Inhalen bij een dubbele streep

Hallo mensen. Is er iemand die nu duidelijk antwoord kan geven of je op onderstaande weg nu wel of niet mag inhalen? Ik doe het namelijk wel, maar als er een herkenbare politie voertuig rijdt dan doe ik het voor de zekerheid maar niet. Echter is het zo dat ze natuurlijk ook onopvallend rijden en daarom heb ik vorig jaar ook een prent gehad van een agent. Ik ben dus nooit staande gehouden.

Echter het onderstaande plaatje daarbij staan de middelste witte strepen ongeveer 25cm uit elkaar. Waar ik inhaalde en een bekeuring voor heb gehad is dat denk ik ongeveer 10 cm. Wat mag nu dus wel en wat mag nou niet, want dit topic te lang om er nou echt iets duidelijks uit te krijgen.

(Afbeelding)

bron plaatje: www.motorxperience.tv

Da's toch fucking simpel |(
Een doorgetrokken lijn mag je NOOIT oversteken, of ze nou 1 cm, 10 cm, of 25 cm uit elkaar liggen.

edit: en de kleur maakt ook geen fuck uit, geeft alleen aan de max snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Ja oma, u heeft gelijk, oud onderwerp. Maar als ik een nieuw topic open met gelijkluidende titel, bent u ook niet tevreden.

zwe3GRWt.jpg
Sinds begin januari dit jaar op de motorfiets wil ik graag mijn onvrede uiten over die vervelende dubbele en doorgetrokken strepen die ik overal (in NH) tegenkom. In de auto, zware oude Volvo 850, nooit echt opgemerkt. Ik haalde namelijk toch nooit in en ben dan meer een 'achteroverleunende' rijder.

Hoe anders is dat op de motor, in het bijzonder op de XJR. Het is erg moeilijk om niet sportief te rijden op dat ding. En op provinciale wegen wil ik er gewoon langs en dat kan ook gewoon! Absoluut veilig! Een motor is relatief licht in verhouding tot het vermogen, dus je hoeft maar even naar het gas te kijken en je bent er al langs.

Maar nee, zitten er opeens weer van die strepen. Ik heb de boetes er even op nageslagen en die zijn niet mis. Deed ik het voor kort nog wel eens stiekem, kom ik daar nu waarschijnlijk van terug. Dus dan maar 80 km/u in de rij rijden. Vreselijk!

Heb het gevoel dat er vroeger veel minder van die strepen waren.

Dat wilde ik even kwijt.
 
Eeeeh ja, en je gaat merken dat die dubbele en doorgetrokken streep altijd maar dan ook altijd gecombineerd wordt met zo'n zeikerige twijfel bejaarde van mag ik hier nou 100 of moet ik hier 80 weet je wat laat ik maar 70 rijden .
En als er dan een leuke bocht komt gaat die geriatrische treuzelkont godbeterhet afremmen want G krachten he.


Zo dat wilde IK even kwijt.
 
Hoeveel kost de overtreding? Een paar keer kan ik het wel betalen, want idd slaan veel dubbele strepen helemaal nergens op.

Een jaar of wat geleden had een zich ernstig vervelende ambtenaar een nog veel 'betere' oplossing bedacht: een soort trottoirband met twee schuine kanten op het midden van onze polderwegen. Die waren gelukkig weer heel snel verdwenen.
 
hahahahaha jarenlang met je Volvo motorrijders lopen frustreren en nou lopen mekken.....
 
Hoeveel kost de overtreding? Een paar keer kan ik het wel betalen, want idd slaan veel dubbele strepen helemaal nergens op.

Een jaar of wat geleden had een zich ernstig vervelende ambtenaar een nog veel 'betere' oplossing bedacht: een soort trottoirband met twee schuine kanten op het midden van onze polderwegen. Die waren gelukkig weer heel snel verdwenen.


Het kost pas geld als je wordt gepakt! ;)

Ik heb vaak zat maling aan een doorgetrokken streep, ik blijf echt niet achter zo'n sufferd plakken.

(Als ik er voorbij ben is het ook niet zo dat ik ineens veel harder rijd ofzo, maar dan kan je tenminste wel gewpon lekker doorrijden zonder in elke bocht weer het gas los te moeten laten)

Tot nu toe ben ik nog nooit betrapt en als dat ooit wel gebeurt jammer dan..
 
Hahaha, scherp opgemerkt :Y en incasseer ik ook volledig! Er is overigens wel meer verkeersgedrag wat ik voorheen als niet-motorrijder niet snapte, maar nu als motorrijder wel. Zo gaat dat vaker. Soms moet je het eerst zelf doen, voordat je het snapt (hoop niet dat het geldt voor een schuiver of erger).
 
Zelf inschatten, bewust zijnde van 'polderblindheid' (tóch een grijze auto tegenligger zonder verlichting niet zien) en per maand 20,= opzij liggen aan abonnementsgeld. :+

....serieus dus B|
 
Laatst bewerkt:
Eeeeh ja, en je gaat merken dat die dubbele en doorgetrokken streep altijd maar dan ook altijd gecombineerd wordt met zo'n zeikerige twijfel bejaarde van mag ik hier nou 100 of moet ik hier 80 weet je wat laat ik maar 70 rijden .
En als er dan een leuke bocht komt gaat die geriatrische treuzelkont godbeterhet afremmen want G krachten he.


Zo dat wilde IK even kwijt.
_O- _O- _O- _O-
Zo herkenbaar.
maar dan ook bij elke bocht _O-
 
Oh, iemand vroeg nog om het bedrag van de boete. Is €230,-, niet voor de poes!
Dat kost het pas als je gepakt word :+
En voor beginnende bestuurders volgens mij ook nog een punt :/ ( waar je sinds oktober 2014 ok nog maar 2 van mag hebben B| )
 
Het mooiste vind ik altijd dat als je zo'n treuzel trol hebt ingehaald door over de dubbele doorgetrokken streep te gaan dat ze daarna wel als een mofo gaan lopen seinen dat je wat verkeerd hebt gedaan terwijl ze zelf 75km/u op een 100km stuk rijden wat niet alleen met borden maar ook met zo'n prachtig mooie groene en in de regen vooral gladde streep in het midden, wordt aan gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Het mooiste vind ik altijd dat als je zo'n treuzel trol hebt ingehaald door over de dubbele doorgetrokken streep te gaan dat ze daarna wel als een mofo gaan lopen seinen dat je wat verkeerd hebt gedaan terwijl ze zelf 75km/u op een 100km stuk rijden wat niet alleen met borden maar ook met zo'n prachtig mooie groene en in de regen vooral gladde streep in het midden, wordt aan gegeven.
Wat mij op valt is dat een groot deel van de generatie 50+ niet snapt wat die groene lijn betekend.
 
Wat mij op valt is dat een groot deel van de generatie 50+ niet snapt wat die groene lijn betekend.

Ik zal je bekennen dat ik (27) het ook niet weet. Ze passen die dingen niet consistent toe, dus ik zie ze te weinig om er ook maar iets van aandacht aan te besteden.

Verhaal van een treuzelende onzekere oma op een weg met doorgetrokken streep is me uiteraard bekend.
 
Ik zal je bekennen dat ik (27) het ook niet weet. Ze passen die dingen niet consistent toe, dus ik zie ze te weinig om er ook maar iets van aandacht aan te besteden.

Verhaal van een treuzelende onzekere oma op een weg met doorgetrokken streep is me uiteraard bekend.
Hier in het oosten zie je het regelmatig( de 100 wegen waar ik dan wel eens over kom tenminste).
 
Hahaha, scherp opgemerkt :Y en incasseer ik ook volledig! Er is overigens wel meer verkeersgedrag wat ik voorheen als niet-motorrijder niet snapte, maar nu als motorrijder wel. Zo gaat dat vaker. Soms moet je het eerst zelf doen, voordat je het snapt (hoop niet dat het geldt voor een schuiver of erger).

Daarom, zolang de wegenbeheerders niet verplicht zijn ook een op een motor het door hen beschilderde/beborde/bedrempelde traject te rijden, kan ik de meeste van die signalen niet serieus nemen. En interpreteer die dan ook als niet serieus te nemen en overbodige adviezen, getuigend van een falend rij-opleidingen systeem, of een neurotische argwaan t.o.v. van iedereen die wel met succes zo'n opleiding afgerond heeft.
Overigens zonder a-sociaal gedrag, dus altijd met respect en begrip voor andere weggebruikers, hoe verward die soms ook mogen overkomen ;)
 
Wat mij op valt is dat een groot deel van de generatie 50+ niet snapt wat die groene lijn betekend.

Óf 50+ snapt het verschil tussen een maxsnelheid en een minimale snelheid :P
In mijn tijd (ja, 50+) had je trouwens maar 3 snelheden: 50 binnen de bbk, 80 daarbuiten en 120 op de snelweg. Ging hardstikke goed... :Y
 
Ken een voorbeeld van iemand die ik als bijrijder erop wees dat er een groene streep was.

Blijkt dat hij rood/groen kleurenblind is (maar wel goedgekeurd voor een rijbewijs)... de streep valt voor hem helemaal niet op tegen het grijs van het asfalt... Daar is weer krachtig over nagedacht door de dames/heren experts/wetgevers. :N
 
Laatst bewerkt:
Óf 50+ snapt het verschil tussen een maxsnelheid en een minimale snelheid :P
In mijn tijd (ja, 50+) had je trouwens maar 3 snelheden: 50 binnen de bbk, 80 daarbuiten en 120 op de snelweg. Ging hardstikke goed... :Y
Toen wist je zonder navigatie nog hoe hard je mocht _O- _O-

rij dan ook liever in Duitsland stroomt allemaal net wat lekkerder door en mag je gewoon in halen
 
Toen wist je zonder navigatie nog hoe hard je mocht _O- _O-

rij dan ook liever in Duitsland stroomt allemaal net wat lekkerder door en mag je gewoon in halen
:^
Plus daar wordt je niet als debiel behandeld door overal doorgetrokken strepen te leggen..
Als in Duitsland een doorgetrokken streep ligt, kun je daar ook *echt* niet inhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan