Ingehaald door een fietser

Ach het is mn eigen stomme schuld dat ik zo slecht voorbereid ben. Ik wil allemaal veel te snel en heb het eerste vrije examen opgeeist nog voor ik voor het eerst een ommetje heb gemaakt. En toen kwam ik er achter dat ik het best moeilijk vind allemaal..

Ik heb al best veel lessen gehad nu (ruim 40) maar ik heb geen auto rijbewijs (schrale troost)

Bedankt voor jullie oppepper. Kijk, dát had ik nodig *D
 
Ach, zie in je profiel dat je uit Leeuwarden komt. Daar zijn ook nogal wat hobbelige langs-het-water weggetjes. Aangezien de gemiddelde fietser zich met een deathwish door de stad begeeft, is het helemaal niet zo raar dat eentje je inhaalt daar. Lekker niets van aantrekken. Als je instructeur dat grappig vindt: Laat hem z'n lolletje lekker hebben, niet te zwaar aan tillen :)
 
Gewoon wat simpele woorden:

Komt goed! ;)

(gewoon zorgen dat je met een goed gevoel op de motor zit, niet bang zijn om dezelfde fouten te gaan maken als vorige keer, want dan maak je ze alleen maar sneller)
 
Hoi Paisly,
hier een hart onder de riem van een groentje.
Knap dat je de motor op de weg hield, laat die studiebol maar lekker de gracht in fietsen.
Van het afrijden moet je gewoon genieten, het is toch leuk om te rijden.
Zelf heb ik net mijn rijbewijs voor de motor en verkeersdeelname heb ik twee keer over gedaan.
Die examinatoren zijn best relaxed en je moet je bedenken dat nu ook je instructeur eens instructies krijgt. Lache toch.
Geniet van je ritje woensdag, veel succes
 
Kan je niet gewoon eventjes van iemandeen schakelbrommertje lenen en een weekend het hele rattenplan doornemen?
 
Je doe het voor jezelf niet voor een ander en het is jouw geld en tijd dus F de rest
 
Dat je tijdens je les bent ingehaald door een fietser - boeiend-, maar strax als je een zooi koekblikkers bij een file en/of stoplicht hebt ingehaald en met 5 tellen op de 100 zit is pas kicke ! Veel sucses op je examen en we horen graag hoe het is afgelopen.
 
Hahaha geweldige actie!

En voor volgende week..

laat zien dat je kan rijden en rij dus lekker vlot door..
Ontspan en geniet ervan.. Hielp bij mij ook

suc6 man
 
Niet laat zien dat je kan rijden gewoon rijden als ze willen zien dan zie ze (LB)
 
Op het examen in ieder geval lekker proberen door te rijden, continu 5 km/u te hard gaan rijden. Dat is wat er bij mij altijd ingehamerd is. Schijnt namelijk zo te zijn dat de examinatoren juist willen zien dat je als motorrijder lekker flot met het verkeer meerijdt. En lekker verantwoord inhalen daar waar de situatie er om vraagt en toelaat.
Je hoeft verder ook geen rekening te houden met de auto van de examinator. Gewoon lekker doorrijden en het is hem z'n probleem om je met z'n koekblijk bij te houden.

Succes!!
 
Laatst bewerkt:
laat je niet gek maken joh. lekker ontspannen blijven rijden. joh al wordt je door een groep schuifelende bejaarden van de zonnebloem ingehaald, als jij je papiertje maar haalt doet het er toch niet toe? succes!
 
Inderdaad, gewoon lekker doorrijden. Ik reed tijdens het lessen ook vaak als een oude, natte krant. Mijn instructeur zei dat ik een examinator zou hebben die van lekker vlot doorrijden hield. Nou, dat heb ik gedaan, zelfs zo erg dat de examinator zei dat ik een dame was die flink doorreed. :Y Maar ik was wel geslaagd.

Alleen daarna heb ik nooit meer zo gereden en rij ik weer als een oude, natte krant _O- _O- (Eigenlijk komt dat door een zwaar ongeval wat ik heb gehad) Maar ik geniet en daar gaat het mij om. ;)

En vorige week reed ik ergens op een dijk, waar een hele lading grit was neergegooid. Ik reed heeeeeel erg rustig en toen zag ik ook ineens een fietser in mijn spiegels heel erg snel dichterbij komen. :$
 
Laatst bewerkt:
Ach het is mn eigen stomme schuld dat ik zo slecht voorbereid ben. Ik wil allemaal veel te snel en heb het eerste vrije examen opgeeist nog voor ik voor het eerst een ommetje heb gemaakt. En toen kwam ik er achter dat ik het best moeilijk vind allemaal..

Ik heb al best veel lessen gehad nu (ruim 40) maar ik heb geen auto rijbewijs (schrale troost)

Bedankt voor jullie oppepper. Kijk, dát had ik nodig *D

Bij wie rij je? Ik kan mijn oude rij-instructeur van harte aanbevelen. Vlak voor het examen deedt die ook erg negatief, maar dat was gewoon een tactiek om te zorgen dat je niet te zeker van jezelf bent en dat je overal aan denkt.
 
Op het examen in ieder geval lekker proberen door te rijden, continu 5 km/u te hard gaan rijden. Dat is wat er bij mij altijd ingehamerd is. Schijnt namelijk zo te zijn dat de examinatoren juist willen zien dat je als motorrijder lekker flot met het verkeer meerijdt. En lekker verantwoord inhalen daar waar de situatie er om vraagt en toelaat.
Je hoeft verder ook geen rekening te houden met de auto van de examinator. Gewoon lekker doorrijden en het is hem z'n probleem om je met z'n koekblijk bij te houden.

Succes!!

_O- EINDOVUHH
 
Terug
Bovenaan Onderaan