GS550L1986
Rookie
het gaat om een suzuki GS550L uit 1986 welke niet meer wilde starten ik ben daar 2 maal mee naar een suzuki dealer geweest en dat koste me veel geld maar het probleem is nooit verholpen, vervolgens een donor motor gekocht voor weinig geld en daarmee het probleem zelf verholpen (was het luchtfilter huis en rubber welke iets gesmolten waren waardoor er vocht in naar binnen ging)maar ik blijf met 1 schoonheids foutje zitten namenlijk:
als ik lekker sportief rij en daarbij de gashendel helemaal opendraai dan houdt de motor rond de 6000/7000 toeren een beetje in het lijkt erop dat hij verzuipt, hij stottertals ik bij 8000 toeren kom is dit weer weg dit euvel doet zich niet voor als ik de gashendel langzaam open draai en de 6000/7000 toeren passeer.
Voordat ik de motor zelf gerepareerd had was dit niet het geval en kon ik sportief rijden zonder hapering.
wat heb ik dan zelf gedaan:
-CDI unit vervangen (doet niets originele weer teruggeplaatst
-magneet contacten vervangen (bij verdelen nokkenas rechts)
-ander type luchtfilterhuis + kortere rubbers naar caberateur (donor motor iets andere motor)
achtertandwiel achter 1 tandje minder dan origineel (van donor motor)
Nu heb ik gehoort dat de onsteking bij een bepaald aantal toeren iets eerder komt mischien heeft dat iets te maken met de verbranding. echter CDI unit maakt geen verschil mischien iets met de afstelling van de magneet contacten bij de verdeler of toch de luchtinlaat. tandwiel achter lijkt me zelf niet de boosdoener.
heeft iemand hier zelf nog ideeen over ook al heeft het mischien niet eens te maken met de dingen die gewijzigt zijn kan ook een andere oorzaak hebben motor heeft 2 tot 3 jaar stilgestaan met het mankement
gegroet,
een happerende motor rijder
als ik lekker sportief rij en daarbij de gashendel helemaal opendraai dan houdt de motor rond de 6000/7000 toeren een beetje in het lijkt erop dat hij verzuipt, hij stottertals ik bij 8000 toeren kom is dit weer weg dit euvel doet zich niet voor als ik de gashendel langzaam open draai en de 6000/7000 toeren passeer.
Voordat ik de motor zelf gerepareerd had was dit niet het geval en kon ik sportief rijden zonder hapering.
wat heb ik dan zelf gedaan:
-CDI unit vervangen (doet niets originele weer teruggeplaatst
-magneet contacten vervangen (bij verdelen nokkenas rechts)
-ander type luchtfilterhuis + kortere rubbers naar caberateur (donor motor iets andere motor)
achtertandwiel achter 1 tandje minder dan origineel (van donor motor)
Nu heb ik gehoort dat de onsteking bij een bepaald aantal toeren iets eerder komt mischien heeft dat iets te maken met de verbranding. echter CDI unit maakt geen verschil mischien iets met de afstelling van de magneet contacten bij de verdeler of toch de luchtinlaat. tandwiel achter lijkt me zelf niet de boosdoener.
heeft iemand hier zelf nog ideeen over ook al heeft het mischien niet eens te maken met de dingen die gewijzigt zijn kan ook een andere oorzaak hebben motor heeft 2 tot 3 jaar stilgestaan met het mankement
gegroet,
een happerende motor rijder