Inhalen bij een dubbele streep

Mijn pa is 70+er en die beweert dat er in zijn begin van zijn autorij carrière zelfs geen snelheids beperking binnen de bebouwde kom gold.

Klopt helemaal: toen ik mijn rijbewijs haalde, was er nog geen snelheidsbeperking op de Nederlandse snelwegen. Die is pas ingevoerd in 1973 (100km/uur) als tijdelijke (jaja) maatregel als reactie op de olie boycot door de Arabische olielanden.

Mijn vader had gelukkig destijds een zeer snelle bak... :Y

En nee, ik ben nog lang geen 70.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het compliment. De vraag is wat zo'n compliment waard is, als het van iemand komt met een gekke scooter en een bejaardenmotor. Maar ik pak het toch maar aan. :+

Ik heb een realistische kijk op ons motorrijders. Vroeg of laat gaan we er allemaal aan. Ook als je je netjes aan de regels houdt, kom je aan de beurt. Motorrijden is daarom per definitie a-sociaal. En daarom past het zo goed bij me :+ En als ik er toch aan ga. Waarom zou ik me dan iets aantrekken van die dubbele doorgetrokken streep én een inhaalverbod? Dan zit je achter een bejaarde in een koekblik die 70 rijdt waar je 80 mag. Eerst goed kijken. Dan een sausje intuïtie er over. Dan ogen dicht en gas er op! :]

Als dit waar is hoop ik dat jij snel stopt met ademen!
Zo niet dan kan ik er de humor niet van inzien.
Heb jij je wel eens gerealiseerd dat je ook iemand anders invalide of zelfs dood kan rijden als je zo achterlijk rijdt?
 
Als dit waar is hoop ik dat jij snel stopt met ademen!
Zo niet dan kan ik er de humor niet van inzien.
Heb jij je wel eens gerealiseerd dat je ook iemand anders invalide of zelfs dood kan rijden als je zo achterlijk rijdt?

Nou nou, je kan ook overdrijven, iemand dood wensen... -O-
 
Inhalen over een dubbele doorgetrokken streep mag niet maar het schiet wel lekker op 8-) }) _O-

En je altijd braaf aan alle regeltjes houden daar wordt het leven wel erg saai van. :P
 
Helaas voor alle dubbeldoorgetrokken streep rijders...In het kort, het hof is het met de uitspraak van de kantonrechter eens dat wanneer een dubbele doorgetrokken streep meer dan 18 cm. van elkaar afligt, dit 2 afzonderlijke doorgetrokken strepen zijn.
Dus: je mag een dubbele doorgetrokken streep niet overschrijden ongeacht de tussen afstand.

sorry...

Dit is uit 2003, dus niet heel recent, en er staat ook nergens vermeld of er wel of niet een bord met inhaalverbod aanwezig was.
 
Als dit waar is hoop ik dat jij snel stopt met ademen!
Zo niet dan kan ik er de humor niet van inzien.
Heb jij je wel eens gerealiseerd dat je ook iemand anders invalide of zelfs dood kan rijden als je zo achterlijk rijdt?

Ik dacht dat ik de forum- :+ was? :?

Vergeet je niet alle MF'ers dood te wensen die wel eens te hard rijden? :W
 
Laatst bewerkt:
Er is trouwens no such thing als een "dubbele" doorgetrokken streep. Het zijn gewoon twee doorgetrokken strepen. De ene hoort bij de ene rijbaan, en de andere bij, je raadt het al, de andere.
 
Er is trouwens no such thing als een "dubbele" doorgetrokken streep. Het zijn gewoon twee doorgetrokken strepen. De ene hoort bij de ene rijbaan, en de andere bij, je raadt het al, de andere.
en daar tussen ligt een derde rijbaan zeker voor ons :+
 
nou vraag ik me serieus af of je op de dijk Enkhuizen-Lelystad in mag halen bij een dubbele doorgetrokken streep.
nergens borden en de tussenruimte lijkt me meer dan 18 cm.

maar dat laatste is mannen eigen. :+
 
nou vraag ik me serieus af of je op de dijk Enkhuizen-Lelystad in mag halen bij een dubbele doorgetrokken streep.
nergens borden en de tussenruimte lijkt me meer dan 18 cm.

maar dat laatste is mannen eigen
. :+

maar dat laatste is mannen eigen. :+~[/quote]
_O-

Neem aan dat je even afgestapt bent om het aan de hand van de meetlat na te meten ??

Ja de tussen ruimte dan he :+
 
Laatst bewerkt:
nou vraag ik me serieus af of je op de dijk Enkhuizen-Lelystad in mag halen bij een dubbele doorgetrokken streep.
nergens borden en de tussenruimte lijkt me meer dan 18 cm.

maar dat laatste is mannen eigen. :+

Als je maar op de rechter weghelft blijft. Het is misschien wat krap. Maar ja, beter dan de regels overtreden.
 
en daar tussen ligt een derde rijbaan zeker voor ons :+
Idd. Als je bijvoorbeeld een in haalmaneuver aan het doen bent bij een stippellijn, maar net voor je weer op de rechterhelft van de weg komt verschijnt zo een dubbele doorgetrokken lijn, en je beland er toevallig tussen ... tja, dan moet je er tussen blijven rijden. Toch?
 
Idd. Als je bijvoorbeeld een in haalmaneuver aan het doen bent bij een stippellijn, maar net voor je weer op de rechterhelft van de weg komt verschijnt zo een dubbele doorgetrokken lijn, en je beland er toevallig tussen ... tja, dan moet je er tussen blijven rijden. Toch?
:Y :Y :Y
Ja want je mag er niet over heen O-)
 
Mag je wel inhalen bij een doorgetrokken (of dubbele) streep als je op je eigen baan kan blijven (als er geen inhaalverbodsborden staan)?
Dus als je b.v. een motor inhaalt of een smalle auto en daarbij niet op de andere weghelft komt en dus niet over de doorgetrokken streep gaat.
 
Idd. Als je bijvoorbeeld een in haalmaneuver aan het doen bent bij een stippellijn, maar net voor je weer op de rechterhelft van de weg komt verschijnt zo een dubbele doorgetrokken lijn, en je beland er toevallig tussen ... tja, dan moet je er tussen blijven rijden. Toch?

Als je tijdens welke inhaalactie dan ook verrast wordt door een veranderende wegsituatie dan heb je een serieuze inschattingsfout gemaakt voordat je aan de inhaalactie begon.
 
Als je tijdens welke inhaalactie dan ook verrast wordt door een veranderende wegsituatie dan heb je een serieuze inschattingsfout gemaakt voordat je aan de inhaalactie begon.


maar doorgetrokken strepen zijn vaak bij kruispunten even onderbroken dus dan mag je er wel overheen...en das soms wat krap :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan