inhalen op 1 weghelft, mag dat?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
bij blik op de weg zag ik een motorrijder die werdt gepakt voor het inhalen binnen de rijbaan. jeweetwel, op 1 baan langs een auto (die maakte wel ruimte trouwens, zoals ze in het buitenland veel meer doen).

de agent wist de boete niet dus dat wordt geregeld door de OvJ.

nou dacht ik dat er geen wet is tegen het inhalen op 1 rijbaan, simpelweg omdat de wet er geen rekening mee houdt dat het kan (auto's he?).

dus technisch gezien zou je ook een prent kunne krijgen als je een motor inhaald. maar ik haal ook regelmatig auto's in op hun rijbaan als ze ruimte voor je maken.

mag neit?
 
Er werd niet gezegd wat voor boete hij kreeg, ik denk artikel 5. Daar staat geen vast bedrag voor en dat beslist de OvJ. Weet het niet zeker hoor, maar dat lijkt mij
 
Ja, dat mag, daarom mogen we door de file heen rijden :Y Als er geen file is krijg je art. 5 aan je broek (of als je veul te hard door de file blaast).
 
Er staat meen in inderdaad niks over in het grote boek, maar ze kunnen je er altijd voor pakken op het befaamde artikel 5.
Zo betekend een doorgetrokken streep tussen rijbanen in ook niet 'inhaalverbod', maar alleen dat je niet de lijn over mag. Zou je hier goed op dezelfde rijstrook kunnen inhalen, zou het in principe mogen. Alleen komen we dan weer bij dat artikel 5 aan.. :r
 
artikel 5 is de afvalbak, als we het nergens onder kunnen gooien dan maar artikel 5. volgens mij is het ook een jaloezie artikel, als ze jaloers zijn op je wheelie/stoppie dan geven ze hem ook :P
 
tja, ze moet toch ergens voor schrijven -O-
Zo kreeg ik toch ook laatst een bekeuring voor roodlicht, op een afgesloten weg....moest anders een paar kilometer omrijden, ik deed t voor t milieu en verkeersveiligheid. Antwoord agent: tja als we dat allemaal zouden doen _O-
 
Er werd niet gezegd wat voor boete hij kreeg, ik denk artikel 5. Daar staat geen vast bedrag voor en dat beslist de OvJ. Weet het niet zeker hoor, maar dat lijkt mij
:^


Het mag wel (denk bijvoorbeeld maar aan het inhalen van fietsers) maar de wijze waarop het gebeurt kan reden zijn voor een artikel 5 overtreding.
 
tja, ze moet toch ergens voor schrijven -O-
Zo kreeg ik toch ook laatst een bekeuring voor roodlicht, op een afgesloten weg....moest anders een paar kilometer omrijden, ik deed t voor t milieu en verkeersveiligheid. Antwoord agent: tja als we dat allemaal zouden doen _O-

:+ Alleen voor roodlicht of ook voor rijden op afgesloten weg?
 
Laatst bewerkt:
:^


Het mag wel (denk bijvoorbeeld maar aan het inhalen van fietsers) maar de wijze waarop het gebeurt kan reden zijn voor een artikel 5 overtreding.
In Belgie moet je een meter tussenafstand laten als je fietsers inhaalt, niet dat iemand daar rekening houd maar volgens de wet moet het dus. Mss dat er voor andere voertuigen ook zo'n regeltje is, mss ook in Nederland.

Edit: vond die flik maar een kl*****k, maakt toch geen reet uit dat die motor op hetzelfde vak inhaalde, gebeurde op een deftige manier.
 
Laatst bewerkt:
In Belgie moet je een meter tussenafstand laten als je fietsers inhaalt, niet dat iemand daar rekening houd maar volgens de wet moet het dus. Mss dat er voor andere voertuigen ook zo'n regeltje is, mss ook in Nederland.

Edit: vond die flik maar een kl*****k, maakt toch geen reet uit dat die motor op hetzelfde vak inhaalde, gebeurde op een deftige manier.

Motoren mogen elkaar toch ook gewoon inhalen op dezelfde strook, of naast elkaar rijden. Het is idd niet verboden... maar probeer dat maar iemand wijs te maken.

overigens als iedereen deze vraag naar redactie@blikopdeweg.nl stuurt dan zullen ze er waarschijnlijk wat tijd aan besteden in het volgende programma. Dan weten we echt hoe het zit.
 
Laatst bewerkt:
:+ Alleen voor roodlicht of ook voor rijden op afgesloten weg?
+ niet volgen van voorsoorteervak a nogmaals € 130,- *O* B|
En daardoor ging ik dus door rood, want die lussen hadden niets om te detecteren _O-
Voortaan maar minder bijdehand doen en me om laten bouwen, kom ik er wss wel mee weg :j
 
Laatst bewerkt:
bij blik op de weg zag ik een motorrijder die werdt gepakt voor het inhalen binnen de rijbaan. jeweetwel, op 1 baan langs een auto (die maakte wel ruimte trouwens, zoals ze in het buitenland veel meer doen).

de agent wist de boete niet dus dat wordt geregeld door de OvJ.

nou dacht ik dat er geen wet is tegen het inhalen op 1 rijbaan, simpelweg omdat de wet er geen rekening mee houdt dat het kan (auto's he?).

dus technisch gezien zou je ook een prent kunne krijgen als je een motor inhaald. maar ik haal ook regelmatig auto's in op hun rijbaan als ze ruimte voor je maken.

mag neit?
En die auto dook voor de helft de vluchtstrook op, maar dat mocht blijkbaar wel :9
 
Zal wel gevaarlijk zijn omdat er gewoon te weinig ruimte is. Mocht het nou een hele brede weg zijn geweest dan zou het opzich wel mogen lijkt me...

Maar je kan het een beetje zien als bumperkleven(zij skirt kleven?)
 
Ik vind ook van wel..
Op de filestrook haal ik ook in als ze (de auto's dus) weer eens bijna stil staan omdat ze zonodig naar het voortsukkelende verkeer moeten koekeloeren..
 
nou ja als de blikkers ruimte voor me maken ga ik er gewoon langs, anders is het ook zo ondankbaar. en als ze geen ruimte voor me maken als ze me niet gezien hebben doe ik het niet, ik wil nog niet dood.
 
Ik keek net toevallig wegmisbruikers met moraalridder in Spee, Koos Spee :r

En daar reden 2 trekkers op de rijbaan dus besloot de bestuurder van zon grote Sprinter bus gemakshalve maar even met 80 km/u een km fietspad te pakken :?

Geintje kostte hem slechst 65 euro, dús inhalen op dezelfde rijbaan en Art. 5 riskeren :N gewoon lekker rechts over het fietspad :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan