inhalen van andere 2 wielers....

Niet helemaal. Ik ben opgegroeid in Zuidoost-Drenthe. Daar moet je van de overburen horen wat de buren over je te mekkeren hebben...
Lekker rustig nu, tussen de reeën ... :+

En waar ik woon geen last van, misschien dat ik achteraf commentaar krijg als ik straks de 888 (met dB killers) start en op weg ga naar de Italdag in Beusichem.

Maarja, ding heb ik al 15 jaar dus ik had allang commentaar moeten hebben.
 
De volgende vraag is natuurlijk hoe een dergelijke inhaal actie gaat overkomen op een tegemoet komende auto .................. O-)
 
Die heeft dat al append vast niet door :N

Die rijdt, zo lang Lane assist niet standaard in elke auto zit, ook wel vrolijk append jouw rijstrook op, ook als je niet aan het inhalen bent.
Dit blijven sowieso dingen waar je zelf het heft in eigen hand moet houden (lees: heel goed kijken wat anderen doen en voorkomen dat jij slachtoffer wordt van de onkunde of fouten van die anderen).
 
Die rijdt, zo lang Lane assist niet standaard in elke auto zit, ook wel vrolijk append jouw rijstrook op.
Dit blijven sowieso dingen waar je zelf het heft in eigen hand moet houden (lees: heel goed kijken wat anderen doen en voorkomen dat jij slachtoffer wordt van de onkunde of fouten van die anderen).
Dat geld dan ook voor t inhalen op dezelfde strook , als je achter sommige motoren komt ,die kruipen zo naar re. dat je bang bent dat ze van de weg raken.
raar volk :? zo snel mogelijk er langs en doorrrr
 
Dat geld dan ook voor t inhalen op dezelfde strook , als je achter sommige motoren komt ,die kruipen zo naar re. dat je bang bent dat ze van de weg raken.
raar volk :? zo snel mogelijk er langs en doorrrr

Klopt, ook op dat vlak houd ik liever het heft in eigen hand. Inhalen op dezelfde strook doe ik echt alleen als degene die ik inhaal duidelijk gebaart dat ik erlangs kan/mag/moet (eigenlijk altijd een bekende bij rijden in groepsverband).
Bij een wildvreemde ga ik er niet vanuit dat ik gezien ben. Ook niet bij oogcontact via de spiegel. Ik heb meer dan eens blikkers meegemaakt die me recht aankeken (of leken te kijken) en hun blikje vervolgens toch vlak voor mijn voorwiel de weg op kwakten.

Maar als TS hier minder moeite/meer (zelf) vertrouwen mee heeft: lekker doen ;)

Persoonlijk zou ik er niet verantwoordelijk voor willen zijn dat mensen ongelukken maken, door erachter te drammen of ze zenuwachtig te maken.
Als TS dat bij mij zou doen: rustig naar rechts op de rijstrook (mits dit veilig kan), en gebaren dat'ie erlangs moet.
Wegwezen! Drukken doe je maar op het toilet... :+
 
Laatst bewerkt:
tsja, de ontwikkelingen in de maatschappij en dus op de weg lokken dit soort inhaal acties zelf uit...
vroeger kon je op gewone B-wegen rustig zonder drama voorliggers passeren terwijl er verkeer van de andere kant kwam..
gewoon netjes op het midden van de straat want de mensen reden netjes op hun eigen weghelft.
tegenwoordig slingert men van links naar rechts terwijl ze zitten te appen of op facebook zitten te loeren...
het gebeurt me echt wekelijks dat ik zowat de berm in moet om een frontaaltje te vermijden....
die appers zijn de werkelijke aso-s tegenwoordig...verscholen onder een dun laagje fatsoen en wijzend naar gedrag van anderen sukkelen ze al zwaaiend over de weg.
ik wilde dat ze dat eens gingen aanpakken ipv bekeurinkjes schrijven voor iemand die eens 20/30km te snel rijd....
Dus om tegenwoordig op dat soort wegen nog veilig te kunnen inhalen ben je je 180 pk echt wel nodig...:Y
 
Dat gaat niet gebeuren , een bekeuring voor te snel is goedkoper voor de makkers
 
yep...het is een kromme wereld tegenwoordig...
ik ken wat mensen die werken bij grote autodealers en het is tegenwoordig al vaak zo dat gladde banden of versleten remmen door klanten worden afgedaan als onzin "kan nog best" maar als ze hun k*t mobieltje niet gekoppeld krijgen aan het ingebouwde entertainment sytem staan ze te stuiteren en moet alles en iedereen het ontgelden....
"nette mensen"...bah ik spuug erop.....
 
Nee het mag niet.. er zal geen wet zijn die beschrijft dat het "niet mag" .. maar dan is er gelukkig nog kapstokartikel 5 waaronder allerlei dingen vallen die niet gewenst zijn in het verkeer...
dan mag het dus wel. artikel 5 haalt men altijd wel aan wanneer dit soort onderwerpen aan bod komen echter zal een eventuele verbaliserend ambtenaar heel goed moeten omschrijven waaruit bleek dat diegene zichzelf of een ander in gevaar bracht. als diegene die ingehaald werd tijdens de actie totaal niet reageerde op het feit dat hij op zijn eigen rijstrook werd ingehaald is er dus geen sprake van direct gevaar voor hemzelf of diegene die inhaalde...
 
ik denk dat het grote punt hier is dat de wat jongere rijders er een andere mindset op na houden...

Niet allemaal denk ik...

ik ben begonnen in 85 en toen was min of meer alles gedoogd....
brulpijpen werdt nooit over gezeurd, te hard rijden werdt hooguit bestraft met een belerende tik op de vingers...
iedereen reed in oude spijkerbroek met kisten en jakkerde als een halve malle....
zelfs biertanken in de kroeg en op de motor naar huus was niet echt ongebruikelijk
tegenwoordig rijd iedereen keurig in pak en hooguit 10km te snel en heeft het over veiligheid , gezondheid en millieu....
zelfs als je naar een concert gaat staat men gvd met oordoppen in (en dat terwijl het max volume vele malen minder is als vroeger)
is dat alles verstandig? ....ja tuurlijk maar mens je wilt toch leven en als je geleeft hebt in de jaren 80 en begin 90 dan moet je tegenwoordig wel eens over je nek...
al dat de gezever over veiligheid ten koste van alles werkelijk....

Geinig, dit klinkt inderdaad wel heel herkenbaar allemaal.

Ik ben dan 6 jaar later begonnen maar herken het helemaal, spijkerbroek, kisten (lessen gewoon in je winterjas) Op kisten rijd ik nog steeds.
Fluitende oren na een lange rit, geen mens had oordoppen.
Vette metal-concerten met geluid op standje allemachtig, Oordoppen? Wasda?

Met een bloedgang een afrit af komen en ineens een motor-agent zien staan, die lachend alleen maar met zijn hand wappert zo van "beetje rustiger aan!"

Vond het ook wel leuker omdat je toen veeeelminder motoren op de weg had, toen reden heel weinig mensen met hun lichten aan in de auto, zodat je een motorrijder vaak al van verre aan zag komen. Tegenwoordig valt een koplamp van een motor helemaal weg tussen alle lichten van auto's.


MMMMMMMeeeeeeemmmmmmmmooooooooorrrrrrrrrrrrriiiiiiieeeeeessssssss.........
 
@Dropje73 spijker op de kop vriend :) ....ikzelf ben wel wat aangepast sindsdien hoor.
tegenwoordig draag ik eigenlijk altijd een pak voornamelijk omdat het hier nat en fris is meestal en rijden met drank doe ik allang niet meer..
das toch echt not done vind ik nu.....
concerten doe ik nog steeds wel veel en zonder doppen maar zoals gezegd tegenwoordig hebben ze een max aantal decibels volgens mij.
vroeger werd dat gebaseerd op de potentie van de versterkers...😜
het enige waar ik halverwege uit ben gelopen was een optreden van walter trout ergens in 94 ofzo....
die gast speelde zo ongelofelijk hard dat het bloed me zowat uit de oren liep na een half uurtje...
de rest heb ik beluisterd vanuit de foyer waar het precies goed klonk......( daar was ook de bar.....heel belangrijk 😜)
 
Peter Pan Speedrock kon ook zo lekker snoeihard zijn.
En ik meen mij te herinneren dat de jongens van Sepultura d'r ook wel wat van konden (Paradise Lost in voorprogramma)

Met (flink wat) drank op de motor heb ik ook wel eens gedaan, maar toen had ik halverwege wel zoiets dat dat toch niet zo heel slim was.
Sindsdien ook maar niet meer echt gedaan.
 
Niet allemaal denk ik...



Geinig, dit klinkt inderdaad wel heel herkenbaar allemaal.

Ik ben dan 6 jaar later begonnen maar herken het helemaal, spijkerbroek, kisten (lessen gewoon in je winterjas) Op kisten rijd ik nog steeds.
Fluitende oren na een lange rit, geen mens had oordoppen.
Vette metal-concerten met geluid op standje allemachtig, Oordoppen? Wasda?

Met een bloedgang een afrit af komen en ineens een motor-agent zien staan, die lachend alleen maar met zijn hand wappert zo van "beetje rustiger aan!"

Vond het ook wel leuker omdat je toen veeeelminder motoren op de weg had, toen reden heel weinig mensen met hun lichten aan in de auto, zodat je een motorrijder vaak al van verre aan zag komen. Tegenwoordig valt een koplamp van een motor helemaal weg tussen alle lichten van auto's.


MMMMMMMeeeeeeemmmmmmmmooooooooorrrrrrrrrrrrriiiiiiieeeeeessssssss.........

We zijn soft aan het worden. Het wordt weer eens tijd voor een goede plundertocht van nabijgelegen landen voor buit en vrouwen.
 
Peter Pan Speedrock kon ook zo lekker snoeihard zijn.
En ik meen mij te herinneren dat de jongens van Sepultura d'r ook wel wat van konden (Paradise Lost in voorprogramma)

Met (flink wat) drank op de motor heb ik ook wel eens gedaan, maar toen had ik halverwege wel zoiets dat dat toch niet zo heel slim was.
Sindsdien ook maar niet meer echt gedaan.

Wel een beetje ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan