inhalen van andere 2 wielers....

Mooi om de polarisatie op dit forum te lezen altijd, mooie afspiegeling van de maatschappij van tegenwoordig. Je bent óf een asociale idioot, óf hypocriete moraalridder. Waarom gunt iedereen elkaar helemaal niets meer tegenwoordig?

Als ik op een 2-baans weg rijd en ik zie een andere motorrijder achter me plakken waarvan ik de indruk krijg dat hij er graag voorbij wil, ga ik graag aan de kant. Zelf zou ik niet zo snel op een 80-weg iemand inhalen op dezelfde rijbaan. Maar áls ik het zou doen, dan alleen als ik zie dat mijn voorligger er rekening mee houdt. Je wil niet dat iemand schrikt en zichzelf de berm in rijdt.

Een beetje begrip voor elkaar. Ook al kun jij niet begrijpen waarom die ander zo hard wil rijden, waarmee hij alleen maar "dat luttele minuutje tijdwinst" behaalt. Joh, als die persoon zin heeft om een keer zijn gas open te draaien, lekker doen. Ik snap opmerkingen als "als iemand achter me zit de drammen laat ik hem er juist niet voorbij" nooit zo goed. Je wint er beiden niets mee.
 
Heeft ooit een keer een motorrijder bij mij dit gedaan net na een stoplicht, schrok me helemaal de tering.. net voor een 80 weg sprong het stoplicht op groen en ik begon op te trekken (Stond als enige te wachten) meneer vond het nodig om mij in te halen met -+ 80 omdat hij aan kwam rijden..

Asociaal, niet doen..
is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden, dat betekend dus ook achter je....
Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...
Zo kan het er bij mij nooit in dat motorrijders ( en andere weggebruikers) meer dan 30 sec door een camerawagen gevolgd worden, dan kijk je gewoon niet goed en genoeg in je spiegels
 
is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden, dat betekend dus ook achter je....
Dit is echt geen reden om asociaal te rijden. Degene die hem zo inhaalt heeft namelijk ook geleerd dat wat hij doet niet mag, en zou beter moeten weten. Iemand zo inhalen is geen probleem maar onverwachts met zo'n snelheidsverschil is gewoon overdreven en asociaal zoals @Chris ofc al zei.

Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...
Met 80+ iemand bij het stoplicht inhalen is inderdaad beter de situatie aan het inschatten dan iemand die 2 seconden niet in zijn spiegel heeft gekeken omdat hij voor het stoplicht staat, wat een kletskoek man.

Zo kan het er bij mij nooit in dat motorrijders ( en andere weggebruikers) meer dan 30 sec door een camerawagen gevolgd worden, dan kijk je gewoon niet goed en genoeg in je spiegels
Niet heel relevant verder maar hier ben ik het dan wel mee eens, om het positief af te sluiten.
 
Ik haal ook wel eens mensen in op dezelfde rijbaan, maar alleen als ze het doorhebben dat ik er langs wil en opzij gaan. Ik ga er niet asociaal voorbij vlammen.

Ik denk dat we hier 2 dingen door elkaar halen:
- Het voorbij vlammen met mach 15 zonder dat de andere het doorheeft
- Het inhalen terwijl de ander aan de kant gaat

Ik heb in de Alpen niet anders gemerkt dan dat men met motoren zo ver mogelijk rechts gingen rijden zodat ik er makkelijk langs kon.
 
Mooie theorie, maar ik de praktijk onhaalbaar. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kijk meer voor me dan achter me (lijkt me wel zo gezond). Er zijn talloze verkeerssituaties te bedenken waar er dan gewoon een motor achter je kan komen zonder dat je het door hebt. En ik kan me dan best voorstellen dat sommige mensen schrikken als ze over dezelfde weghelft worden ingehaald.

Ik wil me ook nog wel eens een beetje zijdelings verplaatsen op m'n eigen weghelft.. houdt de inhaler daar dan ook rekening mee? Of eindigen we allebei onder de groene zoden met een beetje pech?
ik heb dat werkelijk nog nooit gehad dat er iemand achter me zat ,zonder dat ik t door had :N
 
ik heb dat werkelijk nog nooit gehad dat er iemand achter me zat ,zonder dat ik t door had :N
_O- De ironie van je opmerking zal je wel ontgaan :+

Doet me denken aan een oud collega, die zei 'Ik rij altijd 110 km/u op de snelweg, anders moet ik continu mensen inhalen'. Die begreep de grap van z'n eigen opmerking ook niet helemaal :P
 
is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden, dat betekend dus ook achter je....
Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...
Zo kan het er bij mij nooit in dat motorrijders ( en andere weggebruikers) meer dan 30 sec door een camerawagen gevolgd worden, dan kijk je gewoon niet goed en genoeg in je spiegels

Dat wist ik helemaal niet, ik sla altijd een kruisje en op goed geluk ga ik dan vol gas de kruising over..
 
_O- De ironie van je opmerking zal je wel ontgaan :+

Doet me denken aan een oud collega, die zei 'Ik rij altijd 110 km/u op de snelweg, anders moet ik continu mensen inhalen'. Die begreep de grap van z'n eigen opmerking ook niet helemaal :P
Als jij m leuk vindt :t
 
Ik haal ook wel eens mensen in op dezelfde rijbaan, maar alleen als ze het doorhebben dat ik er langs wil en opzij gaan. Ik ga er niet asociaal voorbij vlammen.

Ik denk dat we hier 2 dingen door elkaar halen:
- Het voorbij vlammen met mach 15 zonder dat de andere het doorheeft
- Het inhalen terwijl de ander aan de kant gaat

Ik heb in de Alpen niet anders gemerkt dan dat men met motoren zo ver mogelijk rechts gingen rijden zodat ik er makkelijk langs kon.
Dat dus!
Mijn reacties zijn dan ook gericht op berichten van ts over voorbij scheuren, van de weg duwen etc. Het ‘aso’ gedrag dus
 
Zo kwam er een voorrijder van een groep choppers :Z mij tijdens een koffiestop vragen ,of ik het normaal vond dat ik een poosje ervoor zo zijn groep had ingehaald , ik heb bevestigend geantwoord ,waarop hij kwaad wegliep. gaan ze met een groep van 20 man/vrouw met een slakkengangetje over de mooiste slingerwegen ,nou dat is prima! maar verwacht dan ook dat je ingehaald wordt :]
 
De situatie en uitvoering bepalen of dit door de beugel kan of niet. Maar het gaat hier over een hypothetische situatie, dus mijn reactie op de OP is "meestal niet".
 
[knip] Ik snap opmerkingen als "als iemand achter me zit de drammen laat ik hem er juist niet voorbij" nooit zo goed. Je wint er beiden niets mee.

:}
Als er iemand achter me zit te drammen, heb ik hem liever voor me, waar ik hem beter in de gaten kan houden.
Dan heb ik ook meer kans correct te (kunnen) reageren mocht het bij een actie van de 'drammer' toch eens mis gaan...
 
koffer.jpg
 
is jouw niet geleerd dat bij optrekken vanuit stilstand, je altijd de hele situatie moet overzien om te kijken of het veilig gedaan kan worden
Een motorrijder is heel kwetsbaar, dus je moet ten alle tijden je situatie zo inschatten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen...

typisch voorbeeld hoe heel nederland tegenwoordig geobsedeerd is door veiligheid...8)7
Daarom kregen we eerst 60km zones en nu al steeds meer 30km zones......waar houdt het op? tot we allemaal met het kreng aan de hand lopen?
Ik wordt er kotsmisselijk van en bijkomend probleem is dat diezelfde veiligheids gekkies als het allemaal eens wat vlotter gaat zelf het grootste gevaar vormen op de weg.
Hier en in het buitenland (inhalen met 110 op een autobahn voor je neus terwijl je met 280 komt aanfietsen)
 
Zo kwam er een voorrijder van een groep choppers :Z mij tijdens een koffiestop vragen ,of ik het normaal vond dat ik een poosje ervoor zo zijn groep had ingehaald , ik heb bevestigend geantwoord ,waarop hij kwaad wegliep. gaan ze met een groep van 20 man/vrouw met een slakkengangetje over de mooiste slingerwegen ,nou dat is prima! maar verwacht dan ook dat je ingehaald wordt :]

ik heb er niks mee.....rondsukkelen en de hele wereld moet zich maar aanpassen.
zien niks en horen niks....zitten enkel om zich hen te loeren...
de enige die ik nog irritanter vind is mijnheer "stalen jesus" op zijn bmw gs met klaphelm inclusief intercom mic en geel hesje...🤢
met zijn "kijk mij eens vloeiend rijden" air....
van een afstand lijken sommige wel politie wannabees.....sneu volk.
of wat te denken van het r6 mutsje incl volledig race leer die probeert rechtop een mini rotonde te nemen.....
het is niet netjes maar zulken kruip ik zo dicht mogelijk op het achterwiel om ze wat op te jagen....
hoe sommige aan hun rijbewijs zijn gekomen is mij een raadsel....waarschijnlijk door hand en span diensten bij de examinator anders kan het haast niet.

ik probeer het te relativeren maar net als dat lukt wordt je weer geconfronteerd met zo stereotype rand debiel. 😖
je ontkomt er haast niet aan.....het zijn de motoport rijders van deze tijd helaas....
 
ik mocht weer rijles in de spits geven vandaag @#$%

Vooral de arrogante bmw woonwerk rijder met dikke zijkoffers en van die homo lampjes op de val beugels, want dan lijkt ie nog dikker zijn droef
 
ik heb er niks mee.....rondsukkelen en de hele wereld moet zich maar aanpassen.
zien niks en horen niks....zitten enkel om zich hen te loeren...
de enige die ik nog irritanter vind is mijnheer "stalen jesus" op zijn bmw gs met klaphelm inclusief intercom mic en geel hesje...🤢
met zijn "kijk mij eens vloeiend rijden" air....
van een afstand lijken sommige wel politie wannabees.....sneu volk.
of wat te denken van het r6 mutsje incl volledig race leer die probeert rechtop een mini rotonde te nemen.....
het is niet netjes maar zulken kruip ik zo dicht mogelijk op het achterwiel om ze wat op te jagen....
hoe sommige aan hun rijbewijs zijn gekomen is mij een raadsel....waarschijnlijk door hand en span diensten bij de examinator anders kan het haast niet.

ik probeer het te relativeren maar net als dat lukt wordt je weer geconfronteerd met zo stereotype rand debiel. 😖
je ontkomt er haast niet aan.....het zijn de motoport rijders van deze tijd helaas....

Als ik je achter me zie rijden ga ik extra langzaam rijden.. like 50-ish in een 60 zone, natuurlijk precies in het midden van de rijbaan net bij een doorgetrokken streep. Natuurlijk met geel hesje aan en heel vloeiend. :] Lekker genieten van de omgeving!
 
Terug
Bovenaan Onderaan