Inhouden en stotteren Honda VF 400 F

Honda VF400 F

Die hard MF'er
6 jun 2004
513
0
Twente
Hallo allemaal,

Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een (in mijn ogen ;) ) mooie honda VF 400 F. Een v-four dus. Alles leuk en wel, maar hij loopt erg belabbert! Koud is er niks aan de hand en rijd hij prima. Zodra hij warm wordt begint de ellende. Stationair is onregelmatig en bij gasgeven "verzuipt" hij eerst 2 seconden voordat er een reactie komt. Hoe warmer de motor is hoe erger het probleem wordt.

Ook sloeg hij in het begin steeds af als de tank half leeg was, maar dit is opgelost. Het filter in de tank zat compleet dicht met vuil, alsook het benzinekraantje.

Ik had hoop dat nu ook de andere problemen opgelost waren, maar dat is dus neit het geval.

Ook heb ik de carbs geprobeert af te stellen met de stationairMENGSEL schroef, maar 3 v/d 4 carbs reageren niet eens op deze schroef!!

Mijn idee was om morgen maar eens alles los te maken en de carbs goed te reinigen. Misschien heeft iemand nog een idee waar ik speciaal op moet letten (afgezien van de vlotter hoogte, suncronysatie e.d)? Of wellicht dat iemand ook dit probleem heeft gehad en weet wat de oorzaak waarschijnlijk is?

Ondsteking lijkt me niet in elk geval, want als hij eenmaal los komt trekt hij perfect door naar 12.500 tpm, zonder hik of stoot.

Ben benieuw naar jullie mening over de oorzaak! Uiteraard laat ik het weten als ik iets gevonden heb.

Bedankt alvast! :]

Goeie aktie carbs nakijken en schoonmaken en het synchroniseren voor een optimale afstelling.Kijk gelijk ff je inlaatrubbers na op breuk of haarscheurtjes/check je luchtfilter en bougies meet je bougiekappen ff door op Ohmse waarden.

Ben vandaag de hele dag bezig geweest met de motor. Carburateurs compleet schoongemaakt (perslucht) en alles getest & nagekeken. De aanzuigrubbers zijn niet al te best meer, veel scheurtjes. Iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten? ;(

Overigens loopt hij nog steeds niet goed, maar ik denk dat dit dus komt door de aanzuigrubbers. Klopt het dan dat hij met veel toeren > 7000 tpm wel goed loopt?!

Hopelijk kan ik het binnenkort oplossen, want ik wil rijden (en niet sleutelen '( )

Bedankt zover!

[Edit] Oja bougies zijn nieuw en ik heb met en zonder lucht filter getest > geen verschil. Bougiekabels ga ik morgen even goed nakijken/meten.

Terug
Bovenaan Onderaan