inhalen op dezelfde strook, mag dat?

Ja hoor, dat wordt gedoogd. Daar is aan de linkerzijde van de snelweg zelfs een speciaal strookje asfalt gelegd.
Met een sport of tourmotor mag dit niet, met een off the road wel, want dan heb je nog mogelijkheid om dat strookje berm tussen asfalt en vangrail te gebruiken............ :+
 
vrijdag *O* *O* *O*

gewoon rechts inhalen wel zorgen dat de baan dan naast je ook gedeeltelijk vrij is voor het geval diegene je niet ziet kun je iig nog uitwijken zo doe ik het altijd.
of neem als er plek is de meest rechter baan om voorbij te gaan heb ik ook wel eens gedaan als de weg bijna helemaal vrij is en een imbeciel gewoon nutteloos geheel links blijft rijden.
 
Ik snap die 'vrijdag' term niet helemaal.... Volgens mij wordt die teveel gebruikt door mensen die ze niet horen te gebruiken
 
Je mag toch inhalen op dezelfde rijstrook? (vandaar dat het toegestaan is om tussen de file door te gaan) .. O-)

Naar de letter van de wet mag het volgens mij dus wel ... (niet op de redresseerstrook komen... wel op de linker baan blijven dus :P )

In de geest van de wet ... dikke art.5. , asociaal, levensgevaarlijk en onnodig.




Gewoon vlot rechts er langs .... (ik haal er soms meer rechts in dan links .... :$ )
 
Ik denk dat rechts inhalen ook goedkoper uitvalt mocht je gepakt worden. Plus je hebt een hele vluchtstrook waar je op kunt uitwijken mocht de koekblikker opeens toch naar rechts gaan. Ik meen me trouwens te herinneren dat inhalen op dezelfde rijstrook wel is toegestaan. Maar wel met voldoende ruimte er tussen (1,5 meter?). Wat je dus nooit red als je een auto wil inhalen. Correct me if im fwrong...
 
Je mag toch inhalen op dezelfde rijstrook? (vandaar dat het toegestaan is om tussen de file door te gaan) .. O-)

Naar de letter van de wet mag het volgens mij dus wel ... (niet op de redresseerstrook komen... wel op de linker baan blijven dus :P )

In de geest van de wet ... dikke art.5. , asociaal, levensgevaarlijk en onnodig.




Gewoon vlot rechts er langs .... (ik haal er soms meer rechts in dan links .... :$ )
Dat rijd zo lekker, zigzaggend overal tussendoor! Ze zouden het moeten legaliseren. Als het gelegaliseerd word zijn mensen er bedacht op om rechts ingehaald te worden en krijgen snellere voertuigen minder irriitatie's in het verkeer. Een klassieke win-win situatie!
 
Ik denk dat rechts inhalen ook goedkoper uitvalt mocht je gepakt worden. Plus je hebt een hele vluchtstrook waar je op kunt uitwijken mocht de koekblikker opeens toch naar rechts gaan. Ik meen me trouwens te herinneren dat inhalen op dezelfde rijstrook wel is toegestaan. Maar wel met voldoende ruimte er tussen (1,5 meter?). Wat je dus nooit red als je een auto wil inhalen. Correct me if im fwrong...

Ik zou niet weten waar die 1,5 meter vandaan komt. Er is geen wet die het motorvoertuigen verbiedt naast elkaar op dezelfde rijstrook te rijden. Alleen is het inmiddels wel duidelijk dat inhalen tussen vangrail en een voertuig op de meest linkse strook onder WVW artikel 5 valt.
 
Ik zou niet weten waar die 1,5 meter vandaan komt. Er is geen wet die het motorvoertuigen verbiedt naast elkaar op dezelfde rijstrook te rijden. Alleen is het inmiddels wel duidelijk dat inhalen tussen vangrail en een voertuig op de meest linkse strook onder WVW artikel 5 valt.
Ik heb geleerd dat als ik een fietser inhaal dat de afstand 1,5 m moet zijn minimaal. Daar haalde ik dat vandaan;)
jaja, dat snap ik ook wel. Ik bedoelde meer dat er geen wet is die verbied op dezelfde rijstrook in te halen. Maar dat het verboden is door artikel 5. Als er nou bijvoorbeeld een motor zou rijden, helemaal rechts op de linker rijstrook, en je gaat er helemaal links op de linkerrijstrook voorbij, zou het dan wel mogen? baksteen?
 
Ik heb geleerd dat als ik een fietser inhaal dat de afstand 1,5 m moet zijn minimaal. Daar haalde ik dat vandaan;)
jaja, dat snap ik ook wel. Ik bedoelde meer dat er geen wet is die verbied op dezelfde rijstrook in te halen. Maar dat het verboden is door artikel 5. Als er nou bijvoorbeeld een motor zou rijden, helemaal rechts op de linker rijstrook, en je gaat er helemaal links op de linkerrijstrook voorbij, zou het dan wel mogen? baksteen?

Die 1,5 meter hou je aan als je fietsers inhaalt of langs geparkeerde auto's rijdt. I.v.m. slingeren en openslaande deuren en wat het nog meer zij.

Naar de letter zou je misschien wel een motor op de manier die jij voorlegt kunnen inhalen ware het niet dat het verboden is om naast elkaar te rijden wat je dan dus, hoe kort ook, doet. Alleen bij file(vorming) kun je inhalen op dezelfde strook zonder kans te maken op een art. 5.

Het inhalen over rechts van chronische linksrijders wordt doorgaans gezien als "voorbijrijden" i.p.v. inhalen door onze blauwe vrienden. Eenzelfde manoeuvre als koekblikkers onderling dus doen bij files en stoplichten. Betekent natuurlijk niet dat je al zigzaggend door het verkeer geen cursus riskeert zoals ik al in een paar topics heb gelezen...
 
Wat doe jij dan op de linker strook? Je moet rechts houden, weet je nog?
 
Dat rijd zo lekker, zigzaggend overal tussendoor! Ze zouden het moeten legaliseren. Als het gelegaliseerd word zijn mensen er bedacht op om rechts ingehaald te worden en krijgen snellere voertuigen minder irriitatie's in het verkeer. Een klassieke win-win situatie!

[sarcasm mode] Ja, je bedoeld dat we de wegen gebruiken net als in landen als India en zo. Daar gaat het toch ook altijd goed... O ja, en ff toeteren om te laten weten dat je langszij komt. [/sarcasm mode]


:+
 
Heb al even gezoekt naar vorige posts maar ben toch benieuwd naar jullie (courante) mening:

Ik haal soms op dezelfde rijstrook (op een dubbele rijstrook) links in (dus terwijl er een auto rijdt), de rechterrijstrook is vrij, plek tussen vangrail en auto is groot genoeg om tussen te gaan).

De irritatiegrens is dus bereikt en ik had er al 100x rechts voorbij kunnen gaan maar dat mag niet. Ik ben ervan bewust dat de autobestuurder mij allang heeft gezien en toch geen zin heeft om even 1 sec. naar rechts te gaan.

Mag dit?
Gast.. ga dan rechts langs! Veel minder gevaarlijk voor iedereen en net zo duidelijk voor de automobilist..
 
Mensen, heb een beetje geduld! Soms lukt het niet om naar rechts te gaan omdat je bijvoorbeeld met je radio bezig bent, of met een telefoongesprek waardoor je maar 1 hand vrij hebt. En dan heb je van die motorrijders die gaan drukken of je zo inhalen dat je je telefoongesprek moet beëindigen. Dan snappen ze toch dat jij even niet verplaatsen kán? Jaja, onbewust worden we steeds asocialer!

:+
 
Vragen naar bekende weg en daarbij redelijke kamikaze-actie................... Beter snoeihard rechts voorbij knallen en dan naar links gaan en lekker 110km/h voor hem gaan rijden, totdat hij ook rechts voorbij wil gaan. 2 versnellingen terug en de gas erop. }) Staat vast ook een hele dikke bekeuring voor, maar dan overleef je het tenminste.

dat gaat echt helemaal nergens over _O- :W
 
Ja dat bedacht ik ook, daar ze kunnen schrikken. Maar wat is het alternatief rechts inhalen en dan worden aangereden worden door de bestuurder in kwestie? En doen jullie het nooit?

Het enige gezonde alternatief voor jou en je motor is mooi niet inhalen en eens knipperen met de lichten zodat die auto naar rechts gaat. Jij doet natuurlijk wat je wil :+
 
Heb al even gezoekt naar vorige posts maar ben toch benieuwd naar jullie (courante) mening:

Ik haal soms op dezelfde rijstrook (op een dubbele rijstrook) links in (dus terwijl er een auto rijdt), de rechterrijstrook is vrij, plek tussen vangrail en auto is groot genoeg om tussen te gaan).

De irritatiegrens is dus bereikt en ik had er al 100x rechts voorbij kunnen gaan maar dat mag niet. Ik ben ervan bewust dat de autobestuurder mij allang heeft gezien en toch geen zin heeft om even 1 sec. naar rechts te gaan.

Mag dit?


heb je je theorie bij de Blueband gekregen :?
 
Helpt geen ene reet mocht zo`n auto bestuurder eindelijk eens naar rechts gaan dan staat de volgende automobilist alweer voor je klaar op de linkerbaan !
 
Ja dat bedacht ik ook, daar ze kunnen schrikken. Maar wat is het alternatief rechts inhalen en dan worden aangereden worden door de bestuurder in kwestie? En doen jullie het nooit?
eerst seinen met je lichten? en anders idd gewoon rechts :Y

maar gek genoeg heb ik hier bijna nooit last van, iedereen kent me dus gaan allemaal voor mij opzij :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eigenlijk dat als je geduldig bent en dan uiteindelijk op een nette manier rechts inhaalt, dat de eventuele politieauto die je de veelbesproken bekeuring moet geven, eerder de auto staande zal houden. Hij is immers de veroorzaker van de situatie.

Maar wacht jullie echt allemaal zo lang? Ik ga er al snel rechts voorbij hoor, dat knipperen en doen schiet toch niet op meestal.
 
Nee, het inhalen tussen vangrail en linkerstrook noemen ze tripleren en is verboden.
Daar staat een stevige boete voor.
Dat was al lang niet meer zo toen jij je rijbewijs haalde, en nu dus ook niet. Ja, je mag links inhalen op dezelfde rijstrook, maar niet als het gevaarlijk is (het bekende artikel 5). Eventuele politie, ovj en de rechter zullen waarschijnlijk vinden dat het met 115 km/u gevaarlijk is ;).
 
Nee het gaat hier niet om filevorming, eerder 100+

Oke, iets uitgebreider:


Een file zal toch ergens ontstaan.
Dus wordt er eerst afgeremd en dat is de situatie die ik bedoel.
Verderop file, ik rem af (120 km/u) en ga alvast wat naar links, uitgaande dat ik nog steeds op de linkerbaan rijd, let op het verkeer voor mij en dan komt er opeens nog een motor links voorbij...........................
 
Inhalen in dezelfde rijstrook is niet verboden.
Staat zelf in de wetteksten dat inhalen mag bij bv een doorlopende witte lijn of bij een bocht of gelijk wat als je hier bij niet over de witte lijn komt gaat.
Nu op een autosnelweg staat er ook niet in dat dit verboden is maar ik zou het niet direct doen. ( bij hoge snelheden dan toch)
maar als er maar 2 rijstroken zijn mag tripleren niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan