Inhouden SUZ GSXR750 SRAD 1999.

RGV-DR

MF'er
13 dec 2005
209
1
Reuver
Wie kan mij helpen?
Mijn SRAD 750 van 1999 houdt in vanaf 7000rpm en gaat op 3 cilinders lopen, als ik dan gas geef houdt hij nog meer in.
Ik krijg geen storingsmelding en ook met uitlezen zijn er geen meldingen.
Onder 7000 loopt hij mooi en ook stationair, gaskleppen zijn synchroon gezet.
Bougies heb ik al vervangen CR9E en op cilinder 2 is de bougie goed zwart.
Compressie en klepspeling klopt, bobines en injector zijn ook gewisseld en het blijft op cilinder 2 dat de bougie flink zwart is.
Brandstof druk klopt ook, pomp is schoon en brengt voldoende brandstof.
Kabels doorgemeten (weerstand) en deze kloppen, geen breuk. Ook niet als ik aan de kabel schudt.
De vraag is wat heb ik over het hoofd gezien?
 
Je zou eens kunnen proberen om bougiekappen en kabels uit te wisselen.
Check ook de bougiekap goed op scheurtjes/gaatjes.
Draai de bougiekap los, knip een cm van de kabel, en schroef de dop weer op de kabel.
 
Misschien kun je de stekkers op de bobines van cilinder 2 en 3 omruilen. Bougies van cilinder 2 en 3 zitten op dezelfde aansturing van signaal. Als het probleem dan mee verhuist van cilinder 2 naar 3 zit je probleem in het laatste stukje draad voor de bobine.
 
Misschien kun je de stekkers op de bobines van cilinder 2 en 3 omruilen. Bougies van cilinder 2 en 3 zitten op dezelfde aansturing van signaal. Als het probleem dan mee verhuist van cilinder 2 naar 3 zit je probleem in het laatste stukje draad voor de bobine.
Volgens mij ga je dat niet halen. Vanaf cilinder 4 komt de kabelboom over het blok heen en tussen 3 en 4 spiltst het zich op voor dit cilinderpaar en aan de andere zijde ook tussen de cilinders. Zeker wel het proberen waard overigens.
 
gixxer.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan