Inhouden/stotteren kawasaki z750

Ksybaas

Rookie
25 mei 2023
5
5
Hoi iedereen, ik ben net nieuw hier en heb een voorstel berichtje achter gelaten bij nieuwe gebruikers. Ik heb gelijk een technische vraag.
Ik heb een kawasaki z750 s uit 2006 met nu ong 40 000 km.
Toen ik er voorheen op reed had ik af en toe dat bij hoge toeren/snelheden de motor wat in leek te houden in de vorm van stotteren (even inhouden, dan weer doorschieten). Dit was sporadisch, en meer als mn tank wat leger was, had er niet bijzonder veel last van, aangezien het echt meestal pas kwam bij >160km/h.

Nu isie recent voor grote beurt geweest, en had ik dit ook aangegeven bij de garage. Hij heeft de brandstofpomp/ejector gecontroleerd en schoongemaakt in de hoop dat het wat zou doen. Niet vervangen. Verder geen roest in de tank oid.

Maar het probleem nu is dus dat de eerste 20 min rijden echt fantastisch was, knalde er zo vandoor, maar daarna (+-3 uur met pauzes) mee gereden, houdt hij volledig in bij max 110-120 km/h. Geen stotteren, hij gaat gewoon niet harder (soms niet harder dan 100 zelfs..) met gas vol open draaien. Het gekke is dat bij het een klein stukje terug draaien van het gas, hij er dan wel even tijdelijk een heel kleine stukje vandoor schiet.

Wat verder qua onderhoud is gebeurd is oa nieuw luchtfilter +grote beurt (En wat andere dingen maar die lijken me niet relevant) Geen idee watvoor, k&n of niet, zal ik navragen. Ik las ergens anders dat teveel lucht toevoer dit soort problemen kan geven? De originele uitlaat zit er wel nog op.

Heeft 1 van jullie ideeën wat het zou kunnen zijn en welke dingen ik zelf als relatief leek zou kunnen controleren? Ik ga sowieso terug, maar ze zijn tot dinsdag gesloten.. wilde er net van t weekend mee rijden, plus ik wil het zelf ook graag begrijpen en uitzoeken.

Nouu groetjes en dankjewel voor het lezen van mijn hele lange tekst
 
Van de week ook iemand met een Kawa z750 met bijna zelfde problemen...?

 
Hoi Allen,

Ik ben druk zoekende naar antwoorden en kwam op dit forum, laat ik nu precies ook zoiets hebben.
voor nu zal ik mijn probleem beschrijven, kijken of jullie dit hetzelfde vinden, anders dan maak ik een nieuw Item aan.

Kawasaki ZXR 750 J, Motor start goed, elke keer weer, dan na ongeveer 20-25 km begint de motor te stotteren, de toerenteller wordt helemaal wild die lijkt een eigen leven te leiden. op neer op neer.
Motor technisch lijkt het of hij op minder poten gaat lopen, loopt onregelmatig, gas geven helpt weinig, motor begint te schokken dan ineens loopt hij weer goed, vliegt vooruit en dan begint hij weer te "brobbelen" sputteren of hoe je het moet noemen. uitlaat begint ook te ploffen, dus mijn idee is dat er dan onverbrande benzine dampen in de uitlaat zitten, die dan ontbranden. (je kent die sportauto's wel met vlammen uit de uitlaat :) ) (je kan het vergelijken met tijdens het rijden de dodemansknop snel heen en weer halen.)

Hier heb ik al een tijd last van, alleen de motor zaak geeft aan dat hij niet zo snel weet wat het zou kunnen zijn.

Zoals ik het ervaar, komt het ook maar 1x per rit voor. Of ik nu 50km of 300 rij. Maakt ook niet uit of ik in de 6 of in de 3 rij.
Wel de opmerking erbij, het is wel vaak als ik constant gas rij dat het na 20-25 km begint.
Dus snelweg constant 120, maar ook bij constant 160.

Ik ben niet motor technisch onderlegt, maar ben druk lerende, en daar waar ik geen kennis van heb, zoek ik kennis om me heen.

Heel verhaal, maar wil niet een nieuw item openen als er al meerdere gemeld zijn, zoals deze en
Kawasaki z750

Kan ik sensoren uitschakelen? Zoals de motor standaard sensor? Om uit te sluiten of dit de boosdoener is.

Iedereen alvast bedankt voor het lezen, en voor het mogelijk antwoord geven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan