inhouden rs 125 bij 8000 toeren

Spidi Gonzalez

Die hard MF'er
25 okt 2002
865
1
Ik heb een Aprilia AF1 125. En er zit een 160cc polini cilinder onder (voor de rest standaard uitlaat en carb,34mm 158 sproeier). Nu zal je denken "Dat moet toch wel leuk lopen". Nou niet dus. Als ik optrek en ik wil em in ze toeren jagen, dan houd ie in bij 8000 toeren. Hij gaat wel door, maar gewoon met heel weinig kracht. De topsnelheid is ook gewoon heel laag nl. 140 km/h bij 8500/9000 toeren.
Een klasgenoot op een standaard RS 125 rijd me voorbij, en met optrekken houd ie me ook al bij. '(

Ik heb em al gesprobeert af te stellen, maar het lukt niet. Als ik er een grotere sproeier inzet dan gaat ie onderin beroeder lopen en bovenin verzuipt ie dan ook(dat kan ook aan me ontsteking liggen)

Ook in ze neutraal met volgas draait ie niet mee dan 8500 toeren, alleen als je een beetje met het gas speelt schiet ie wel eens naar 9500 toeren.

Wie kan mij helpen :?
 
Afstelling echt bagger (maar dat lijkt me best sterk omdat hij dan meestal toch wel redelijk toeren wil draaien).
Het meest logische lijkt me dat er iets mis is met je ontsteking (probeer eens een andere bougie).

Wat doet hij trouwens bij dat "maximum" toerental?
 
Hier een plaatje met gegevens van de 160cc polini cilinder

full
 
Afstelling echt bagger (maar dat lijkt me best sterk omdat hij dan meestal toch wel redelijk toeren wil draaien).
Het meest logische lijkt me dat er iets mis is met je ontsteking (probeer eens een andere bougie).

Wat doet hij trouwens bij dat "maximum" toerental?
hij stottert een beetje, of bedoel je dat niet?
 
Heb precies hetzelfde gehad met mijn rs125.

Gewoon een nieuwe bougie erin en het probleem is waarschijnlijk verholpen.
Als je toch een nieuwe moet, vraag dan eens naar die NKG Red series (racing heten ze volgens mij) Deze zijn duur maar net effe beter !

Suc6 ~!
 
Bij 8000 toeren precies?? Dan is het de powervalve 100% zeker. Heb je hem misschien verkeerd om gemonteerd? Moet je even de zoekfunctie gebruiken, er zijn meerdere topics over geweest.
 
Yes.... Ik heb iig 1 deel waardoor ie zo beroerd liep gevonden *D

Ja.. het was de powervalve |( het afstelboutje zat los bij de powervalve, dus hij bleef gewoon dicht :z
Ik rij nu ong 170 bij 10000 toeren, maar ik heb het id dat het nog beter kan, want als ik hem in ze vrij heb willie nogsteeds bij volgas niet meer dan 8000 toeren draaien en begint ie te stotteren. Alleen als ik een beetje met het gas ga spelen (halfgas volgas halfgas volgas) schiet ie naar de 10000 toeren. Dus met de ontsteking en carb.is et ook nog niet helemaal ok. Iemand nog tips?
 
IDD .. Bij +/- 8000 toeren is je power valve..

Haal je tank der is af..en kijk lins onder tegen t frame aan .. daar zit de solenoid.. is elektrische magneet.. onder de 2.500 toereen en boven de 8000 toeren moet dat ding in aangetrokken positie staan.. doet ie dat niet of nauwelijk.. ding der af schroevn met 2 inbusjes en compleet schoonmaken Inc kabeltje en powervalve zelf..

suc6
 
Ontsteking kan je checken door je vliegwiel der af te halen, standaard hoor deze op t middelste streepje te staan, CEn.. aan je carb.. Wil je nog iets meer der uit halen.. kan je carbon membramem proberen .. let der dan wel op dat je een grotere sproeier moet montere...
 
Yes.... Ik heb iig 1 deel waardoor ie zo beroerd liep gevonden *D

Ja.. het was de powervalve |( het afstelboutje zat los bij de powervalve, dus hij bleef gewoon dicht :z
Ik rij nu ong 170 bij 10000 toeren, maar ik heb het id dat het nog beter kan, want als ik hem in ze vrij heb willie nogsteeds bij volgas niet meer dan 8000 toeren draaien en begint ie te stotteren. Alleen als ik een beetje met het gas ga spelen (halfgas volgas halfgas volgas) schiet ie naar de 10000 toeren. Dus met de ontsteking en carb.is et ook nog niet helemaal ok. Iemand nog tips?

een powervalve heeft ook afstelling nodig... maar hoe dat precies in elkaar steekt...

en voor de rest: misschien krijg je te weinig lucht?
 
Als je echt profijt wilt hebben van je 160cc, moet je wat meer doen !

Je hebt nu wel de carbs vervangen 34 ip.v. 28 en 160 cc kit erop, maar nu is de uitlaat absoluut de rem op de AF1.

Arrow en Jolly Moto maken goeie spullen, maar voor veel minder geld koop je nikon. Zelfde resultaat alleen ze roesten wat sneller.
Dan heb je pas echt profijt van de 160cc kit. En loopt hij ook veel mooier omhoog in toeren.

Suc6
 
Heel eerlijk ????
Ik vind niet 1 uitlaat voor een 125 mooi !!!

Mijn eigen carbon potje (origineel aprilia... :r ) lijkt nog op een geschilderde keukenrol.

Maar serieus, je kunt veel meer rendement halen uit die 160CC .
 
idd, ligt zeker en vast aan de power valve, daar deze opengaat op 7800rpm. Check deze in elk geval. En vergeet niet dat je tweetakt motor sneller kapot gaat en dat je geen optimaal gebruik kan maken bij de verbranding van het benzinemengsel met een 160cc zonder aangepaste uitlaat, omdat de (tegen)druk langs uitlaatzijde bij een grotere cilinder anders moet zijn...
 
Nog iemand een goed idee om een standaard uitlaat aante passen daar deze geschikt is voor 160cc .. want ik heb wel een 160cc maar geen andere uitlaat .. ook op af1 dus..Misschien een idee om de geluidsdempende schotten der uit te halen ??

Btw : Al die zogenaamde snelle uitlaten.. die zijn toch ook allemaal voor de 125 cc's.. Polini zelf heeft t in hun 160cc boeke wel over een special polini uitlaat.. maar die heb ik echt nog nergens gezien... Ohw en trouwes.. die 37 ok die word opgegeven.. zou met de standaard uitlaat mogelijk zijn.. wederom... volges polini zelf..
 
Laatst bewerkt:
[moraalriddermodus]
Volgens mij heb jij veeeeel meer dan 25kw, en oet je met het gewicht van dat ding zelfs nog minder dan 25kw hebben :+
[/moraalriddermodus]

Maar voor de uitlaat: 2 en 4-takt uitlaatsystemen

En verder he ik een beetje het idee als ik het hele verhaaltje zo lees, dat hij niet genoeg lucht kan krijgen (maar wie ben ik :P )
 
Ja.. dat had ik ook al gezien, is opzich wel intressant, ik wil alleen geen big money meer ff uitgeven voor een uitlaat, als ik door een aanpassing van t huidige uitlaat systeem ook een betere verbranding kan krijgen.. graag.. maar anders.. :X
 
Ja.. dat had ik ook al gezien, is opzich wel intressant, ik wil alleen geen big money meer ff uitgeven voor een uitlaat, als ik door een aanpassing van t huidige uitlaat systeem ook een betere verbranding kan krijgen.. graag.. maar anders.. :X

niet aan beginnen... ligt bij 2t heeel gevoelig! teze gast is trouwens echt niet duur volgens mij!

Ik heb nog wel een prachtig NSR50 uitlaatje voor je liggen hoor :P
 
-heb je die 160cc zelf gemonteerd? zuiger verkeerd om? wil ook nog wel es helpen,... :P

- ontsteking. bougie,.. kan idd. heb het eens met mijn racer gehad. wilde niet over de 10d toeren heen. andere bougie en klaar was het ( weer netjes 14,5d rpm. :9 )

-powervalve. deze zou bij ongeveer 8d rpm open moeten gaan. misschien servo motor kapot? hoor je die ook open en dicht gaan als je hem op contact zet?

ook ,.. maar dat is het laatste kan je cdi kapot zijn. kan zijn dat je cdi niet meer vervroegt en verlaat. heb ik ooit eens met een scooter gehad :X

jah sorry jongens ik heb me ook aan die zonde vuil gemaakt,... scooters :r

misschien kun je even een cdi-tje lenen van iemand? :? kun je zien of het dit is.

groeten,

een rs 250 rijder
 
Terug
Bovenaan Onderaan