Hallo allen,
mag ik jullie het volgende probleem voorleggen?
Ik heb een Yamaha XJ600S Diversion uit 1995 :
Hij heeft nu 29.000 km gelopen, en heeft bij de vorige eigenaar en bij mij altijd binnen gestaan. Ikzelf gebruik hem dagelijks.
Enige tijd geleden merkte ik bij het wegrijden dat hij plots nogal schokkerig accellereerde. Dit was echt van de ene op de andere dag. Dit is het ergst te merken in de lage toeren. Bij hoge toeren lijkt hij "erdoorheen" te gaan en dan gaat hij zoals het hoort. Maar ook als je een constante snelheid rijd, kun je zelfs het gas aardig open en dicht draaien zonder er af te vliegen...
Op aanraden van de Yamaha dealer heb ik de vlotterkamers afgetapt, de brandstof in de tank gefilterd en een busje carburateur reiniger aan de brandstof toegevoegd. Dit was zonder resultaat.
Ik heb hierna de bougies en het luchtfilter vervangen, dit leek in eerste instantie te helpen, maar het probleem keerde weer terug. Het vervangen van de bougiedoppen verhielp het probleem ook niet.
Bij de Yamaha dealer wordt mij nu gezegd dat ze niet zo veel voor me kunnen doen, omdat het een kwestie is van elimineren. Nu wil ik het sowieso toch graag zelf oplossen, maar ik vind het moeilijk te bepalen waar ik moet beginnen. Mijn gedachte is het vervangen van de bougiekabels, en eventueel het brandstoffilter (in lijn).
Zijn jullie het daar met me eens, voordat ik van alles ga vervangen zonder dat dat hoeft?
En zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren?
Mijn technische skills reiken niet extreem ver, maar ik heb een wpbh en goed wil
Om te weten:
Het probleem manifesteerde zich al bij minder koude temperaturen (+15)
Tank ontluchting onder de tank is niet verstopt.
Wat mij tevens opviel:
Ik weet de naam er niet van, maar de rubberen slangenklemmen tussen motorblok en carbs zijn uitgedroogd. Kan dit iets verklaren??
Bij voorbaat dank,
Roel Nijssen
mag ik jullie het volgende probleem voorleggen?
Ik heb een Yamaha XJ600S Diversion uit 1995 :
Hij heeft nu 29.000 km gelopen, en heeft bij de vorige eigenaar en bij mij altijd binnen gestaan. Ikzelf gebruik hem dagelijks.
Enige tijd geleden merkte ik bij het wegrijden dat hij plots nogal schokkerig accellereerde. Dit was echt van de ene op de andere dag. Dit is het ergst te merken in de lage toeren. Bij hoge toeren lijkt hij "erdoorheen" te gaan en dan gaat hij zoals het hoort. Maar ook als je een constante snelheid rijd, kun je zelfs het gas aardig open en dicht draaien zonder er af te vliegen...
Op aanraden van de Yamaha dealer heb ik de vlotterkamers afgetapt, de brandstof in de tank gefilterd en een busje carburateur reiniger aan de brandstof toegevoegd. Dit was zonder resultaat.
Ik heb hierna de bougies en het luchtfilter vervangen, dit leek in eerste instantie te helpen, maar het probleem keerde weer terug. Het vervangen van de bougiedoppen verhielp het probleem ook niet.
Bij de Yamaha dealer wordt mij nu gezegd dat ze niet zo veel voor me kunnen doen, omdat het een kwestie is van elimineren. Nu wil ik het sowieso toch graag zelf oplossen, maar ik vind het moeilijk te bepalen waar ik moet beginnen. Mijn gedachte is het vervangen van de bougiekabels, en eventueel het brandstoffilter (in lijn).
Zijn jullie het daar met me eens, voordat ik van alles ga vervangen zonder dat dat hoeft?
En zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren?
Mijn technische skills reiken niet extreem ver, maar ik heb een wpbh en goed wil
Om te weten:
Het probleem manifesteerde zich al bij minder koude temperaturen (+15)
Tank ontluchting onder de tank is niet verstopt.
Wat mij tevens opviel:
Ik weet de naam er niet van, maar de rubberen slangenklemmen tussen motorblok en carbs zijn uitgedroogd. Kan dit iets verklaren??
Bij voorbaat dank,
Roel Nijssen