Inhouden 5-6 duizend toeren zx6r 1996

Zdave

MF veteraan
25 dec 2003
5.715
2
Emmen (Drenthe)
Zoals in de titel aangegeven; mijn kawa zx6r houd in rond de 5 6 duizend toeren.

Wat is er al gedaan:
Carbs synchroon gezet en geviseerd.
De brandstof pomp is vervangen door een nieuwe.
Sproeiers 145-142-142-145. Volgens mij moeten de binnenste hoger zijn dan de buitenste? Orgineel volgens mij 145-150-150-145.

Hoe haal ik overigens de tank er af? Moet ik dan het benzinekraantje er aan laten ivm het niet wegstromen van benzine?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen of eerst verder helpt met troubleshooten wat het precies is.
 
Ik zou de standaard sproeierbezetting terugzetten. Ze hebben daar vast over nagedacht bij Kawasaki. Verder moeten de binnenste cilinders over het algemeen een iets grotere sproeiermaat hebben aangezien deze cilinders slechter gekoeld worden.

Is de naaldhoogte van de carburateur gewijzigd?

Als de benzinekraan aan de tank vast zit, dan zou ik deze er vooral op laten zitten. Kijk eens in het WPH.
 
Ik ben ook aan het stoeien met zo'n ding en ja, de kraan moet met de tank verwijderd worden.
Is het een importmotor toevallig? (98pk ipv 105pk) Dat zou de afwijkende sproeiers kunnen verklaren.
(De mijne houdt in rond de 10.000-11.000 tpm bij vol gas, mocht er toevallig iemand meelezen ;) Ik heb 150-155-155-150 )
Wat was de reden voor jou om de brandstofpomp te vervangen ?
Als het pair systeem aanwezig is, kan je ook nog kijken naar de carburateur-ontluchting. De ontluchting loopt naar een vacuum-gestuurde klep.
Als die klep niet lekker werkt, kan er overdruk ontstaan in de vlotterkamer, waardoor de pomp geen benzine kan leveren. (Heb ik ergens gelezen)
Rijdt de motor wel goed boven de 6000 tpm ?
 
Ik ben ook aan het stoeien met zo'n ding en ja, de kraan moet met de tank verwijderd worden.
Is het een importmotor toevallig? (98pk ipv 105pk) Dat zou de afwijkende sproeiers kunnen verklaren.
(De mijne houdt in rond de 10.000-11.000 tpm bij vol gas, mocht er toevallig iemand meelezen ;) Ik heb 150-155-155-150 )
Wat was de reden voor jou om de brandstofpomp te vervangen ?
Als het pair systeem aanwezig is, kan je ook nog kijken naar de carburateur-ontluchting. De ontluchting loopt naar een vacuum-gestuurde klep.
Als die klep niet lekker werkt, kan er overdruk ontstaan in de vlotterkamer, waardoor de pomp geen benzine kan leveren. (Heb ik ergens gelezen)
Rijdt de motor wel goed boven de 6000 tpm ?
Ik heb het alleen rond de 5-6 duizend tieren. Ben net even bij HdeB geweest in Sleen. Hij vermoedt dat de mantel waarin de naald heen en weer gaat is versleten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan