inhouden suzuki gsx es

gsx85

Rookie
11 okt 2004
4
0
tiel
sinds kort houdt mijn suzuki 750 gsx es in, dit gebeurt als de motor warm is en ik hem doortrek boven de 80/100, zowel in zijn 4-5 e versnelling, je voelt dan lichte stootjes tijdens het acceleren, het is dan ook niet mogelijk om een constante snelheid te rijden omdat de motor dan schokt, inhoudt of terugvalt ik praat dan over 120/140 km/u of daarboven, soms zakt hij dan terug naar de 100, als ik hem dan doortrek dan gaat dat wel weer maar toch speelt zich dan weer hetzelfde af, iemand enig idee ?
onder genoemde snelheid rijdt hij prima zonder schokken etc

het betreft een suzuki gsx 750 es, uit 1985 met 50000 op de teller, verder goed onderhouden
 
Controleer ook je tank-ventilatie en probeer uit te vinden of je bougiekapjes niet ziek zijn; zijn ze erg oud dan zou ik er sowieso nieuwe opprikken.
Meten aan die kapjes levert lang niet altijd inzicht, rare fouten mogelijk die bijvoorbeeld alleen doorgewarmd en/of bij hoge toerentallen optreden.
 
oke het controleren van de bougies en de kabels dat gaat me lukken,
ik vraag me alleen af wat je bedoelt met de carbs ?
en waar kan ik de tank verntilatie controleren ?

zal vandaag de bougies en kabels eens onder de loep nemen,

alvast bedankt voor de tips
 
Tank-ventilatie is soms een doorgangetje in de dop (dat verstopt kan raken) òf er zit ergens een extra buisje/ slangetje aan de tank.

Controle: bij niet te volle tank en wel droog weer een stukje rijden met de tankdop er af (of half-los, als er maar lucht langs kan).
 
heb de bougies eruit gehaald, deze waren bijna geheel gecorrodeerd, verder was er van het luchtfilter niet veel meer over, krijg van de week een nieuw luchtfilter, bougies zijn al vervangen, probeer eerst of hij nog inhoudt, zoniet dan zal ik het eens proberen met de tankdeksel eraf !
 
heb de bougies eruit gehaald, deze waren bijna geheel gecorrodeerd, verder was er van het luchtfilter niet veel meer over, krijg van de week een nieuw luchtfilter, bougies zijn al vervangen, probeer eerst of hij nog inhoudt, zoniet dan zal ik het eens proberen met de tankdeksel eraf !

Hoe kun je in je eerste post schrijven dat hij verder goed is onderhouden????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan