Inhouden vermogen bij warme motor

Michel

MF veteraan
29 mrt 2004
34.746
0
Waar kan het aan liggen als een motor inhoud als hij warm is ten opzichte van als hij koud is (moet gas bij geven om hem gaande te houden)? Is zoiets makkelijk te verhelpen? Of gaan daar ontzettend hoge kosten mee gemoeid om dit bij een dealer te repareren? Ik heb de zoek functie al gebruikt maar daar niet echt duidelijke antwoorden kunnen vinden. Wel begrepen dat het meerdere oorzaken kan hebben, is dat zo? Wat kan het in het ergste geval zijn dan? En daar als het kan de geschatte kosten van. Bedankt vast

[edit] niet mijn eigen motor overigens maar een 2e handsje die ik op het oog heb ;)
[edit2] deze dus: fzr400rr
Dacht dat ie alleen op marktplaats stond |(

Laatst bewerkt:
Kan van alles zijn.............stationair deel van carburatie niet goed afgesteld/sproeiers verstopt?
Loopt ie koud wel zonder choke of is het meteen gedaan zodra de choke er af is?

Kan van alles zijn.............stationair deel van carburatie niet goed afgesteld/sproeiers verstopt?
Loopt ie koud wel zonder choke of is het meteen gedaan zodra de choke er af is?

Ik dus helaas geen antwoord geven op deze vragen omdat dit niet mijn motor betreft maar een die ik misschien wil gaan kopen. Volgens de eigenaar is koud alles in orde, maar zou inderdaad te maken kunnen hebben dat hij te weinig brandstof krijgt als de choke eraf is. Geen idee of hij zonder choke koud wel goed loopt, goed punt

Een gezonde motor loopt goed zonder dynojet kitje erin.
Probeer eerst eens uit te vissen of het ding niet gewoon lang heeft stilgestaan en daardoor de kleinere kanaaltjes in de carburateurs verstopt zitten/zit er niet ergens een scheurtje in een inlaatrubber?/staat hij niet gewoon veel te laag stationair afgesteld/allemaal simpele dingen om te controleren vooraf.
Is het probleem ineens ontstaan of geleidelijk slechter geworden?
Om te testen of er ergens een lek zit in een inlaatrubber is het volgend heel simpel te proberen: laat de motor stationair lopen (of in jouw geval hou hem aan het lopen) neem een spuitbus met iets vluchtigs erin (siliconenspray/remmenreiniger/whatever voorhanden is) en spuit een klein beetje rondom je inlaatrubbers>>>>>>>>>gaat het toerental spontaan omhoog?>>>>>lekkage.

Terug
Bovenaan Onderaan