strijkbout, toeter dan ff

Ik was me er niet van bewust iemand zijn plaatje te hebben overgenomen, ga ik dus veranderen... :X
 
heb dat zovaak...

beetje thinner, wasbenzine, aceton, spiritus, terpetine... boeit niet...


gaat er toch wel af (bij mij in ieder geval)

beetje schrapen met de nagels nadat je met bovenstaande middelen gepoetst heb en het gaat er af als een velletje!
 
Ik denk dat je het geheel best eerst warmrijdt. En dan met een houten stokje, thinner eraf probeert te krijgen. Ik heb ook eens iemand achterop gehad die zijn voet op de uitlaat had gezet in plaats van op het stepje :( Gevolg schoenzool helemaal weggebrand en verspreid over de uitlaat ;(
Helemaal heb ik het echter nooit weggekregen, er bleef een bruine vlek ingebrand.
 
ok een beetje overtijd misschien :)

Kruidvat "oven reiniger" Groene spuitbus, kost nog geen 2 euro, alles inspuiten, even laten intrekken... dan zie je al dat er bruine druppels van je uitlaat komen...
Paar keer herhalen en goed boenen (doekje is voldoende) je kan ook iets stevigers nemen.

dan ben je er zo van af!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan