inhalen op dezelfde strook, mag dat?

tnk2k

Die hard MF'er
14 jun 2009
981
0
Heb al even gezoekt naar vorige posts maar ben toch benieuwd naar jullie (courante) mening:

Ik haal soms op dezelfde rijstrook (op een dubbele rijstrook) links in (dus terwijl er een auto rijdt), de rechterrijstrook is vrij, plek tussen vangrail en auto is groot genoeg om tussen te gaan).

De irritatiegrens is dus bereikt en ik had er al 100x rechts voorbij kunnen gaan maar dat mag niet. Ik ben ervan bewust dat de autobestuurder mij allang heeft gezien en toch geen zin heeft om even 1 sec. naar rechts te gaan.

Mag dit?
 
Nee, het inhalen tussen vangrail en linkerstrook noemen ze tripleren en is verboden.
Daar staat een stevige boete voor.

Vind het persoonlijk vrij asociaal en gevaarlijk omdat degene die je inhaalt er totaal niet op bedacht is dat je links voorbij komt.
 
Laatst bewerkt:
uhm denk niet dat het mag,je kan dan beter op een rustige manier rechts in halen.
 
Ja dat bedacht ik ook, daar ze kunnen schrikken. Maar wat is het alternatief rechts inhalen en dan worden aangereden worden door de bestuurder in kwestie? En doen jullie het nooit?
 
Laatst bewerkt:
Vragen naar bekende weg en daarbij redelijke kamikaze-actie................... Beter snoeihard rechts voorbij knallen en dan naar links gaan en lekker 110km/h voor hem gaan rijden, totdat hij ook rechts voorbij wil gaan. 2 versnellingen terug en de gas erop. }) Staat vast ook een hele dikke bekeuring voor, maar dan overleef je het tenminste.
 
Vragen naar bekende weg en daarbij redelijke kamikaze-actie................... Beter snoeihard rechts voorbij knallen en dan naar links gaan en lekker 110km/h voor hem gaan rijden, totdat hij ook rechts voorbij wil gaan. 2 versnellingen terug en de gas erop. }) Staat vast ook een hele dikke bekeuring voor, maar dan overleef je het tenminste.

Ja dat is het nou juist, ik heb een beter gevoel dat hij niet verder naar links gaat dus volgens mij is dat juist veiliger?
 
Dit is verboden maar ook niet bepaald in je eigen belang want dit is nogal gevaarlijk... haal dan rechts in. En je hebt nou eenmaal slome duikelaars die zitten te slapen. Als je er dan toch voorbij wil doe het dan op de veiligste manier en dat is in dit geval gewoon via de rechterstrook. Dit doet menig automobilist ook als er zoon wereldvreemde op de linker strook tuft met 100 voor bijde krijg je overigens een prent mocht het gezien worden.
 
Heb al even gezoekt naar vorige posts maar ben toch benieuwd naar jullie (courante) mening:

Ik haal soms op dezelfde rijstrook (op een dubbele rijstrook) links in (dus terwijl er een auto rijdt), de rechterrijstrook is vrij, plek tussen vangrail en auto is groot genoeg om tussen te gaan).

De irritatiegrens is dus bereikt en ik had er al 100x rechts voorbij kunnen gaan maar dat mag niet. Ik ben ervan bewust dat de autobestuurder mij allang heeft gezien en toch geen zin heeft om even 1 sec. naar rechts te gaan.

Mag dit?

Wat denk je zelf |(
 
Ben je wel lekker?

Jezelf bewust tussen een koekblikker en de vangrail positioneren is volgens mij wel een kanshebber voor een Darwin-award.

Dat je irritatiegrens bereikt is is prima, ik zit ook met enige regelmaat bouwvakkersbusjes en ander achterlijk volk diverse enge ziektes toe te wensen. Maar zou het je niet nog meer irriteren om uitgesmeerd te worden tussen een Opel Astra en de vangrail? Ik kan me wel een mooiere dood voorstellen eerlijk gezegd.

Ongeacht het inhalen op dezelfde rijstrook kwalificeer je jezelf denk ik wel voor een art. 5, is dat irritant? Dat heb je ook zelf al wel bedacht toch? *O*
 
Ik heb dit 1x gedaan toen 2 automobilisten ontzettend irritant gelijke snelheid aanhielden. Dat de rechter z'n snelheid aanhoud is prima, maar de auto links moet gewoon gas bij geven of er achter gaan. Toen ben ik dus na een paar minuten ook pisnijdig links in wezen halen. Ik doe het in elk geval nooit meer, de vangrail komt dan wel héél erg dichtbij, er ligt vuil en als je daar onderuit gaat wordt het denk ik echt lichaamsdelen rapen. Nee, ik wacht wel of ga er (met een snelle motor) wel tussendoor dan als ik er persé echt zo nodig langs moet. Beste is gewoon even wachten en je niet gek laten maken.

Met de jaren komt ook een beetje wijsheid he. :+
 
Ben je wel lekker?

Jezelf bewust tussen een koekblikker en de vangrail positioneren is volgens mij wel een kanshebber voor een Darwin-award.

Dat je irritatiegrens bereikt is is prima, ik zit ook met enige regelmaat bouwvakkersbusjes en ander achterlijk volk diverse enge ziektes toe te wensen. Maar zou het je niet nog meer irriteren om uitgesmeerd te worden tussen een Opel Astra en de vangrail? Ik kan me wel een mooiere dood voorstellen eerlijk gezegd.

Ongeacht het inhalen op dezelfde rijstrook kwalificeer je jezelf denk ik wel voor een art. 5, is dat irritant? Dat heb je ook zelf al wel bedacht toch? *O*

hoho, dat het niet netjes is is 1 ding. Maar ik heb voor mezelf heus wel ingeschat 'of het kan of dat het niet kan'. Een schrikreactie is op z'n plaats, had die maar naar rechts moeten gaan?

Overigens, kritiek moet je altijd 'opbouwend' brengen. Niet op, jouwn manier.
 
Laatst bewerkt:
hoho, dat het niet netjes is is 1 ding. Maar ik heb voor mezelf heus wel ingeschat 'of het kan of dat het niet kan'. Een schrikreactie is op z'n plaats, had die maar naar rechts moeten gaan?
En als die schrikreactie een beweging nar links is had jij maar meer geduld moeten hebben.
 
koekblikker kijkt in spiegel schrikt kijkt over schouder (waar je heen kijkt gaat je stuur heen) rest mag je idd zelf invullen
 
Bedankt. Heb het gesnopen! Vondt het moeilijk te kiezen tussen deze twee situaties, voortaan rechts. Duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, dat wordt gedoogd. Daar is aan de linkerzijde van de snelweg zelfs een speciaal strookje asfalt gelegd.
 
Als het verkeer wat vertraagd en ik zou links rijden dan ga ik vaak automatisch al wat naar het linker deel van de rijstrook om motorrijders rechts de ruimte te geven bij eventuele filevorming.
Wordt ik dan ook nog eens links ingehaald, wat ik niet verwacht, kan diegene wel eens heel erg pech hebben.
Dat zou ik erg vervelend vinden, dus; niet doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan