inhalen van andere 2 wielers....

typisch voorbeeld hoe heel nederland tegenwoordig geobsedeerd is door veiligheid...8)7
Daarom kregen we eerst 60km zones en nu al steeds meer 30km zones......waar houdt het op? tot we allemaal met het kreng aan de hand lopen?
Ik wordt er kotsmisselijk van en bijkomend probleem is dat diezelfde veiligheids gekkies als het allemaal eens wat vlotter gaat zelf het grootste gevaar vormen op de weg.
Hier en in het buitenland (inhalen met 110 op een autobahn voor je neus terwijl je met 280 komt aanfietsen)

nee typisch hoe we denken dat alles met regeltjes veilig is geworden, dat we niet meer op hoeven te letten...
ik ben een van de slechterikken jonguh, ik doe niet aan 60-30 kmh zones, heb ik nooit geleerd
 
tja, ik hou ook wel van lekker doorrijden maar het wordt wel dure hobby dan ....

bekeuring.jpeg
 
sorry vooor het zwart wit, maar het gaat hier wel degelijk om een geel hesje gele helm en BMW maar gelukkig geeen GS _O-
 
nee heb alleen net na het eten rondje leersum gedaan ...stond een verhuyis wagen voor mijn garage pffffffffffffffff kon er niet eens uit
 
nee typisch hoe we denken dat alles met regeltjes veilig is geworden, dat we niet meer op hoeven te letten...
ik ben een van de slechterikken jonguh, ik doe niet aan 60-30 kmh zones, heb ik nooit geleerd

ik ook niet....ik gebruik de snelheids borden als leidraad en tel daar in gedachte 50km bij op....ben het papiertje wel nodig voor me werk...
dus max +50 zit je nog altijd goed.....
controle dichtheid hier in het noorden is een lachertje....betaal nooit meer als een paar 100 bij elkaar op jaarbasis...
das voor snelheid en alle andere flauwekul (geen richting aangeven, inhalen over doorgetrokken strepen enz)
 
ik ook niet....ik gebruik de snelheids borden als leidraad en tel daar in gedachte 50km bij op....ben het papiertje wel nodig voor me werk...
dus max +50 zit je nog altijd goed.....
controle dichtheid hier in het noorden is een lachertje....betaal nooit meer als een paar 100 bij elkaar op jaarbasis...
das voor snelheid en alle andere flauwekul (geen richting aangeven, inhalen over doorgetrokken strepen enz)
hier binnenstad Utrecht pffffffffffffffffff je komt nergens mee weg
 
ik ook niet....ik gebruik de snelheids borden als leidraad en tel daar in gedachte 50km bij op....ben het papiertje wel nodig voor me werk...
dus max +50 zit je nog altijd goed.....
controle dichtheid hier in het noorden is een lachertje....betaal nooit meer als een paar 100 bij elkaar op jaarbasis...
das voor snelheid en alle andere flauwekul (geen richting aangeven, inhalen over doorgetrokken strepen enz)
precies en conroles is alleen om de politie nog wat nuttig gevoel te geven, die mogen nergens meer optreden, geen nekklem meer geven, geen rake klappen meer uitdelen , vloggers op hun auto laten dansen, dus dan laat je ze het verkeer controleren....DAAR zitten de misdadigers ( oh nee de poen)
 
Mensen in de Randstad...............................Ik heb medelijden!

Ik niet, ben jaren geleden verhuisd vanuit de Randstad en dat kunnen anderen net zo goed doen als ze dat zouden willen. Hoor zo vaak van randstedelingen dat het hier zo mooi rustig is, de huizen zo goedkoop, blabla, maar verhuizen? Nee, dat kan echt niet.
 
ik geniet van de randstad ..........heerlijke drukte , hier vindt het echte leven plaats , hier gebeurt het *O*

als ik 65 ben zal ik er eens over denken om aan de zijlijn ergens in een gehucht me terug te trekken
 
Jezelf in een gehucht terugtrekken als je oud bent/ wordt is ook niet slim.
Dorp is dan helemaal leeg. Geen pin-automaat, supermarkt is weg, buurtbus komt 1x in de 2 uur. Nee, dat is het ook niet.

Je hebt rustig en je hebt stil.
Aan de rand van de Veluwe is rustig (hoewel het ook daar steeds drukker wordt :X)
Afgelopen week reed ik een rit door Drenthe en zag een mooi bankje. KM's genoeg gemaakt, effe stoppen.
In een ca een half uur kwamen er maar 3 auto's voorbij. Ja heerlijk superstil, maar dat heeft dus ook een keerzijde!
Nee, daar wil je niet wonen..................
 
Dan blijft ik voorlopig Urban Rider , houd je lekker scherp , en schrik je ook niet als ze je over dezelfde rijbaan inhalen of zelfs rechts .
altijd leuk om even na te praten bij het volgende stoplicht _O-
 
Toen ik het bericht van ts las dacht ik, wat een aso. Omdat dat misschien wat kort door de bocht is en je misschien niet beter weet, zal ik dat toelichten.
De juiste positie op de weg is de linkerhelft van de rijstrook. Dus als je er al langs kunt, heb je dat te danken aan andermans anticipatie op jouw afwijkende gedrag.
Mocht ik nu voor moraalridder worden versleten, het zij zo. Van mij zul je desalniettemin voldoende ruimte krijgen, maar ik kan me zo voorstellen dat er motorrijders zijn die niet van jouw gedrag zijn gediend en dat op minder fijne manier kenbaar maken.
Bepaalde verkeersmaatregelen die worden getroffen en waartegen hier zo wordt geageerd hebben we aan onszelf (lees de zelfverklaarde vrijbuiters, die te koop lopen met hun boetes en anderen uitmaken voor moraalridder) te danken.
Ik ben er ook niet blij mee, maar snap het wel. We moeten beseffen dat we een kleine minderheid op de weg zijn die het nooit zal winnen van de communis opinio.
 
Laatst bewerkt:
Jezelf in een gehucht terugtrekken als je oud bent/ wordt is ook niet slim.
Dorp is dan helemaal leeg. Geen pin-automaat, supermarkt is weg, buurtbus komt 1x in de 2 uur. Nee, dat is het ook niet.

Je hebt rustig en je hebt stil.
Aan de rand van de Veluwe is rustig (hoewel het ook daar steeds drukker wordt :X)
Afgelopen week reed ik een rit door Drenthe en zag een mooi bankje. KM's genoeg gemaakt, effe stoppen.
In een ca een half uur kwamen er maar 3 auto's voorbij. Ja heerlijk superstil, maar dat heeft dus ook een keerzijde!
Nee, daar wil je ik niet wonen..................

Even verbeterd.
Er zijn ook mensen die dat wel willen (zoals ik). Gelukkig zijn we in de minderheid, anders zou het op dat soort heerlijk rustige plekken ook druk worden :+
 
Toen ik het bericht van ts las dacht ik, wat een aso. Omdat dat misschien wat kort door de bocht is en je misschien niet beter weet, zal ik dat toelichten.
De juiste positie op de weg is de linkerhelft van de rijstrook. Dus als je er al langs kunt, heb je dat te danken aan andermans anticipatie op jouw afwijkende gedrag.
Mocht ik nu voor moraalridder worden versleten, het zij zo. Van mij zul je desalniettemin voldoende ruimte krijgen, maar ik kan me zo voorstellen dat er motorrijders zijn die niet van jouw gedrag zijn gediend en dat op minder fijne manier kenbaar maken.
Bepaalde verkeersmaatregelen die worden getroffen en waartegen hier zo wordt geageerd hebben we aan onszelf (lees de zelfverklaarde vrijbuiters, die te koop lopen met hun boetes en anderen uitmaken voor moraalridder) te danken.
Ik ben er ook niet blij mee, maar snap het wel. We moeten beseffen dat we een kleine minderheid op de weg zijn die het nooit zal winnen van de communis opinio.

zijn dat jou 2 centen jongen??? mooi hoor, je hebt zeker niet toevallig ergens een bmw gs staan wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan