Inhalen bij een dubbele streep

:^
Plus daar wordt je niet als debiel behandeld door overal doorgetrokken strepen te leggen..
Als in Duitsland een doorgetrokken streep ligt, kun je daar ook *echt* niet inhalen.
nop :X
alhoewel ik wel een nederlander met zijn auto daar anders over heb zien denken |( |( |(

En de mensen zijn er in het verkeer wat vriendelijker ze gaan zelfs voor je aan de kant.( moet wel eerlijk zeggen dat ik het hier ook meer zie)
 
Laatst bewerkt:
En de mensen zijn er in het verkeer wat vriendelijker ze gaan zelfs voor je aan de kant.( moet wel eerlijk zeggen dat ik het hier ook meer zie)

Net een ritje van 15 km uit mn werk. Er gingen 5 warmdouchers voor me aan de kant. Ik had niets te klagen. Als blikrukkers niet voor je aan de kant gaan heeft dat misschien iets te maken met je rijstijl. Misschien hebben automobilisten niet het idee dat je er langs wilt, of er langs kunt...
 
Óf 50+ snapt het verschil tussen een maxsnelheid en een minimale snelheid :P
In mijn tijd (ja, 50+) had je trouwens maar 3 snelheden: 50 binnen de bbk, 80 daarbuiten en 120 op de snelweg. Ging hardstikke goed... :Y

Toen mocht je zelf nog nadenken en de situatie inschatten.

Tegenwoordig doet men dat door overal de maximum snelheid naar beneden te halen :r
 
Net een ritje van 15 km uit mn werk. Er gingen 5 warmdouchers voor me aan de kant. Ik had niets te klagen. Als blikrukkers niet voor je aan de kant gaan heeft dat misschien iets te maken met je rijstijl. Misschien hebben automobilisten niet het idee dat je er langs wilt, of er langs kunt...
Neu het is gewoon arrogant folk :X

geloof mij maar waar ik in kan halen doe ik het of het krap is of niet.
 
Ken een voorbeeld van iemand die ik als bijrijder erop wees dat er een groene streep was.

Blijkt dat hij rood/groen kleurenblind is (maar wel goedgekeurd voor een rijbewijs)... de streep valt voor hem helemaal niet op tegen het grijs van het asfalt... Daar is weer krachtig over nagedacht door de dames/heren experts/wetgevers. :N

Daarom zijn er aan de zijkant van 100 km wegen ononderbroken strepen (wit) en die zijn bij 80 km wegen onderbroken.

En ik ben 72 jaar, uitzondering?
 
Óf 50+ snapt het verschil tussen een maxsnelheid en een minimale snelheid :P
In mijn tijd (ja, 50+) had je trouwens maar 3 snelheden: 50 binnen de bbk, 80 daarbuiten en 120 op de snelweg. Ging hardstikke goed... :Y
Je oude, afgetakelde 50+ brein is even vergeten dat je vroeger maar 100 op de snelweg mocht... :+
 
Je oude, afgetakelde 50+ brein is even vergeten dat je vroeger maar 100 op de snelweg mocht... :+

Nee hoor, vroeger mocht je 50 in de bebouwde kom en daarbuiten was er alleen een maximum snelheid als er een bord stond. (en dat was niet vaak)
Vanwege de oliecrisis hebben ze dat aangepast halverwege de jaren 70. (nét voordat ik mijn rijbewijs had :( )
 
Persoonlijk vind ik dat je als motorrijder je niets aan moet trekken van "regeltjes". Als het kan, dan kan het. Als het niet kan, dan kan het niet. Of er een dubbele streep of een stippellijn staat, dat maakt niet uit. Vertrouw op je eigen waarneming. Daarnaast moet je altijd rekening houden met een 'worst-case-scenario'. Wat als de auto voor of naast je een klapband krijgt? Boetes? Fuck 'm. Boetes zijn een feit. Ook een feit is het dat je een grote kans maakt dat je op de motor aan je eind zult komen. Als je iets te verliezen hebt, stap dan in een koekblik!
 
Persoonlijk vind ik dat je als motorrijder je niets aan moet trekken van "regeltjes". Als het kan, dan kan het. Als het niet kan, dan kan het niet. Of er een dubbele streep of een stippellijn staat, dat maakt niet uit. Vertrouw op je eigen waarneming. Daarnaast moet je altijd rekening houden met een 'worst-case-scenario'. Wat als de auto voor of naast je een klapband krijgt? Boetes? Fuck 'm. Boetes zijn een feit. Ook een feit is het dat je een grote kans maakt dat je op de motor aan je eind zult komen. Als je iets te verliezen hebt, stap dan in een koekblik!



Met zo'n instelling zou je je dan wellicht niet beter vanwege de gemoedsrust van je omgeving en medeweggebruikers kunnen bezighouden met koordansen boven diepe ravijnen ?
 
Nee hoor, vroeger mocht je 50 in de bebouwde kom en daarbuiten was er alleen een maximum snelheid als er een bord stond. (en dat was niet vaak)
Vanwege de oliecrisis hebben ze dat aangepast halverwege de jaren 70. (nét voordat ik mijn rijbewijs had :( )
Hier was het ergens in een lang vervlogen tijdperk, 60km/u in de bebouwde kom. Daarbuiten, als er niets aangegeven stond en het geen snelweg was, 90km/u. Tenzij een rijbaan met minstens twee rijstroken per richting, met een onoverschrijdbare middenberm, en geen aanliggend voet- en/of fietspad (lees: expressweg), 100km/u. Van de snelweg weet ik het niet of die ooit 100km/u was, ik meen te denken dat dat hier altijd al 120km/u was (maar weet het dus niet zeker), ook in de tijd dat 120km/u overschrijden een helse belevenis was en alleen mogelijk was voor Jaen-Pierre van Rossem figuren.

Aan die regels is nog maar weinig veranderd, behalve in de bebouwde kom is het nu 50km/u, tenzij "zone 30", (geruchten doen de ronde dat dat ooit nog "zone achteruit" wordt ...), alles zonder snelheids signaal is nog steeds 90km/u, maar nu ook op expresswegen. Maar op zowat 90% van de provinciale wegen staan nu immers "70" borden.

Na mijn lang gezever maar weer on topic:
Ik ben voorzichtig met het inhalen via enkele en dubbele volle witte/gele lijnen, maar steek niet onder stoelen en banken dat ik het soms toch doe. Volle lijn in een bergop vanaf een 300m van de top en zo een brommobiel voor je? Of een gewone auto die bang heeft te snel te rijden en 55 à 60 rijdt ipv 70? Een zware vrachtwagen die niet goed vooruitkomt? Tja, je hebt een motor he ...
 
Óf 50+ snapt het verschil tussen een maxsnelheid en een minimale snelheid :P
In mijn tijd (ja, 50+) had je trouwens maar 3 snelheden: 50 binnen de bbk, 80 daarbuiten en 120 op de snelweg. Ging hardstikke goed... :Y


je lult uit je nek, want in jou tijd mocht je max maar 100 op de snelweg.
:+
 
Nee hoor, vroeger mocht je 50 in de bebouwde kom en daarbuiten was er alleen een maximum snelheid als er een bord stond. (en dat was niet vaak)
Vanwege de oliecrisis hebben ze dat aangepast halverwege de jaren 70. (nét voordat ik mijn rijbewijs had :( )
Dat is er eentje voor de 60-plussers. ;)
 
Mijn pa is 70+er en die beweert dat er in zijn begin van zijn autorij carrière zelfs geen snelheids beperking binnen de bebouwde kom gold.

Gelukkig reden in die tijd de meeste auto's en motoren niet zo hard _O-
Daarentegen waren er nog legio koekblikken met trommelremmen en dan ook nog eens kabel bediend. :X
 
Persoonlijk vind ik dat je als motorrijder je niets aan moet trekken van "regeltjes". Als het kan, dan kan het. Als het niet kan, dan kan het niet. Of er een dubbele streep of een stippellijn staat, dat maakt niet uit. Vertrouw op je eigen waarneming. Daarnaast moet je altijd rekening houden met een 'worst-case-scenario'. Wat als de auto voor of naast je een klapband krijgt? Boetes? Fuck 'm. Boetes zijn een feit. Ook een feit is het dat je een grote kans maakt dat je op de motor aan je eind zult komen. Als je iets te verliezen hebt, stap dan in een koekblik!

:Y
RASIESME.jpg
 
Ken een voorbeeld van iemand die ik als bijrijder erop wees dat er een groene streep was.

Blijkt dat hij rood/groen kleurenblind is (maar wel goedgekeurd voor een rijbewijs)... de streep valt voor hem helemaal niet op tegen het grijs van het asfalt... Daar is weer krachtig over nagedacht door de dames/heren experts/wetgevers. :N
Maakt toch geen reet uit, er staan ook altijd gewoon borden. Die kleurtjes zijn totaal onnodig. Waarschijnlijk had een of andere politicus een mooie deal met een verfproducent of een wegkunstenaar. Doet me denken aan die manie die je tegenwoordig ook ziet: naast een zo'n driehoek een bord met de tekst: "FIETSERS HEBBEN VOORRANG". Of op een gelijkwaardige kruising een bordje: "LET OP, RECHTS HEEFT VOORRANG". Of bij op A10: "ROOD KRUIS BETEKENT WEG GESLOTEN" .
Het wacht is nu op bordjes bij stoplichten: ROOD = STOPPEN, GROEN = doorgaan |(
 
Laatst bewerkt:
:^
Yup, we worden als idioten behandeld. Dan zullen we ons er ook maar naar gaan gedragen :P
 
Persoonlijk vind ik dat je als motorrijder je niets aan moet trekken van "regeltjes". Als het kan, dan kan het. Als het niet kan, dan kan het niet. Of er een dubbele streep of een stippellijn staat, dat maakt niet uit. Vertrouw op je eigen waarneming. Daarnaast moet je altijd rekening houden met een 'worst-case-scenario'. Wat als de auto voor of naast je een klapband krijgt? Boetes? Fuck 'm. Boetes zijn een feit. Ook een feit is het dat je een grote kans maakt dat je op de motor aan je eind zult komen. Als je iets te verliezen hebt, stap dan in een koekblik!

Zo, jij kan echt goed motorrijden :X
 
Zo, jij kan echt goed motorrijden :X

Bedankt voor het compliment. De vraag is wat zo'n compliment waard is, als het van iemand komt met een gekke scooter en een bejaardenmotor. Maar ik pak het toch maar aan. :+

Ik heb een realistische kijk op ons motorrijders. Vroeg of laat gaan we er allemaal aan. Ook als je je netjes aan de regels houdt, kom je aan de beurt. Motorrijden is daarom per definitie a-sociaal. En daarom past het zo goed bij me :+ En als ik er toch aan ga. Waarom zou ik me dan iets aantrekken van die dubbele doorgetrokken streep én een inhaalverbod? Dan zit je achter een bejaarde in een koekblik die 70 rijdt waar je 80 mag. Eerst goed kijken. Dan een sausje intuïtie er over. Dan ogen dicht en gas er op! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan