inhalen van andere 2 wielers....

Wie bedoel je met 'mensen' ?

Weet je, ik spook al een eeuwigheid hier op M-F rond. Ik heb alle soorten mensen zien komen en gaan. Kakkers, welgestelden, werkelozen, nietsnutten, ratten, artsen, bouwvakkers en zelfs een account dat door een minister werd gebruikt.

Het is net een grote kroeg. Iedereen kan er binnen lopen, iedereen die daar is, is er voor een gesprek en iedereen kan dus bij iedereen aansluiten en ermee praten.
Zie de tafels als topic's.
En soms heb je mensen aan 1 tafel staan die wat betreft levenswijze, opleiding, achtergronden helemaal niet met elkaar overeen komen.
Kan, mag.
En soms uit zich dat in het gesprek, spraakverwarringen of woorden die een ander niet snapt. Of sommigen zijn gewoon gewend veel scheldwoorden te gebruiken.
Anderen kennen dat wellicht niet, zijn dat niet gewend.

Zijn t dan watjes, pussy's, gevoelige sukkeltjes ? Of zijn die anderen ongevoelige klootzakken, ongeschoolde eikels of dom ?

Nee, ze zijn anders gewend. En vatten de scheldwoorden op als uiting van woede, frustratie, beledigend.
Terwijl ze voor de ander gewoon zijn, normale sociale communicatie, zo praten ze tegen al hun vrienden.

En dat gaat allemaal prima als die groepjes mensen in hun eigen sociale kring blijven.
In deze kroeg zie je de mensen niet, waar je normaal veel informatie uit haalt. Hier schuif je aan in een topic/ aan een tafel en mengt je in het gesprek.
Het is dan wel handig als je ervoor zorgt dat iedereen aan tafel zich oke voelt en vrij voelt om te kunnen zeggen wat je wil.
Dat vraagt van iedereen een klein beetje aanpassen. Voor sommigen iets meer dan voor anderen.

Een gesprek waarbij je elkaar niet in elkaars waarde laat is gedoemd om te mislukken. Laat elkaar in elkaar waarde, dat is het enige wat ik vraag.



Dit is niet gericht tegen Slonsbons of Dolorfin trouwens, dit is gewoon mijn mening over hoe we op dit forum met elkaar om zouden moeten gaan. En liefst in real live ook, zou mijn werk ook leuker maken ;)
Helder....en je hebt gelijk...
Ik wilde dat ik zo redelijk was...wat voor cursus is dat?

Hier in drenthe zijn mensen nuchter en direkt...
In mijn kring extreem direkt...
Niet altijd wenselijk zeker niet tov westerlingen....
T is wat t is...ik waardeer duidelijkheid...
Ben t zelf ook...
Rest alleen nog een antwoord op mijn vraag?
 
Helder....en je hebt gelijk...
Ik wilde dat ik zo redelijk was...wat voor cursus is dat?

Hier in drenthe zijn mensen nuchter en direkt...
In mijn kring extreem direkt...
Niet altijd wenselijk zeker niet tov westerlingen....
T is wat t is...ik waardeer duidelijkheid...
Ben t zelf ook...
Rest alleen nog een antwoord op mijn vraag?

Ik ervaar juist dat ze in het westen directer zijn dan de mensen in het oosten, niet specifiek Overijssel of Drenthe.
 
Wie bedoel je met 'mensen' ?

Weet je, ik spook al een eeuwigheid hier op M-F rond. Ik heb alle soorten mensen zien komen en gaan. Kakkers, welgestelden, werkelozen, nietsnutten, ratten, artsen, bouwvakkers en zelfs een account dat door een minister werd gebruikt.

Het is net een grote kroeg. Iedereen kan er binnen lopen, iedereen die daar is, is er voor een gesprek en iedereen kan dus bij iedereen aansluiten en ermee praten.
Zie de tafels als topic's.
En soms heb je mensen aan 1 tafel staan die wat betreft levenswijze, opleiding, achtergronden helemaal niet met elkaar overeen komen.
Kan, mag.
En soms uit zich dat in het gesprek, spraakverwarringen of woorden die een ander niet snapt. Of sommigen zijn gewoon gewend veel scheldwoorden te gebruiken.
Anderen kennen dat wellicht niet, zijn dat niet gewend.

Zijn t dan watjes, pussy's, gevoelige sukkeltjes ? Of zijn die anderen ongevoelige klootzakken, ongeschoolde eikels of dom ?

Nee, ze zijn anders gewend. En vatten de scheldwoorden op als uiting van woede, frustratie, beledigend.
Terwijl ze voor de ander gewoon zijn, normale sociale communicatie, zo praten ze tegen al hun vrienden.

En dat gaat allemaal prima als die groepjes mensen in hun eigen sociale kring blijven.
In deze kroeg zie je de mensen niet, waar je normaal veel informatie uit haalt. Hier schuif je aan in een topic/ aan een tafel en mengt je in het gesprek.
Het is dan wel handig als je ervoor zorgt dat iedereen aan tafel zich oke voelt en vrij voelt om te kunnen zeggen wat je wil.
Dat vraagt van iedereen een klein beetje aanpassen. Voor sommigen iets meer dan voor anderen.

Een gesprek waarbij je elkaar niet in elkaars waarde laat is gedoemd om te mislukken. Laat elkaar in elkaar waarde, dat is het enige wat ik vraag.



Dit is niet gericht tegen Slonsbons of Dolorfin trouwens, dit is gewoon mijn mening over hoe we op dit forum met elkaar om zouden moeten gaan. En liefst in real live ook, zou mijn werk ook leuker maken ;)

Overigens is dit een verhaaltje wat ik vaker getypt heb.
Er komen en gaan voortdurend leden. En zo hoort het ook !
En in die groepen nieuwelingen zitten altijd mensen vanuit alle windrichtingen, opleidingsniveaus, beroepen enz enz.
En altijd levert dat in het begin dit soort dingen op en dan komt die MBM weer met dat kroegverhaal B|-O-
En toch... na wat weekjes/maanden zie je dat toch iedereen bij iedereen aan tafel kan gaan staan en dan gewoon vriendelijk begroet word en opgenomen is in de community, ongeacht hun eerdere verschillen. Gewoon elkaar wat leren kennen en respecteren.

















oke, en soms slachten we gewoon een eikel af middels een ban, dat kan ook nog.
Macht der gewoonte, ik heb niet voor niets vroeger aan de deur gestaan :+
Zie, M-F is net een kroeg en dit is best een leuke tafel ;)
 
Ik ervaar juist dat ze in het westen directer zijn dan de mensen in het oosten, niet specifiek Overijssel of Drenthe.
Mmmm....veel import westerlingen hoor ik lichtelijk geschokt over de vragen die ze voor de kiezen krijgen
 
Overigens is dit een verhaaltje wat ik vaker getypt heb.
Er komen en gaan voortdurend leden. En zo hoort het ook !
En in die groepen nieuwelingen zitten altijd mensen vanuit alle windrichtingen, opleidingsniveaus, beroepen enz enz.
En altijd levert dat in het begin dit soort dingen op en dan komt die MBM weer met dat kroegverhaal B|-O-
En toch... na wat weekjes/maanden zie je dat toch iedereen bij iedereen aan tafel kan gaan staan en dan gewoon vriendelijk begroet word en opgenomen is in de community, ongeacht hun eerdere verschillen. Gewoon elkaar wat leren kennen en respecteren.

















oke, en soms slachten we gewoon een eikel af middels een ban, dat kan ook nog.
Macht der gewoonte, ik heb niet voor niets vroeger aan de deur gestaan :+
Zie, M-F is net een kroeg en dit is best een leuke tafel ;)
Weekjes en maanden?....ik zit hier al jaren en wordt compleet afgefakkeld 🤣
 
Ik ervaar juist dat ze in het westen directer zijn dan de mensen in het oosten, niet specifiek Overijssel of Drenthe.

In mijn ervaring zijn westerlingen directer tegen mensen die ze niet kennen. Oosterlingen kijken de kat even uit de boom.

Westerlingen worden minder direct naarmate ze je beter leren kennen. Oosterlingen worden directer als ze je beter leren kennen.

Noordelingen zijn gewoon stom.
Zuidelingen zijn achterbaks.
 
wat voor cursus is dat?

Rest alleen nog een antwoord op mijn vraag?

Het leven.

Ik ben opgevoed in de 'hogere elitaire' kringen.
Beter gezegd, gevoed.
Opvoeden was er niet bij, daar was geen tijd voor en leverde niet genoeg sociale status op.
Die wereld beviel me niet.

Vrij jong koos ik voor de andere kant en heb op straat geleefd en weet hoe de criminaliteit werkt.
Daarna s in het midden gaan kijken en vele baantjes gehad, voornamelijk horeca maar dan in de sfeer van bruine kroegen.
Vrachtwagenchauffeur. Bedrijfsleider horeca, metaalwerker, koerier, enz enz
Op eoa manier op een voorlichtingsavond voor de politie terecht gekomen, ingeschreven en aangenomen. Al jaren werk ik voornamelijk op de motor :)

Dit is meer dan ik ooit over mijzelf verteld heb, meer gaat t ook niet worden ;)
 
In mijn ervaring zijn westerlingen directer tegen mensen die ze niet kennen. Oosterlingen kijken de kat even uit de boom.

Westerlingen worden minder direct naarmate ze je beter leren kennen. Oosterlingen worden directer als ze je beter leren kennen.

Noordelingen zijn gewoon stom.
Zuidelingen zijn achterbaks.
Oosterlingen weet ik niet....
Hier ligt t hart op de tong veelal.
Mij is geen onderwerp taboe.
 
Het leven.

Ik ben opgevoed in de 'hogere elitaire' kringen.
Beter gezegd, gevoed.
Opvoeden was er niet bij, daar was geen tijd voor en leverde niet genoeg sociale status op.
Die wereld beviel me niet.

Vrij jong koos ik voor de andere kant en heb op straat geleefd en weet hoe de criminaliteit werkt. ( bedoel daar geen winkeldiefjes mee... )
Daarna s in het midden gaan kijken en vele baantjes gehad, voornamelijk horeca maar dan in de sfeer van bruine kroegen.
Vrachtwagenchauffeur. Bedrijfsleider horeca, metaalwerker, koerier, enz enz
Op eoa manier op een voorlichtingsavond voor de politie terecht gekomen, ingeschreven en aangenomen. Al jaren werk ik voornamelijk op de motor :)

Dit is meer dan ik ooit over mijzelf verteld heb, meer gaat t ook niet worden ;)
Top...ik waardeer t zeer...enkel nog je leeftijd ff dan hoor je me nooit weer...
 
Noorderlingen zijn koppig en dwars.
Zuiderlingen inderdaad achterbaks/ scheinheilig..

Zelf woon ik in het midden.O-)


:+
Zuiderlingen achterbaks weet ik niet
Je kan er geen afspraken mee maken ....dat is ruk met die lui
 
Niet koppig en dwars hoor...tikkie gereserveerd mischien...
Veel drenthen hebben weinig met westerlingen....

Met noorden bedoel ik Friesland en Groningen ;)

Drenthe is in mijn ogen oost.

Maar overal is er diversiteit in mensen, er zullen vast ook achterbakse Friezen zijn:+

Wat ik wel vaak merk is dat mensen die ik in het begin absoluut niet mag, steeds meer ga waarderen.
En degenen die ik in het begin heel graag mag steeds minder...
 
Weekjes en maanden?....ik zit hier al jaren en wordt compleet afgefakkeld 🤣

Hoezo afgefakkeld ?

Ik vind je een prima kerel, op af en toe een scheldwoord na.

Je hebt genoeg M-Fers die het helemaal met je eens zijn. Ook voor jou is er een passende tafel. Maar dat is je eigen kring.
Veel leuker ook s aan een andere tafel te gaan kijken, ook al staan daar andere mensen waar je je in 1e instantie niet zo bij vind passen.
Al snel merk je dat het verschil niet zo groot is en met kleine aanpassingen aan beide kanten leren beide kanten wat van elkaar en kom je tot elkaar.



Ik begin filosofisch te worden. Dan word ik langdradig dus ik kap ermee :P
 
Zuiderlingen achterbaks weet ik niet
Je kan er geen afspraken mee maken ....dat is ruk met die lui

Dat vind ik wel meevallen, Brabanders houden zich meestal aan de afspraak, Friezen hebben intussen iets anders verzonnen wat volgens hun beter is....
 
voor de beeldvorming....het gaat dus om die motorrijders die op een 80km weg op hun weghelft rechts van het midden rijden.
persoonlijk rijd ik altijd links van het midden op mijn weghelft maar goed.
zo n sukkelaar die wel links rijd haal ik niet rechts in (meer,meestal niet) en ik ram er ook niet blind langs maar dram meestal eerst ff half naast hem....
ik vind het prima dat iemand 80-90 rijd op een 80 weg maar zelf heb ik daar domweg geen tijd voor om achter zo n kwiebus te gaan hangen tot de weg eens vrij is om te passeren.

Dus als ik mij netjes aan snelheid hou,geen zin in cjib boetes word ik door jouw uitgemaakt als kwiebus.
Bedankt maar weer he.
Waar gaat dit over hier?vreemd topic.
Een andere motor rijder op zijn eigen baan inhalen ,zonder naar links te gaan.
Is ,stom en aso.
Hier kletsen over je aan snelheid houden en dan kwiebus genoemd te worden slaat helemaal nergens op.
Laat ik jouw dan maar als kwiebus lekker langs rijden zonder te stoppen als je pech hebt dolorfin
 
sorry maar als je geslaagd bent voor je rijbewijs en je rijd daarna "iets onzeker" rond dan had men je mijns inziens nooit moeten laten slagen....
ik heb er geen medelijden mee nog vind ik het mijn taak meer rekening met zulke mensen te houden dan normaal....
ik vroeg me af of het mag en klaarblijkelijk mag het....dat is all i need to know....
wat een ander ervan vind of me toewenst zal me persoonlijk boeien....
ikzelf zit ook niet te janken als iemand achter mij zit te drammen omdat ie 120 op een 80 weg niet snel genoeg vind maar ik maak gewoon ruimte (daar zijn de spiegels weer).....die gast heeft klaarblijkelijk nog meer haast als ik en wie ben ik dan om hem op te houden.....

[/QUote
hou rekening met een ander.jij bent niet de enigste.
En niet janken als je cjib boete hebt.want dan is regering weer zakkenvullers en tuig .
Juist door jouw gedrag krijgen motorrijders een slechte naam.
Ik irriteer me mateloos aan mensen en motorrijders als jouw,,ik rij al 32 jaar motor en rij stevig door waar het kan.
Hou wel rekening met drukte en dring me niet op aan andere motorrijders.
En pas me aan aan voorgeschreven snelheid aldaar.
En 80 ach ,zit ik niet te stressen ,ik geniet dan van die extra tijd op motor als ik ergens heen moet.
En ik rij geen rustige motor maar een hypersport dus tja.
Maar ook daar kan je rustig mee rijden hoor,probeer maar eens...loopt hij ook mooi en draait weinig toeren...
 
Laatst bewerkt:
In mijn ervaring zijn westerlingen directer tegen mensen die ze niet kennen. Oosterlingen kijken de kat even uit de boom.

Westerlingen worden minder direct naarmate ze je beter leren kennen. Oosterlingen worden directer als ze je beter leren kennen.

Noordelingen zijn gewoon stom.
Zuidelingen zijn achterbaks.

Niet helemaal. Ik ben opgegroeid in Zuidoost-Drenthe. Daar moet je van de overburen horen wat de buren over je te mekkeren hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan