• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

Inhouden bij laag toerental

21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#1
Hoi mfers,

Ik zit met een probleem. Mijn R6 uit bouwjaar 2001 houd in bij een laag toerental. Zodra ik boven de 4000 toeren kom heb ik hier geen last van en gaat hij vol vermogen. Het maakt ook niet uit of de motor koud of warm is.

Het inhouden nader beschreven: Als er bijvoorbeeld een bocht word genomen en vervolgens weer gaf gegeven word pak hij langzaam op en komt hij niet goed in zijn toeren. Hopelijk is dit een beetje duidelijk omschreven |(

Iemand suggesties/tips

Gr
 
2 feb 2008
11.309
0
#2
iets veranderd aan de motor?
open uitlaat, ander filter?
of het is vuil in de carburateur of je moet de afstelling aanpassen.
 
21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#3
iets veranderd aan de motor?
open uitlaat, ander filter?
of het is vuil in de carburateur of je moet de afstelling aanpassen.
Er is niks aan de motor veranderd. Heb alleen olie bijgevuld en wat koelvloeistof. Moet ik de carb dan helemaal openhalen of is hier een alternatief voor :9

(ben een leek en het technische gedeelde)

ps: de motor deed dit ook voor de olie en koelvloeistof bijvullen
 
Laatst bewerkt:

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
7.868
9
Noord Holland
#5
Hoe loopt de motor stationair ? (staat de wijzer van je toerenteller stil of deint deze heen en weer). Anders forte plus erin of V power tanken misschien zit er wat afzetting op je stationaire sproeiers. Pak de choke er eens iets bij loopt tie dan beter ?
 
21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#7
Hoe loopt de motor stationair ? (staat de wijzer van je toerenteller stil of deint deze heen en weer). Anders forte plus erin of V power tanken misschien zit er wat afzetting op je stationaire sproeiers. Pak de choke er eens iets bij loopt tie dan beter ?
De motor loop lekker stationair. ( de wijzer van de toerenstaller staat gewoon stil ). Als ik de choke erbij pak dan word het er niet beter op/drijgt stil te vallen. Bij de volgende tank ga ik V power tanken.
 
2 feb 2008
11.309
0
#8
aan de onderkant van de carburateurs, op de vlotterbakken, zit een schroef.
voor elke carburateur 1.
 
Laatst bewerkt:
21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#10
Heb nog even verder gezocht en kwam ook tegen dat het aan het membraam kan liggen. Heeft iemand hier nog tips voor. Of misschien andere suggesties..

Gr Xeor
 
21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#13
Weet niet of het iets kan zijn maar zat een beetje te zoeken en kwam tegen een kapotte membraam (Carburateur Gaschuif) Ook weleens stuk zou kunnen zijn.

@Tsjaps
Dit is sinds kort.


ga nu richting huis, even de tips van de mfers proberen,
jullie horen morgen meer van me.
 
Laatst bewerkt:
21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#16
Ben gisteren even aan het sleutelen geweesd en nou bleek dat het luchtfilter niet goed op de (volgens mij inlaten) zat aangedrukt, en daar daarvan waren de schroefjes ook niet vastgedraaid. Heb verder nog niet getest of dit het is. Zal het vandaaag even testen. Meerdere suggesties zijn altijd welkom :)

Gr
 
21 jul 2009
78
0
30
Roosendaal
#17
Edit: Toch nog niet in orde.. Iemand enig idee wat het vlotterniveau moet zijn van een yamaha r6 uit bouwjaar 2001.. ( Nee heb geen werkplaatshandboek -O- ) helaas

Inhouden bij laag toerental >> Vlotterniveau Yamaha R6 ;)
 
Laatst bewerkt: