ingewikkelde vraag

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
We hadden het in een ander topic over toerentallen.

Nou loop ik me al heel lang wat af te vragen waar ik niet uit kom.

Als ik bij mijn motor de knallen zou tellen die uit mijn uitlaat ploffen, dan kom ik denk ik ergens rond de 60 uit. Maar ik weet zeker dat mijn motor meer toeren maakt dan 60 per minuut.

Hoe kan dit? :?
 
onverbrande benzine in de uitlaat die ontbrandt wordt in de uitlaat heeft onderandere temaken met kleppentiming/uitlaat krijg je meestal met motoren die sportief zijn afgesteld.
bij hoge toeren gasklep dicht maar de motor wil veel aanzuigen dus wordt dit hoofdzakelijk benzine gaat door cilinder(half verbrand)doe dit vaker en er zit een brandbaar mengseltje in de uitlaat een beetje lucht erbij en warmte en daar heb je een plof
 
Laatst bewerkt:
We hadden het in een ander topic over toerentallen.

Nou loop ik me al heel lang wat af te vragen waar ik niet uit kom.

Als ik bij mijn motor de knallen zou tellen die uit mijn uitlaat ploffen, dan kom ik denk ik ergens rond de 60 uit. Maar ik weet zeker dat mijn motor meer toeren maakt dan 60 per minuut.

Hoe kan dit? :?

Misschien kun je niet tellen :? ;)
 
Je hebt zoiezo dan al 120 toeren per minuut ( per 2 omwentelingen maar 1 uitlaatslag.)... Verder... geen idee.

Wie zegt dat er een knal per omwenteling is??

En 2 omwentelingen per uitlaatslag, volgens mij in zo\'n Harley-ding }) ondanks dat je niet zal denken toch ook een 4-takt, dus 4 omwentelingen per uitlaatslag ;)
 
Wie zegt dat er een knal per omwenteling is??

En 2 omwentelingen per uitlaatslag, volgens mij in zo\'n Harley-ding }) ondanks dat je niet zal denken toch ook een 4-takt, dus 4 omwentelingen per uitlaatslag ;)
...Maar wel 2-cilinder, dus 2 uitlaatslagen per 4 omwentelingen... Gemiddeld 2 omwentelingen voor een slag dus... :P

Heeft volgens mij te maken met de stroming in je uitlaat... Door wervelingen klinkt het allemaal aan het eind van je uitlaat een stukje minder, door wervelingen die in elkaar overstromen...
Hoorde een harley-rjder dat een paar jaar terug ongeveer zo uitleggen aan een pappie met kindjes bij JC Staddijk in Nijmegen... Is wat jaartjes terug, maar zoiets was het geloof ik...
 
Lexe heeft het bij het rechte eind...niet alle knallen die je hoort zijn uitlaat-slagen.
Benzine hoopt zich op, en ontbrandt op een gegeven moment. Maar ondertussen heeft de krukas al heel wat slagen gemaakt...
Denk ik
 
Ik denk niet dat ik het ooit zal begrijpen :? \ '(

Bij een harley vonken beide bougies tegelijkertijd, dus dat zal een knal moeten zijn.

Ik ga er maar van uit dat alle verbrandingsknallen opgespaard worden in de uitlaat om daar een gezamelijke knal te vormen, anders zou ik ze niet kunnen tellen omdat het te snel gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan