inhouden cbr 600f

Loek

MF veteraan
8 okt 2002
1.430
0
Ok ok ook ik heb een vraagje B|

Na een "klein" ongevalletje met mn motor loopt ie niet meer helemaal lekker.
Wat is dr gebeurd: Schuiver gemaakt en motor is met topkuip tegen een auto aangeschoven. Tellers enz allemaal kapot maar frame enz lijkt nog goed.
Motor start prima (zonder choke, hendel is afgebroken)

Rijd goed en trekt in de eerste paar (3) versnellingen goed door.
Daarna lijkt de motor te veel benzine te krijgen.
Elke keer na het overschakelen of na even gas dicht-open houd hij gruwelijk in :(
Ook bij het afremmen heb ik meer last van ploffen uit de uitlaat.

carbs heb ik nagekeken. choke zit niet vast oid en alles lijkt gewoon te werken.
Ik rijd nu wel zonder kuipen zou dit gevolg kunnen hebben? (teveel/weinig lucht)

Help me please!!!
 
Het is een '94 cbr f2 heeft wel 2 van die luchtgaten voor in de kuip maar daar gaat niet direct een slang van naar het luchtfilter.
 
even carbs eraf halen en bestuderen ;) misschien hebben die op een of andere vage manier een klap gehad? meteen ff kijken of de gasschuiven en kleppen nog goed en soepel werken.
Succes!

ps zonder kuipen rijden kan geen kwaad.
 
Carb's heb ik gedemonteerd, vlotterkamers dr af geschroefd, vlotters gecontroleerd, chokewerking gecontroleerd alle pakkingen lijken me heel te zijn.
Hoofdsproeiers gedemonteerd en schoongemaakt.
Benzinekraan van tank geschroefd en filter schoongemaakt.



Op mijn luchtfilterbox zitten/zaten 2 grote naar beneden gebogen luchtslangen.
Deze had ik gedemonteerd(gaf geinig geluidje :P )
Deze slangen zorgden er volgens mij wel voor dat de lucht niet direct in de airbox geblazen zou worden. Misschien had dit door het kuipwerk weinig effect.
Ik ga deze slangen nog terugmonteren ben bang dat de lucht nu wel te hard de airbox in komt oid (kuipwerk houd wind/lucht nu niet meer tegen natuurlijk)
 
Het is een '94 cbr f2 heeft wel 2 van die luchtgaten voor in de kuip maar daar gaat niet direct een slang van naar het luchtfilter.


Ik denk dat hier de schijn je bedriegd. Ik heb namelijk een '93 CBR600 ook met twee lucht gaten aan de zijkant (model van '95 heeft dit niet meer)
Deze gaten leiden volgens mij wel degelijk de lucht naar de ingang van je luchtfilterhuis. Aan de binnenkant van je kuip zit namelijk een zwart soort buis die de lucht naar het gat in het frame leidt. Dan gaat de lucht door het frame en komt dus aan de andere kant uit waar die twee 90 graden bochten die aan het luchtfilterhuis zitten de lucht op zuichen.
Mij is ooit verteld dat zelfs het weglaten van die twee 90 graden bochten al invloed heeft op het vermogen.

Ik denk dat het weglaten van de kuipdelen met die gaten wel degelijk invloed kan hebben op je vermogen juist bij horege snelheden!!!

Ga in ieder geval niet aan je carbs zitten afregelen nu je geen kuipen erop hebt zitten. Want die afstelling KAN NIET veranderd zijn door een schuiver!!!

Succes!!
 
Jaaaaa. Eindelijk tijd gehad voor mn cbrretje!
Streetfighter stuurtje dr op, kabelboom veranderd, en de luchtslangen op de airbox teruggemonteerd. Het inhouden lijkt me nu over te zijn maar moet nog ff met demper dr op testrijden(is toch lastig met al die herrie ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan