inhouden rs 125 bij 8000 toeren

Spidi Gonzalez

Die hard MF'er
25 okt 2002
865
1
Ik heb een Aprilia AF1 125. En er zit een 160cc polini cilinder onder (voor de rest standaard uitlaat en carb,34mm 158 sproeier). Nu zal je denken "Dat moet toch wel leuk lopen". Nou niet dus. Als ik optrek en ik wil em in ze toeren jagen, dan houd ie in bij 8000 toeren. Hij gaat wel door, maar gewoon met heel weinig kracht. De topsnelheid is ook gewoon heel laag nl. 140 km/h bij 8500/9000 toeren.
Een klasgenoot op een standaard RS 125 rijd me voorbij, en met optrekken houd ie me ook al bij. '(

Ik heb em al gesprobeert af te stellen, maar het lukt niet. Als ik er een grotere sproeier inzet dan gaat ie onderin beroeder lopen en bovenin verzuipt ie dan ook(dat kan ook aan me ontsteking liggen)

Ook in ze neutraal met volgas draait ie niet mee dan 8500 toeren, alleen als je een beetje met het gas speelt schiet ie wel eens naar 9500 toeren.

Wie kan mij helpen :?
 
yooww en nog iets ik heb ooit meegemaakt met een yamaha dt 125
dat de powervalve vast zat en daardoor men zuiger in twee brak
teveel kracht op de zuiger ik reed iets van een 110 en ik voelde dat men power valve vast zat en tien min later bang en het wast echt wel omdat die klep
dicht zat (te veel druk erop) ;(
 
Laat een opmaat uitlaatje maken, heb je gelijk de beste prestatiegerichte uitlaat. Je kan je al laten maken voor 150-200euro.
Verder kijk naar je onsteking, Cdi kan het nie hebben?.
Misschien moet je je onsteking eens vervroegen, wil ook wel eens helpen en probeer meerdere soorten bougies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan