inhouden en trillen honda cr 500 bj96

honda cr250

MF'er
18 apr 2006
232
0
deest
hoi mannen
ik rij nu twee jaar op een honda cr250 uit 93 met kenteken.
maar vond het eens tijd worden voor wat meer pk'tjes.
ik heb me daarom maar getrakteerd op een honda cr500 uit 96 met kenteken.
maar heb er eindelijk twee problemen mee.
als ik hoog in toeren rij trilt de motor zo erg in het stuur.
dat je bijna het stuur wilt loslaten.
dit komt niet door de banden maar echt door de trillingen van de motor
moet zeggen dat ik dit totaal niet heb met de cr250
veder start de motor perfeckt loopt mooi stationaar
en compressie waar je bang van word als je een 250 hebt
wat is mijn probleem
als ik weg rij en trek het gas open houd de motor in tot ik volgas rij
hij lijkt wel te verzuipen
nu heb ik mijn lucht schroef steeds veder uit gedraait maar word hierdoor maar iets minder
wel komt er bij de uitlaat voor bij bevesteging voor op de cijlinder olie tuusen uit
maar als de motor warm is rookt hii niet overdreven
graag zou ik hierover wat meer info willen hebben
hoop dat ik hier op het forum een andwoord kan vinden
groeten rolf

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/401081/2a4c4e512d6da675fb031c08c8a583bf (honda mf.bmp)​
 
heb even het een en ander nagekeken
hooftsproeier 182 kleineresproeier 55
gasnaald op 3de positie van onderen
membraam is goed was wel even bang dat ik in het inlaat kanaal zou vallen
wat een gat!!!!!!!!!!!
bougie was nat zit een ngk B8EG bougie in
veder moet ik nog even kijken
iemand een idee of het de goede sproeiers en bougie is?
ga vanavond ook de benzine vervangen meschien is hij veel te vet gesmeerd?
als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik ze graag
zal vanavond er ook wat foto's bij zetten
groetjes rolf
 
Bij een crosser op kenteken heb je meer en sneller slijtage van krukaslagers en vooral ook van de koppeling en het koppelingshuis. Dit zou de nodige trillingen kunnen veroorzaken.

Afstelling is vrij eenvoudig: Blijf van de luchtschroef af!! Die moet 2 tot 2,5 slagen open en niet meer. Fijn afstellen doe je dan nog met de stationairschroef en anders gasnaald verder naar beneden zetten.

Bij te veel zwarte vette rook i.p.v. blauwe rook, ook eens aan de krukaskeerring denken...
 
onbalans in de krukas misschien? Gewoon los trekken, kr.as lagers ff controleren en krukas uit laten balanceren. Daar had ik het gezocht..

Maarre, beter dan je ouwe 250? :)

Wat betreft je setting. Begin eerst maar 's met een hoofdsproeier 175 of 178. Gasnaald had ik ook wat armer gezet (ringetje gleufje hoger zetten)
Wat is trouwens de kleur van je bougietje?
 
ik heb thuis nog eeen formulier liggen van v. laar suspension, en ik dacht daar staat wel wat informatie op voor je.


Slaan en trillen in het stuur:

teveel rebound achter dus rebound naar de ,-,draaien.
voorvork te zacht veervoorspanning verhogen of compressie naar plus.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
onbalans in de krukas misschien? Gewoon los trekken, kr.as lagers ff controleren en krukas uit laten balanceren. Daar had ik het gezocht..

Maarre, beter dan je ouwe 250? :)

Wat betreft je setting. Begin eerst maar 's met een hoofdsproeier 175 of 178. Gasnaald had ik ook wat armer gezet (ringetje gleufje hoger zetten)
Wat is trouwens de kleur van je bougietje?

Volgens het boekje doet hij 170/55.
 
bedankt alvast voor jullie reacties
ik heb gisteren toch maar het blok er onderuit gehaald
ben hem nu aan het splitsen
denk toch dat het aan de krukas keeringen of aan de tussen pakking van het carter ligt
had namelijk toen ik de cylinder er aftrok nogal wat olie aan de krukas hangen en onder in het carter
ga nu de cylinder gelijk laten honen en er een nieuwe zuiger inzetten
was toch van plan om gelijk het blok te revieseren
laat ook inderdaad de krukas uitballanceren bedankt voor deze tip
alle lagers en pakkingen doe ik ook altijd om de twee jaar vervangen
heb hier in de buurt een bedrijf die namelijk alles kunnen leveren
daar komen we altijd voor het werk
dus 40% korting en geen btw dat scheelt al een boel
ga gelijk ook het blok netjes maken
denk dan aan een nieuw kleurtje en roestvrij stalen boutjes
ik laat jullie nog wel even weten hoe het gaat
iemand nog een idee voor de kleur van het blok?
zat zelf meschien te denken aan rood of blauwe aluminium kleur
groetjes tot hoors rolf
 
gaaf man, beetje nieuw maken dat ding :-)

kleur van het blokje had ik zo gehouden, misschien wat mooie titanium boutjes erin draaien? Knapt hij ook al redelijk van op. En wat boyesen deksels (ontsteking + koppeling) erop misschien? Die heb je in zwart, gebroken zilver en magnesium kleur.

Ik heb wel 's geannodiseerde carters gezien maar daar wordt ie optisch niet echt knapper op naar mijn mening :N

Ben benieuwd wat je er van gaat maken, niet de foto's vergeten de posten hier he??
 
moet zeggen dat er al een hoop nieuwe onderdelen opzitten
nieuwe stiker set stuur kappen spatborden
hier heb je een foto
graag hoor ik jullie reactie hoe hij er uit ziet en wat ik eventueel moet veranderen
rolf%20cr%20500%20home%20page.bmp
.
tot hoors!
 
Vraag me wel af, of de CR500 van 1996 is en niet van 1995.
De witte luchtfilterbak is t/m 1995 en niet bij de 1996, maar dat kan later verwisseld zijn natuurlijk.

Bloknummer begint met 540, of 550?
 
moet zeggen dat deze er al opzitten
maar een kameraad en ik zijn bezig om zelf stickers te ontwikkelen
hij werkt namelijk bij een reclame bureau het drukken en ontwerpen is het probleem niet
we zijn namelijk alleen nog maar op zoek naar het folie
dat wilt dus zeggen dik folie matriaal en geperforeerd voor de benzine dampen
heeft iemand anders een idee om de folie te perforeeren?
bij de 500 zitten er gaatjes in en bij de 250 kleine sneetjes
moet wel een oplossing zijn dat er een patroon in zit
dus niet elk gaatje een voor een ponsen
idee'n?????????
 
zo daar ben ik weer
morgen krijg ik mijn cylinder en nieuwe zuiger terug
cylinder is opgeboord en gehoond naar 1.50
alle lagers en keeringen vervangen
koppling kompleet vervangen (stalen tussen plaaten en koplings platen)
blok heb ik antrasit grijs gespoten
en huis van waterpomp rood
kikstarter en rempedaal gepolyst
achterbrug laten borstelen
frame beschermers gepolyst
benzine kraan gewisseld met de cr 250
heb nu weer reserve op de kraan
wilt niet weten hoevaak ik ergens afgelegen zonder benzine heb gestaan
toen maar een kraantje met reserve er opgezet!!!!
wil de koppen van alle boutjes denk ik rood maken
alleen heb ik nu nog een probleem
het kapje van de ontsteking ziet er niet uit!!!!!!!!
krom beschadigt noem maar op
heeft er iemand van jullie meschien nog een kapje over voor de ontsteking??
hoop dat er een van jullie er meschien nog een op zolder heeft liggen

terug te komen op de tank stickers
vorige eigenaar had deze nog liggen en had deze er op geplakt
heeft nog even geinformeerd of er nog waren
maar deze waren er niet meer
als ik later in de toekomst zelf met nieuwe stickers aan de gang ga
laat ik dit jullie nog even weten als er dan meer zijn die intresse hebben
zal ik er wat meer laten maken
groetjes tot hoors rolf
 
Terug
Bovenaan Onderaan