inhouden bij 6000/7000 toeren suzuki GS550L1986

GS550L1986

Rookie
9 feb 2005
1
0
Wijchen
het gaat om een suzuki GS550L uit 1986 welke niet meer wilde starten ik ben daar 2 maal mee naar een suzuki dealer geweest en dat koste me veel geld maar het probleem is nooit verholpen, vervolgens een donor motor gekocht voor weinig geld en daarmee het probleem zelf verholpen (was het luchtfilter huis en rubber welke iets gesmolten waren waardoor er vocht in naar binnen ging)maar ik blijf met 1 schoonheids foutje zitten namenlijk:

als ik lekker sportief rij en daarbij de gashendel helemaal opendraai dan houdt de motor rond de 6000/7000 toeren een beetje in het lijkt erop dat hij verzuipt, hij stottertals ik bij 8000 toeren kom is dit weer weg dit euvel doet zich niet voor als ik de gashendel langzaam open draai en de 6000/7000 toeren passeer.
Voordat ik de motor zelf gerepareerd had was dit niet het geval en kon ik sportief rijden zonder hapering.

wat heb ik dan zelf gedaan:
-CDI unit vervangen (doet niets originele weer teruggeplaatst
-magneet contacten vervangen (bij verdelen nokkenas rechts)
-ander type luchtfilterhuis + kortere rubbers naar caberateur (donor motor iets andere motor)
achtertandwiel achter 1 tandje minder dan origineel (van donor motor)

Nu heb ik gehoort dat de onsteking bij een bepaald aantal toeren iets eerder komt mischien heeft dat iets te maken met de verbranding. echter CDI unit maakt geen verschil mischien iets met de afstelling van de magneet contacten bij de verdeler of toch de luchtinlaat. tandwiel achter lijkt me zelf niet de boosdoener.

heeft iemand hier zelf nog ideeen over ook al heeft het mischien niet eens te maken met de dingen die gewijzigt zijn kan ook een andere oorzaak hebben motor heeft 2 tot 3 jaar stilgestaan met het mankement

gegroet,
een happerende motor rijder ;)
 
Mijn motor hield in tussen 4000-6000 toeren. als je dan gas gaf gebeurde er niets tot hij bij de 7000 kwam, dan ging ie weer als een speer. ik ben geen techneut maar toen ie gefikst werd zijn er 2 dingen gebeurt: er was een membraam lek. die is vervangen. en de kleppen zijn gesteld. toen ik hem weer terug kreeg liep ie weer als een trein. mischien dat het iets met die twee dingen van doen heeft?
 
Ongetwijfeld een afstellingsprobleem. Rubbers in de carbs zou je idd eens na kunnen kijken. Verder kan een andere luchtfilterkast of andere uitlaat dit probleem ook veroorzaken.
Wat is het verbruik bij normaal snelwegverkeer? (als je dus veel in dat vervelende toerengebied rijd) Is dat meer dan op 80km/u weggetjes?

Met een run op een testbank weet je het zeker.
 
"als ik lekker sportief rij en daarbij de gashendel helemaal opendraai dan houdt de motor rond de 6000/7000 toeren een beetje in het lijkt erop dat hij verzuipt, hij stottertals ik bij 8000 toeren kom is dit weer weg dit euvel doet zich niet voor als ik de gashendel langzaam open draai en de 6000/7000 toeren passeer.
Voordat ik de motor zelf gerepareerd had was dit niet het geval en kon ik sportief rijden zonder hapering."


Dit heb ik nu net ook voor(maar dan tussen 4000 en 5000 toeren) na een onderhoudje en het steken van een k&n luchtfilter op m'n bandit. Al enige idee wat de oplossing daarvoor was?

greetz,

BT
 
Terug
Bovenaan Onderaan