Inhouden GSX-R 600 K3

Lukatelli

Die hard MF'er
21 mrt 2006
589
0
Groningen
Wie kent het volgende probleem en kan mij een beetje in de richting wijzen van de oplossing. De toppics over foutmeldingen heb ik al gehad, maar niets over deze van mij.

De gsx heeft de laatste tijd vaak een dipje (lees: iets inhouden) rond 5500 rpm. Zolang-ie boven dit toerental zit is er niets aan de hand. De laatste tijd is het probleem echter groter. Bij stationair toerental is er nooit een probleem, maar zodra je gas gaat geven en het toerental loopt iets op begint het stotteren en inhouden. De foutcode die ik dan kan uitlezen geeft meestal als eerste C27 aan. Blijf ik doorgaan met gasgeven dan begint het druk te worden. C24 t/m 27 komen voorbij. Elke melding geeft aan dat de motor op drie poten gaat lopen. Maar als ze allemaal voorbij komen dan weet ik het ook niet meer. Het rare is dat het soms zomaar ineens weer een poosje goed gaat. Ook geen foutmelding. En dan ineens is het weer mis. Probleem moet blijkbaar dus ergens rond de bougies gezocht worden (alle vier vervangen, dus die zijn zelf het probleem niet). Heb ook de bougiedoppen al onderling gewisseld, maar dit gaf geen verandering. Mijn gevoel zegt dat het een los contact of draadbreuk ergens moet zijn.

Iemand een idee?
 

RaceNemo

MF veteraan
30 dec 2004
7.449
54
Belfeld
Wie kent het volgende probleem en kan mij een beetje in de richting wijzen van de oplossing. De toppics over foutmeldingen heb ik al gehad, maar niets over deze van mij.

De gsx heeft de laatste tijd vaak een dipje (lees: iets inhouden) rond 5500 rpm. Zolang-ie boven dit toerental zit is er niets aan de hand. De laatste tijd is het probleem echter groter. Bij stationair toerental is er nooit een probleem, maar zodra je gas gaat geven en het toerental loopt iets op begint het stotteren en inhouden. De foutcode die ik dan kan uitlezen geeft meestal als eerste C27 aan. Blijf ik doorgaan met gasgeven dan begint het druk te worden. C24 t/m 27 komen voorbij. Elke melding geeft aan dat de motor op drie poten gaat lopen. Maar als ze allemaal voorbij komen dan weet ik het ook niet meer. Het rare is dat het soms zomaar ineens weer een poosje goed gaat. Ook geen foutmelding. En dan ineens is het weer mis. Probleem moet blijkbaar dus ergens rond de bougies gezocht worden (alle vier vervangen, dus die zijn zelf het probleem niet). Heb ook de bougiedoppen al onderling gewisseld, maar dit gaf geen verandering. Mijn gevoel zegt dat het een los contact of draadbreuk ergens moet zijn.

Iemand een idee?


Als hij op 3 poten zou lopen bij een bepaald toerental
dan merk je wel wat meer dan iets inhouden........ :Y

Kijk ook eens in het inlaatkanaal, krijgt hij wel voldoende lucht?
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
6
Sittard
Een rottig bougieKAPJE is zoiets dat dit zou kunnen flikken; zelden iets zinvol aan meetbaar want kan reageren op zowel temperatuur als toerental en koud gemeten weer schijnbaar gezond zijn.

Maar minstens zo voor de hand liggen ook "valse lucht", falende tank-ventilatie, "hangende" choke.
 
Bovenaan Onderaan