inhouden bij 7000 rpm

willemheer

MF'er
1 feb 2016
209
4
Delft
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een Honda CB450s in mijn bezit en ik merk dat ongeacht welke versnelling deze inhoudt en maximaal maar 7000/7500 toeren draait terwijl max toch wel wat hoger ligt. Verder loopt de motor heel mooi zelf tot aan die grens en houdt dan in een keer op. Met de koppeling ingetrokken wil ie wel over de 7500 toeren gaan.

- De carburateurs zijn schoon, membranen zijn heel, geen ringen in de inlaat.
- Klepspeling is zoals het hoort.
- Benzinekraan is in orde
- Bougies zijn nieuw en hebben de juiste kleur
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe sproeier in de origineel opgegeven maat.

Misschien dat iemand hier de oorzaak van dit euvel weet?
 
Misschien is ie wel aan het eind van zijn latijn,laat een keer een lektest doen,of compressie
meting.Sommige motoren zijn ook erg gevoelig op imitatie luchtfilters,dus misschien
dat ook eens nakijken.Of misschien werkt de CDI unit niet goed,dat hij bijvoorbeeld niet
vervroegd.Wat bij sommige motoren ook gebeurd is dat de cdi unit word uitgewisseld om de
motor te begrenzen voor de lichtere rijbewijs groepen,kijk ook of de gasschuiven helemaal
open kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Blok is in ieder geval niet aan het eind van z'n latijn. Hij trekt heel vlot door tot aan die grens van 7000 toeren ongeveer en dan is het ineens over dus lijkt om een begrenzing.

Hoe zou ik de CDI kunnen controleren?
 
Is de honda verder helemaal origineel en standaard dus ook met het standaard luchtfilter?
 
Blok is in ieder geval niet aan het eind van z'n latijn. Hij trekt heel vlot door tot aan die grens van 7000 toeren ongeveer en dan is het ineens over dus lijkt om een begrenzing.

Hoe zou ik de CDI kunnen controleren?
Deze heeft een vliegwiel dus als daar merktekens op staan kan je met een stroboscoop lamp
controleren of hij vervroegd .
Wat ook nog kan is dat er een andere kettingwiel verhouding is gemonteerd,dus controleer dat ook of het aantal tanden standaard is.
 
Laatst bewerkt:
Is de honda verder helemaal origineel en standaard dus ook met het standaard luchtfilter?

Ja standaard luchtfiter en voor zover ik weet is de rest ook standaard.

Blok is in ieder geval niet aan het eind van z'n latijn. Hij trekt heel vlot door tot aan die grens van 7000 toeren ongeveer en dan is het ineens over dus lijkt om een begrenzing.

Hoe zou ik de CDI kunnen controleren?
Deze heeft een vliegwiel dus als daar merktekens op staan kan je met een stroboscoop lamp
controleren of hij vervroegd .
Wat ook nog kan is dat er een andere kettingwiel verhouding is gemonteerd,dus controleer dat ook of het aantal tanden standaard is.

Oké, ga ik ook even checken.
 
Hahaha nee de throttlebody is non existing op deze Honda uit 1986.

Toerenteller wil ik best controleren maar het feit dat ie niet harder loopt dan 140 km/h zegt genoeg dat daar niet de toerenbegrenser ingrijpt.

Zoals in de openingspost beschreven, zijn de membranen allemaal nog heel.
 
Hahaha nee de throttlebody is non existing op deze Honda uit 1986.

Toerenteller wil ik best controleren maar het feit dat ie niet harder loopt dan 140 km/h zegt genoeg dat daar niet de toerenbegrenser ingrijpt.

Zoals in de openingspost beschreven, zijn de membranen allemaal nog heel.


Kijk `` zo langzamerhand komt ie met meer gegevens .. B|
 
Ja 140 is te langzaam voor een 450S,ik heb een 400N gehad en die liep redelijk vlotjes naar de 160.Met zo,n 45pk van de 450 moet die snelheid makkelijk te halen zijn.
Als je er echt niet uitkomt kan je een dynorun overwegen,je zit op de TU,ik weet dat
ze daar vroeger een testbank hadden,misschien is die er nog en kan je wat regelen,dan weet je hoeveel vermogen hij heeft en of de benzine lucht verhouding klopt.
Of anders een keer naar een Dynojet bank gaan,in Rotterdam zit er bijvoorbeeld 1.
 
Laatst bewerkt:
Ja 140 is te langzaam voor een 450S,ik heb een 400N gehad en die liep redelijk vlotjes naar de 160.Met zo,n 45pk van de 450 moet die snelheid makkelijk te halen zijn.
Als je er echt niet uitkomt kan je een dynorun overwegen,je zit op de TU,ik weet dat
ze daar vroeger een testbank hadden,misschien is die er nog en kan je wat regelen,dan weet je hoeveel vermogen hij heeft en of de benzine lucht verhouding klopt.
Of anders een keer naar een Dynojet bank gaan,in Rotterdam zit er bijvoorbeeld 1.

Bedankt voor het meedenken, TU had inderdaad een dyno maar mag niet voor dat soort doeleinden gebruikt worden. Motor en ik zelf bevinden zich het komende halfjaar in Friesland dus Dynojet is wat te ver helaas. Bedankt voor het meedenken!


Hmm dat heeft er wel verdacht veel van, motor is wel 32kw op kenteken. Maar vanaf 2000 in Nederland op kenteken gekomen dus grote kans dat deze uit Duitsland komt.
Om em dus vol vermogen te laten lopen moet ik de nokkenassen vervangen? Opzich geen probleem om te doen maar dan wil ik wel zeker weten dat dat de oorzaak is. Gebruik em namelijk dagelijks voor woon-werkverkeer.
 
Rond die tijd is inderdaad veel geïmporteerd. Misschien zijn er nog meer (uiterlijke) verschillen met de 32kW versie?
Als het alleen de nokkenas is moet het wel te doen zijn.

edit: is eigenlijk helemaal nog niet zo slecht als het een 27 pk versie blijkt te zijn. Zal dan ook minder te lijden hebben gehad ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben al even aan het rondkijken geweest en het lijkt alleen de nokkenas te zijn.

Op de Duitse ebay staan een aantal te koop dus heb wat verkopers gecontact. Bedankt voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan