inhalen van andere 2 wielers....

Even verbeterd.
Er zijn ook mensen die dat wel willen (zoals ik). Gelukkig zijn we in de minderheid, anders zou het op dat soort heerlijk rustige plekken ook druk worden :+

eigenlijk is het triest dat er mensen zijn die er niet van houden zichzelf als gezelschap te hebben......wat voor strontvervelend karakter moet je dan wel niet hebben? _O-
 
is dat hoe jij je door de dagen sleept??.....das niet best man,ik zou hulp zoeken....😟

Dolorfin.... doe 's relaxt.

Het is leuk dat je een wat afwijkende mening hebt, maar constant kutopmerkingen tussendoor is gewoon not funny.
Na drie van die opmerkingen staat iedereen tegenover elkaar en weet niemand meer waar het eigenlijk over ging, alleen dat de ander een eikel is, is dan blijven hangen en daarmee is een topic vernield. Niet nodig.
 
De juiste positie op de weg is de linkerhelft van de rijstrook.

Nee, je kunt dat als een soort uitgangspositie nemen maar positie op de weg is voor een motorrijder flexibel.
Je plek op de weg is waar je het meest zicht hebt, soms links, soms rechts, iedere bocht of andere weggebruiker zorgt eigenlijk dat je je positie aanpast.
 
Dolorfin.... doe 's relaxt.

Het is leuk dat je een wat afwijkende mening hebt, maar constant kutopmerkingen tussendoor is gewoon not funny.
Na drie van die opmerkingen staat iedereen tegenover elkaar en weet niemand meer waar het eigenlijk over ging, alleen dat de ander een eikel is, is dan blijven hangen en daarmee is een topic vernield. Niet nodig.

je hebt gelijk....excuus ik laat me meeslepen door sommige reacties...

afwijkende mening ....ben ik het dan niet zo mee eens....
ik denk dat wat ik hier omschrijf niet zo heel veel afwijkt van wat velen hier ook dagelijks doen alleen die vermelden het mischien niet zo...
in mijn kring van rij maatjes ben ik veelal degene met de meest fatsoenlijke inslag en de enige die nog niet zijn rijbewijs kwijt is geweest maar dat kan ook een geval van soort zoekt soort zijn....
 
Nee, je kunt dat als een soort uitgangspositie nemen maar positie op de weg is voor een motorrijder flexibel.
Je plek op de weg is waar je het meest zicht hebt, soms links, soms rechts, iedere bocht of andere weggebruiker zorgt eigenlijk dat je je positie aanpast.

ten dele mee eens, ik rij meestal links op mijn weghelft en enkel rechts indien tegenliggers mij teveel naar het midden zitten...
ik zal nooit in het midden gaan rijden ivm viezigheid op straat....
overigens maak je met deze uitleg het verhaal waarmee dit topic aanving zonneklaar.....
links naast iemand zitten drammen is een perfekte en flexibele uitgangspositie om hem in te halen.....
case closed zou ik zo zeggen....
 
je hebt gelijk....excuus ik laat me meeslepen door sommige reacties...

afwijkende mening ....ben ik het dan niet zo mee eens....
ik denk dat wat ik hier omschrijf niet zo heel veel afwijkt van wat velen hier ook dagelijks doen alleen die vermelden het mischien niet zo...
in mijn kring van rij maatjes ben ik veelal degene met de meest fatsoenlijke inslag en de enige die nog niet zijn rijbewijs kwijt is geweest maar dat kan ook een geval van soort zoekt soort zijn....
De manier waarop jij rijdt.... moet je helemaal zelf weten.
Je mening mag je ook verkondigen, hoe afwijkend dan ook.
Hell... je mag echt alles vinden denken en typen. En je vrienden mogen de grootste aso's van NL zijn.
Ook dan nog zal ik me er voor inspannen dat jij hier mag zeggen of typen wat je wil.
Denk alleen even aan hoe je andere mensen benoemd, anderen aanspreekt. Da's alles :)
 
ten dele mee eens, ik rij meestal links op mijn weghelft en enkel rechts indien tegenliggers mij teveel naar het midden zitten...
ik zal nooit in het midden gaan rijden ivm viezigheid op straat....
overigens maak je met deze uitleg het verhaal waarmee dit topic aanving zonneklaar.....
links naast iemand zitten drammen is een perfekte en flexibele uitgangspositie om hem in te halen.....
case closed zou ik zo zeggen....
je mag er van de wet ook rechts langs O-)
 
klaar.jpg
 
Ondanks dat ik bmw rij kan ik mij voor het grootste gedeelte wel vinden in hoe en wat @dolorfin allemaal uit spookt onderweg.
Lekker dynamisch motorrijden en gebruik maken van de positieve mogelijkheden die het rijden met een motor biedt.
Way to go man :t
 
De manier waarop jij rijdt.... moet je helemaal zelf weten.
Je mening mag je ook verkondigen, hoe afwijkend dan ook.
Hell... je mag echt alles vinden denken en typen. En je vrienden mogen de grootste aso's van NL zijn.
Ook dan nog zal ik me er voor inspannen dat jij hier mag zeggen of typen wat je wil.
Denk alleen even aan hoe je andere mensen benoemd, anderen aanspreekt. Da's alles :)

ik denk dat het grote punt hier is dat de wat jongere rijders er een andere mindset op na houden...
ik ben begonnen in 85 en toen was min of meer alles gedoogd....
brulpijpen werdt nooit over gezeurd, te hard rijden werdt hooguit bestraft met een belerende tik op de vingers...
iedereen reed in oude spijkerbroek met kisten en jakkerde als een halve malle....
zelfs biertanken in de kroeg en op de motor naar huus was niet echt ongebruikelijk
tegenwoordig rijd iedereen keurig in pak en hooguit 10km te snel en heeft het over veiligheid , gezondheid en millieu....
zelfs als je naar een concert gaat staat men gvd met oordoppen in (en dat terwijl het max volume vele malen minder is als vroeger)
is dat alles verstandig? ....ja tuurlijk maar mens je wilt toch leven en als je geleeft hebt in de jaren 80 en begin 90 dan moet je tegenwoordig wel eens over je nek...
al dat de gezever over veiligheid ten koste van alles werkelijk....
 
ja die goeie ouwe tijd , je naaide alles wat los en vast zat , dat mocht toen .....maar je moet wel een beetje met je tijd mee gaan hoor ...............

niet vast bllijven zitten in 1985 ..............leef nu !
 
ik denk dat het grote punt hier is dat de wat jongere rijders er een andere mindset op na houden...
ik ben begonnen in 85 en toen was min of meer alles gedoogd....
brulpijpen werdt nooit over gezeurd, te hard rijden werdt hooguit bestraft met een belerende tik op de vingers...
iedereen reed in oude spijkerbroek met kisten en jakkerde als een halve malle....
zelfs biertanken in de kroeg en op de motor naar huus was niet echt ongebruikelijk
tegenwoordig rijd iedereen keurig in pak en hooguit 10km te snel en heeft het over veiligheid , gezondheid en millieu....
zelfs als je naar een concert gaat staat men gvd met oordoppen in (en dat terwijl het max volume vele malen minder is als vroeger)
is dat alles verstandig? ....ja tuurlijk maar mens je wilt toch leven en als je geleeft hebt in de jaren 80 en begin 90 dan moet je tegenwoordig wel eens over je nek...
al dat de gezever over veiligheid ten koste van alles werkelijk....

Nee, het punt is dat we op M-F elkaar niet beledigend toespreken.


Al die andere dingen: Prima, jouw mening, jouw leven, lekker doen wat je leuk vind.
 
@dolorfin ik denk dat je gewoon te hoge verwachtingen hebt van het forum. Mensen zetten nou eenmaal de hakken in het zand. Heb ik in het verleden ook teveel gedaan; kost je alleen maar energie en levert je uiteindelijk niks op.
 
Valid point....maar ikzelf heb hier ook de nodige shit over me heen gekregen.
Lees maar eens na...
Daar gaat je stelling iets manco ...

Niet calimero spelen, eerst je eigen verantwoording pakken voor je naar anderen gaat wijzen.

Klopt, jij krijgt ook wel eens een opmerking. En soms niet onverdiend.
En ook jouw uitlatingen zijn soms verdient.
Maar soms ben je reply na reply na reply best grof en onbeleefd. En beledigend.
En daar is M-F niet het geschikte forum voor.
De opmerkingen die jij over je heen krijgt zijn vaak aanvallend, maar dan wel op de inhoud, niet op de man.

Dat laatste is het enige dat ik bedoel. Prima als je met normale woorden iemand keihard aanpakt. Maar doe dat aub op de inhoud. Dan heeft het zin en kan je verder met het gesprek.
Doe je dat op de man...beledigend...dan verlies je het onderwerp en word het een ordinaire scheldpartij.

Ik snap wat je bedoeld, echt. En ik waardeer je als M-Fer, ook je mening en levensinstelling. Je doet jezelf tekort als je je laat verleiden tot beledigingen. Echt, dat heb je helemaal niet nodig ;)
 
@dolorfin ik denk dat je gewoon te hoge verwachtingen hebt van het forum. Mensen zetten nou eenmaal de hakken in het zand. Heb ik in het verleden ook teveel gedaan; kost je alleen maar energie en levert je uiteindelijk niks op.

Wie bedoel je met 'mensen' ?

Weet je, ik spook al een eeuwigheid hier op M-F rond. Ik heb alle soorten mensen zien komen en gaan. Kakkers, welgestelden, werkelozen, nietsnutten, ratten, artsen, bouwvakkers en zelfs een account dat door een minister werd gebruikt.

Het is net een grote kroeg. Iedereen kan er binnen lopen, iedereen die daar is, is er voor een gesprek en iedereen kan dus bij iedereen aansluiten en ermee praten.
Zie de tafels als topic's.
En soms heb je mensen aan 1 tafel staan die wat betreft levenswijze, opleiding, achtergronden helemaal niet met elkaar overeen komen.
Kan, mag.
En soms uit zich dat in het gesprek, spraakverwarringen of woorden die een ander niet snapt. Of sommigen zijn gewoon gewend veel scheldwoorden te gebruiken.
Anderen kennen dat wellicht niet, zijn dat niet gewend.

Zijn t dan watjes, pussy's, gevoelige sukkeltjes ? Of zijn die anderen ongevoelige klootzakken, ongeschoolde eikels of dom ?

Nee, ze zijn anders gewend. En vatten de scheldwoorden op als uiting van woede, frustratie, beledigend.
Terwijl ze voor de ander gewoon zijn, normale sociale communicatie, zo praten ze tegen al hun vrienden.

En dat gaat allemaal prima als die groepjes mensen in hun eigen sociale kring blijven.
In deze kroeg zie je de mensen niet, waar je normaal veel informatie uit haalt. Hier schuif je aan in een topic/ aan een tafel en mengt je in het gesprek.
Het is dan wel handig als je ervoor zorgt dat iedereen aan tafel zich oke voelt en vrij voelt om te kunnen zeggen wat je wil.
Dat vraagt van iedereen een klein beetje aanpassen. Voor sommigen iets meer dan voor anderen.

Een gesprek waarbij je elkaar niet in elkaars waarde laat is gedoemd om te mislukken. Laat elkaar in elkaar waarde, dat is het enige wat ik vraag.



Dit is niet gericht tegen Slonsbons of Dolorfin trouwens, dit is gewoon mijn mening over hoe we op dit forum met elkaar om zouden moeten gaan. En liefst in real live ook, zou mijn werk ook leuker maken ;)
 
@dolorfin ik denk dat je gewoon te hoge verwachtingen hebt van het forum. Mensen zetten nou eenmaal de hakken in het zand. Heb ik in het verleden ook teveel gedaan; kost je alleen maar energie en levert je uiteindelijk niks op.
Is ook zo...andere tijden....ik weiger echter te buigen voor god of gebod
 
Terug
Bovenaan Onderaan