Inhouden GS450L tussen 1500 en 3000 toeren

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Mijn Suzuki GS 450 L heeft een gek probleempje, of eigenlijk 2 maar misschien is er een verband. Er staat inmiddels bijna 47000 km op, bij 32000 laatste beurt gehad. Das een half jaartje terug gebeurd. Ik weet het, het is weer tijd voor de volgende beurt, maar eigenlijk moet hij het nog ff volhouden tot 1 januari, dan kan ik weer met de trapfiets naar het werk.

Nu is het zo dat als ik rijdend volgas heb gegeven, dus op de snelweg 150/160+ (nee nee, t gaat niet zo hard) dan daarna loopt hij nietmeer lekker onder half gas, Horten en stoten, en dan bij voldoende gasstand pakt hij weer op, eigenlijk onafhangkelijk van toeren.

ff stilzetten, een tikje met een hamer of iets op de carbs en het loopt weer lekker.
Zelfs na de grote beurt was dit er nog (incl carbs reinigen), maar maakte er geen probleem van want 150+ met zo'n choppertje is toch geen doen. Volgensmij loopt dan 1 cil niet helemaal mee. Wegrijden bij stoplicht moet dan altijd met veel toeren.

Nu is het constant slecht lopen tot de +/- 3500 toeren, het is minder hevig als bovenstaand probleem, maar wel echt vervelend. Echter stationair lopen en starten geen probleem, snelweg rijden ook geen merkbaar verschil, wegrijden bij stoplicht geen probleem, daarna bij rustig constant gas rijden begint het probleem.

Het rijdt erg onrustig zo, wat zou het kunnen zijn. Zou een flesje forte kunnen helpen?

Waarschijnlijk gaat er nu geopperd worden, haal je carbs maar uit elkaar etc, maar ik heb eigenlijk geen ruimte om te klussen (behalven buiten op straat in de regen bij voorkeur B| ) en wegbrengen is ook niet echt een optie aangezien ik er elke dag mee op en neer moet tussen Rdam-Adam. Daarbij is het altijd handig om alvast wat richtlijnen te hebben van wat het zou kunnen zijn, misschien is het dan binnen 1 dag te fixen

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan