Hallo,
Ik ben in het bezit van een BMW F650 met 27000km en na upgrade kitje had ik problemen met het olieverbruik.
Van de leverancier gratis nieuwe zuigerveren gekregen, maar bij controle van de kleppen zat er een forse roet laag op de binnenkant van de inlaatklep.
Dus nieuwe kleprubbers besteld, blijkt er veel speling op de klepgeleiders te zitten dus deze ook maar vervangen.
De BMW dealer zou de geleiders monteren maar de monteur kwam met de mededeling dat de kleppen ook zou moeten vervangen aangezien de brede zittingsrand 1,6mm
en het randje wat er omhheen zat.
Het was trouwens de eerste keer dat deze monteur een cilinderkop van een f650 demonteerde, dat zegt wel dat het zelden voorkomt wat hij beaamde.
De kleppen waren allemaal lekvrij.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ontstaat een ingeslagen klep(zitting).
De klepspeling was in orde zolang ik er op heb geredenmaar je wet niet wat de voorganger heeft gedaan.
Heeft benzine hier ook invloed op?
Alvast bedankt,
Henk
Ik ben in het bezit van een BMW F650 met 27000km en na upgrade kitje had ik problemen met het olieverbruik.
Van de leverancier gratis nieuwe zuigerveren gekregen, maar bij controle van de kleppen zat er een forse roet laag op de binnenkant van de inlaatklep.
Dus nieuwe kleprubbers besteld, blijkt er veel speling op de klepgeleiders te zitten dus deze ook maar vervangen.
De BMW dealer zou de geleiders monteren maar de monteur kwam met de mededeling dat de kleppen ook zou moeten vervangen aangezien de brede zittingsrand 1,6mm
en het randje wat er omhheen zat.
Het was trouwens de eerste keer dat deze monteur een cilinderkop van een f650 demonteerde, dat zegt wel dat het zelden voorkomt wat hij beaamde.
De kleppen waren allemaal lekvrij.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ontstaat een ingeslagen klep(zitting).
De klepspeling was in orde zolang ik er op heb geredenmaar je wet niet wat de voorganger heeft gedaan.
Heeft benzine hier ook invloed op?
Alvast bedankt,
Henk