inhouden kawasaki

_KaWa_

Rookie
24 jan 2006
20
0
Zoetermeer
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn kawasaki zx6r bj '98.

Als ik een poosje op de snelweg rijd met een constante snelheid en dan ga versnellen houdt mijn motor even in om daarna wel gewoon te versnellen. Dit gebeurt in verschillende versnellingen en bij verschillende snelheden.

Heeft iemand enig idee waar het vandaan kan komen en vooral wat ik er misschien aan kan doen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn kawasaki zx6r bj '98.

Als ik een poosje op de snelweg rijd met een constante snelheid en dan ga versnellen houdt mijn motor even in om daarna wel gewoon te versnellen. Dit gebeurt in verschillende versnellingen en bij verschillende snelheden.

Heeft iemand enig idee waar het vandaan kan komen en vooral wat ik er misschien aan kan doen.
IS het ook bij verschillende toerentallen?
 
Het is vrij normaal dat het gros v'd motoren vanaf fabriek 'te arm' staan afgesteld.
( emissie-eisen)
Lijkt dus op een bezine-tekort, op het moment dat jij de gasregelklep opendraait verwacht je meteen respons..., de vacuumschuif gaat omhoog (naald) en laat meer benzine door, maar blijkt dus een fractie te weinig te zijn....

Ook afhankelijk van gebruik van type luchtfilter en of er een aangepaste (uitlaat)demper op gemonteerd is.
 
Is het toevallig alleen bij relatief vochtig en koud weer kouder dan 5 boven nul?

In die situatie heb ik het eigenlijk altijd in de 80 km zones bij rotterdam centrum. Een versnelling lager rijden en het probleem blijft weg.

Had het ook toen ie net bij Dyno vandaan kwam dus aan de instelling zal het niet liggen.
 
Het was vorige week wel erg nat maar niet echt koud, denk ongeveer 8 graden dat het toen was dus carb icing lijkt me niet echt aannemelijk.

Een dag later is hij tijdens het rijden op de snelweg uitgevallen, pas na een halfuur op de vluchtstrook kon ik hem weer starten. Was toen wel heel erg nat.


Is er iemand die nog een tip heeft om te proberen of kan ik hem maar het beste naar een dealer brengen om hem na te laten kijken.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die nog een tip heeft om te proberen of kan ik hem maar het beste naar een dealer brengen om hem na te laten kijken.
Persoonlijk denk ik wel beroren carbs maar als je er van overtuigd bent dat dat het niet is dan kan je eens proberen je kabels eens in te spuiten met een siliconenspray en je stekkerverbindingen in te vetten met zuurvrije vaseline.
Aangezien het erg nat was en je een behoorlijke tijd moest wachten kan het ook gewoon vocht zijn.
 
Het was vorige week wel erg nat maar niet echt koud, denk ongeveer 8 graden dat het toen was dus carb icing lijkt me niet echt aannemelijk.

Een dag later is hij tijdens het rijden op de snelweg uitgevallen, pas na een halfuur op de vluchtstrook kon ik hem weer starten. Was toen wel heel erg nat.


Is er iemand die nog een tip heeft om te proberen of kan ik hem maar het beste naar een dealer brengen om hem na te laten kijken.
Juist tussen de 5 en 10gr heb je last van bevriezen van je Carburateurs.
Er zit dan nog veel vocht in de lucht en door de verlaging van de luchtdruk in je carburateurs zal er bevriezing plaats vinden.
Wordt het veel kouder ( rond of onder het vriespunt) dan neemt ook de luchtvochtigheid sterk af en is het verschijnsel weg.
Heb zelf een '98 ZX9 gehad die daar ook erg veel last van had, was toen een kitje voor meen ik me te herinneren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan