Inhouden SUZ GSXR750 SRAD 1999.

RGV-DR

MF'er
13 dec 2005
209
1
Reuver
Wie kan mij helpen?
Mijn SRAD 750 van 1999 houdt in vanaf 7000rpm en gaat op 3 cilinders lopen, als ik dan gas geef houdt hij nog meer in.
Ik krijg geen storingsmelding en ook met uitlezen zijn er geen meldingen.
Onder 7000 loopt hij mooi en ook stationair, gaskleppen zijn synchroon gezet.
Bougies heb ik al vervangen CR9E en op cilinder 2 is de bougie goed zwart.
Compressie en klepspeling klopt, bobines en injector zijn ook gewisseld en het blijft op cilinder 2 dat de bougie flink zwart is.
Brandstof druk klopt ook, pomp is schoon en brengt voldoende brandstof.
Kabels doorgemeten (weerstand) en deze kloppen, geen breuk. Ook niet als ik aan de kabel schudt.
De vraag is wat heb ik over het hoofd gezien?
 
Er zitten aan het gasklephuis bij elke cilinder nippels. Onder andere om ook het zooitje te kunnen synchroniseren. Check even of dat allemaal goed zit. Als je toch zo ver bent, kijk dan ook even door de gasklep heen of de injector ook een goeie hoeveelheid benzine het inlaatkanaal in sprayt wanneer je gas geeft.
 
Bougie op blok houden of je een goeie vonk hebt?

Want volgens jou heb je brandstof, lucht en (iig) een signaal dan zou ik het zo ook ff niet meer weten.
Alleen heb je nog niet gezegd vanaf wanneer je dit probleem hebt gekregen.
Na tijdje stilstaan liep hij heel belabberd vanaf 5000 rpm. Geen storingsmelding. Zoals boven beschreven alles vervangen. Nu loopt hij goed tot 7000 rpm maar als je doortrekt loopt ze op 3 poten.
 
Het enige wat ik me dan nog kan bedenken, is dat de uitlaat bocht van betreffende cilinder compleet dicht geslibt is of plat. Tenzij de carterontluchting een stroom olie direct de kelk van de tweede cilinder in loopt te spuwen, maar dan zal er ook wel een flink bad in je luchtfilterhuis liggen.
 
Ik weet nog van mijn SRAD dat ik een keer een lucht/vacuum/what ever slangetje niet of verkeerd had aangesloten en dat hij toen ruk begon te lopen ook in de hogere toeren, maar je zegt dat die goed zitten dus ik zou het niet weten.

Dit hele topic:
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik me dan nog kan bedenken, is dat de uitlaat bocht van betreffende cilinder compleet dicht geslibt is of plat. Tenzij de carterontluchting een stroom olie direct de kelk van de tweede cilinder in loopt te spuwen, maar dan zal er ook wel een flink bad in je luchtfilterhuis liggen.
Er zit geen olie in de airbox (verbruikt geen olie) en ook de uitlaat (is niet plat) wordt gewoon warm net zoals de andere 3. Infrarood meter.
 
2 cents, compressie meten?

Wie kan mij helpen?
Mijn SRAD 750 van 1999 houdt in vanaf 7000rpm en gaat op 3 cilinders lopen, als ik dan gas geef houdt hij nog meer in.
Ik krijg geen storingsmelding en ook met uitlezen zijn er geen meldingen.
Onder 7000 loopt hij mooi en ook stationair, gaskleppen zijn synchroon gezet.
Bougies heb ik al vervangen CR9E en op cilinder 2 is de bougie goed zwart.
Compressie en klepspeling klopt, bobines en injector zijn ook gewisseld en het blijft op cilinder 2 dat de bougie flink zwart is.
Brandstof druk klopt ook, pomp is schoon en brengt voldoende brandstof.
Kabels doorgemeten (weerstand) en deze kloppen, geen breuk. Ook niet als ik aan de kabel schudt.
De vraag is wat heb ik over het hoofd gezien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan