Ingehaald door een fietser

Paisley

MF veteraan
28 jul 2008
2.253
0
Beste dames en heren van het motorforum...


Wat me vandaag nou is overkomen... Tijdens mn rijles ging het al niet zo lekker. Mn leraar leek lichterlijk geirriteert en uit een sadistische vorm van leedvermaak (zo leek het) stuurde hij me over een lang pad van hobbelige klinkters langs een gracht. Dus ik hotseknots dat pad over.... :] 30km zone, dus ik doe het kalm an. Ineens hoor ik mn leraar zeggen: "Kijk eens in je linker spiegel."

Daar kwam dus een jongen aanpeddelen op zijn studentenbarrel. Zo'n fiets zonder remmen, bochel in het achterwiel, je kent het wel. Ik werd dus, van links, ingehaald door een f*king fietser! _O-


En mn zelfvertrouwen was al niet zo solide |(
Wat een vrouwenactie...



Naast dat, heb ik mijn verkeersdeelneming examen woensdag aanstaande. Dat wordt (bijvoorbaat) dus al helemaal niets. Als er iemand een brokkenpiloot is... '(
Wie heeft wat bemoedigende woorden voor me? :')
 
Dat je voorzichtig rijdt en beseft dat een motor niet zo stabiel is als een auto is prima heeft niets met je slagingskans op examen te maken. De kans dat dit je gebeurt op examen is minuscuul.
 
Ha ha, schitterend!

Wel knap dat je de motor onder controle hebt bij zo'n lage snelheid en of slecht wegdek!

Enne, lief lachen werkt altijd voor vrouwen.
 
Je bent een vrouw zie ik. Ehhhhhhhhhh trek een kort rokje aan als je moet afrijden!!!!
 
poeh eej als het nou vrijdag was geweest!

rustig slapen vannacht je hebt je rust duidelijk nodig :+

:W
 
Beste dames en heren van het motorforum...


Wat me vandaag nou is overkomen... Tijdens mn rijles ging het al niet zo lekker. Mn leraar leek lichterlijk geirriteert en uit een sadistische vorm van leedvermaak (zo leek het) stuurde hij me over een lang pad van hobbelige klinkters langs een gracht. Dus ik hotseknots dat pad over.... :] 30km zone, dus ik doe het kalm an. Ineens hoor ik mn leraar zeggen: "Kijk eens in je linker spiegel."

Daar kwam dus een jongen aanpeddelen op zijn studentenbarrel. Zo'n fiets zonder remmen, bochel in het achterwiel, je kent het wel. Ik werd dus, van links, ingehaald door een f*king fietser! _O-


En mn zelfvertrouwen was al niet zo solide |(
Wat een vrouwenactie...



Naast dat, heb ik mijn verkeersdeelneming examen woensdag aanstaande. Dat wordt (bijvoorbaat) dus al helemaal niets. Als er iemand een brokkenpiloot is... '(
Wie heeft wat bemoedigende woorden voor me? :')


Gewoon lekker rijden, doen wat je hebt geleerd. En veel succes!

edit: typo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha ha, schitterend!

Wel knap dat je de motor onder controle hebt bij zo'n lage snelheid en of slecht wegdek!

Enne, lief lachen werkt altijd voor vrouwen.


Ik bespeur lichterlijke ironie, maar laat ik niet al te argwanend zijn :/
 
Laatst bewerkt:
Denk maar zo: Je gaat niet afrijden, maar op je dooie gemak een stukkie toeren met een TomTom in je oor.

Edit: ik bedenk met net dat ik in de stad vaak zat wordt ingehaald door fietsers (of nog maar niet te spreken van die suicidalen brommer- en scootertypes) die meer doorrijden dan dat koekblik dat voor met zit te hannessen of hij nou hier links moet of de volgende.
 
Laatst bewerkt:
heb ik van de zomer ook gehad in de Dolomieten...

ik lekker cruisen, met een gangetje van 80 naar beneden, wordt ik ingehaald door fietsers!!! wtf :? :?
 
Ik bespeur lichterlijke ironie, maar laat ik niet al te argwanend zijn :/

Ik meende het wel hoor. Die mannen die hier allemaal stoer vertellen ove knee-downs en randen van banden, kunnen niet langzaam over een hobbelweg rijden zonder voetjes aan de grond hoor.
 
Denk maar zo: Je gaat niet afrijden, maar op je dooie gemak een stukkie toeren met een TomTom in je oor.

Edit: ik bedenk met net dat ik in de stad vaak zat wordt ingehaald door fietsers (of nog maar niet te spreken van die suicidalen brommer- en scootertypes) die meer doorrijden dan dat koekblik dat voor met zit te hannessen of hij nou hier links moet of de volgende.

Heel mooi gezegd.... :^

Enneuh wat Martell zei, mooi stukje voortuigbeheersing.....terwijl die student zich te pletter kon rijden :Y
 
heb ik ook gehad tijdens het lessen, Ik heb er alleen maar meer zelfvertrouwen door gekregen, omdat ik zonder voetjes op de grond de motor met zéér lage snelheid onder controle had. petje af hoor :}
maar ik gegrijp ook tevens je schaamte, ingehaald worden door iemand op de fiets.... O-)
 
Laatst bewerkt:
_O- Je humor ben je in ieder geval niet verloren op dat pad met hobbelige klinkters :+

Relax, gewoon lekker rijden.
Bij mijn examen dacht ik al heel snel dat ik gezakt was, dat werkte eigenlijk weer heel ontspannend :]

Was eigenlijk bij mijn auto bedenk ik me nu ineens, motor stelde geen ruk voor.
Effe naar een dorpje, examinator met instrukteur (in de auto) kwijtgereden, teruggereden naar startpunt en geslaagd. :Z
 
Mijn eerste keer op straat was gelijkaardig.

Ingehaald door een bompa met pet op de fiets.

En dan misluk ik toch wel op men examen in het traagrijden :(
 
Mijn voertuigbeheersing is ook al niet al te best :) Ik heb mn motor vorige week nog om laten donderen omdat ik per ongeluk ergens ging stilstaan waar mn voet in een greppel terecht kwam.

Er zitten af en toe best goede stukjes tussen, maar over het algemeen loopt mn leraar alleen maar te klagen over hoe slecht het er allemaal uitziet.
Ik heb geen examenstress ofzo hoor, helemaal niet. Als ik zak, is het voor mn eigen veiligheid. Maar slagen is leuker.
 
Rij je soms bij Wieringa Utregt?

Een leraar met alleen kritiek in ruilen voor een goede die je wat leert ipv onzeker maakt :(
Een ex van mij is op die manier zo in de zenuwen gewerkt dat ze gestopt is :(
Weet zeker dat ze met een positiefe benadering het gehaald had en met veel plezier rond gehobbeld had -O-
 
Mijn voertuigbeheersing is ook al niet al te best :) Ik heb mn motor vorige week nog om laten donderen omdat ik per ongeluk ergens ging stilstaan waar mn voet in een greppel terecht kwam.

Er zitten af en toe best goede stukjes tussen, maar over het algemeen loopt mn leraar alleen maar te klagen over hoe slecht het er allemaal uitziet.
Ik heb geen examenstress ofzo hoor, helemaal niet. Als ik zak, is het voor mn eigen veiligheid. Maar slagen is leuker.
Die vent verteld je hoe je het moet doen.
Als jij nou gewoon lekker de lol erin blijft zien, slaag je met wimpel en vlag :Y

De beheersing is een uitdaging die leuk is om op te pakken. Helemaal als je vrouw bent, want de vooroordelen zijn nog steeds aanwezig.

Dus knallen met die hap, lekker rijden, en in 1 keer dat papiertje :Y
 
Rij je soms bij Wieringa Utregt?

Een leraar met alleen kritiek in ruilen voor een goede die je wat leert ipv onzeker maakt
Een ex van mij is op die manier zo in de zenuwen gewerkt dat ze gestopt is
Weet zeker dat ze met een positiefe benadering het gehaald had en met veel plezier rond gehobbeld had

Pff vervelend is dat he... ik word soms ook helemaal moedeloos van zn negatieve praat. Mijn leraar heeft ook alleen maar kritiek op de rijschool waar ik mijn AVB heb gehaald, terwijl ik daar heel positief over ben en een súper leuke tijd daar heb gehad.
Ook al rij ik slecht - je kunt het altijd een beetje positiever brengen.
Vanmiddag moesten we langs de werkplaats op een band te laten verwisselen. Daar zijn we drie kwartier kwijt geweest wat voor een groot deel van mijn lestijd afging. Ik blijf er maar opmerkingen over maken, maar hij pakt het gewoon niet op dat ik hier als klant echt heel ontevreden over ben. In het begin had hij voor het rijden ook hele verhalen over theorie waardoor we soms een half uur verder waren voordat ik op de motor zat.
Als ik zak, zal ik ook zeker een andere rijschool zoeken om bij verder te gaan.

Ik ben wat dat betreft heel assertief maar die gast heeft echt een bord voor zn kop.
 
Laatst bewerkt:
Pff vervelend is dat he... ik word soms ook helemaal moedeloos van zn negatieve praat. Mijn leraar heeft ook alleen maar kritiek op de rijschool waar ik mijn AVB heb gehaald, terwijl ik daar heel positief over ben en een súper leuke tijd daar heb gehad.
Ook al rij ik slecht - je kunt het altijd een beetje positiever brengen.
Vanmiddag moesten we langs de werkplaats op een band te laten verwisselen. Daar zijn we drie kwartier kwijt geweest wat voor een groot deel van mijn lestijd afging. Ik blijf er maar opmerkingen over maken, maar hij pakt het gewoon niet op dat ik hier als klant echt heel ontevreden over ben. In het begin had hij voor het rijden ook hele verhalen over theorie waardoor we soms een half uur verder waren voordat ik op de motor zat.
Als ik zak, zal ik ook zeker een andere rijschool zoeken om bij verder te gaan.

Ik ben wat dat betreft heel assertief maar die gast heeft echt een bord voor zn kop.


je hebt groot gelijk dat je dan weggaat. Maar waarom ben je bij die andere rijschool weggegaan? Als het goed is, blijft het goed.

En een slechte generale is een goede opvoering. Kop op, laat je niet gek maken en alles komt goed :Y *O* *O*
 
Examinators kijken of je wel zeker op de motor zit.

Kan je vragen aan je instructeur of ie een "tourtochtje" van 2 uur met je wil rijden, zonder de reclame kleding?

Dat heb ik ook gedaan (alleen een tochtje van 4 uur). Ik mocht van mijn laatste uurtjes in mijn lespakket een tourtje rijden.
Even rijden zonder te veel commentaar, dus voor de lol, kan helpen rust te vinden op de motor.

Succes!
 
[Slankie-modus]
Nou en, gelukkig heb ik altijd nog mijn goede lijf, dus een goed leven...
[/slankie-modus]


:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan