Inhouden Kawasaki ZX9R 1999 rond de 3000 rpm

deepeebee

Rookie
5 sep 2017
2
0
Hallo allemaal,

Ik heb een Kawasaki ZX9R van 1999 welke inhoud rond de 3000 rpm. De motor heeft 12.000 km gelopen.
De motor heb ik al 15 jaar, maar pas de laatste 2 jaar weer tijd om er op te rijden. +/- 1000 km gereden in 15 jaar.
Alles is ondertussen vernieuwd. De motor loopt goed, alleen rond de 3000 rpm is er weinig vermogen.
Gezien de leeftijd verwachte ik dat er wel het een en ander aan vuil in de carburateurs zou zitten. Ik dacht ff schoonmaken en klaar is kees.
Maar bij het losmaken van de carburateurs bleken deze verrassend schoon! Geen vuiltje te bekennen!
Alles toch gedemonteerd en schoongeblazen. Het inhouden is wel iets minder geworden, maar nog steeds vreselijk irritant.
Wie heeft ervaring met dit probleem? Zo ja, wat zou de oplossing zijn? Of is dit een typisch ZX9R probleem?
Ik heb de carburateurs niet ultrasoon laten reinigen. Wellicht is dit een oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

DPB
 
Verklaar, "alles is ondertussen vernieuwd"

- Komt het vermogen wel terug bij hogere toerentallen?
- Is/was de tank wel goed schoon voordat je hem gestart hebt?
- Benzine filter geïnstalleerd en of vernieuwd?
- Inlaat rubbers nog goed?
- Membraan in de carbs nog oke?

Als eerste ingeving zou ik het in de carburatie en benzinetoevoer zoeken.
 
Vermogen komt op hogere toerentallen vol terug.
De tank is helemaal schoon. Nog als nieuw.
Inlaatrubbers en membraamrubbers heb ik goed bekeken. Niets aan te zien.
Er zit een benzine filter op. Deze heb ik niet vernieuwd maar is nog kraakhelder.
Aangezien het vermogen boven de 3500 rpm er weer is, lijkt mij dat ook niet de oorzaak.
Er zat voor het schoonmaken wel wat olie (caterontluchting) bij de luchtkanaaltjes.
Wellicht dat deze nog niet volledig schoon zijn. Weet niet of dit de oorzaak van het inhouden kan zijn.
 
Lijkt toch dat je vuil in het systeem hebt. Nu de taak om alles goed te reinigen. Dat betekend dus ook je leidingen doorspoelen, filter plaatsen (indien niet aanwezig) en je carbs volledig demonteren en alles doorprikken/ultrasoon reinigen. Met doorblazen duw je soms een vuiltje nog verder een kanaaltje in waardoor deze nog vaste komt te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan