Normaliter ben ik niet een hardrijder, doch vandaag wilde ik mijn XJ 650 uit 1984 eens aan de tand voelen en opentrekken.
Bij een rustige rit schakel ik tussen de 5.000 en 6.000 toeren. Moet ik iemand bijhouden dan stopt mijn piek vermogen bij de 7.000 en schakel ik door.
Vandaag besloot ik echter om eens in het rode gebied te gaan rijden om te kijken wat dat zou doen. Boven 7.000 rpm begint de motor echter te weigeren, net alsof de benzine op is en ie op reserve moet. Ik denk dus dat het aan de benzine toevoer ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet dat ding toch door kunnen jassen naar een 11.000 toeren? (rood gebied op org. teller 9.500-12.000).
Ik denk zelf aan verstopte benzine kraan (filter is echter mooi schoon), vuile carburateur of versleten kleppen (beesie heeft ook al 81.000 km gereden).
Suggesties?
Bij een rustige rit schakel ik tussen de 5.000 en 6.000 toeren. Moet ik iemand bijhouden dan stopt mijn piek vermogen bij de 7.000 en schakel ik door.
Vandaag besloot ik echter om eens in het rode gebied te gaan rijden om te kijken wat dat zou doen. Boven 7.000 rpm begint de motor echter te weigeren, net alsof de benzine op is en ie op reserve moet. Ik denk dus dat het aan de benzine toevoer ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet dat ding toch door kunnen jassen naar een 11.000 toeren? (rood gebied op org. teller 9.500-12.000).
Ik denk zelf aan verstopte benzine kraan (filter is echter mooi schoon), vuile carburateur of versleten kleppen (beesie heeft ook al 81.000 km gereden).
Suggesties?