Inhouden ZXR 750

Erwinvanh

MF'er
2 jun 2003
209
0
Hardinxveld-Giessendam
Heb ik weer hoor! Net alles ingepakt om morgen een paar dagen op vakantie te gaan. Even nog een rondje rijden om te voelen of alle bagage een beetje lekker achterop blijft zitten begint mn motor ineens in te houden en volgens mij op 3 cylinders te lopen! Ik gestopt. Ding uit, ff wachten en weer starten en toen liep tie weer goed. Nou dan maar weer verder rijden, en nog geen 200m verder stopt er weer eentje ermee. Het vage vond ik ook dat eerst mn toerenteller inzakte, wat me wel logisch leek maar daarna ging de toerenteller naar de 0 toe terwijl de motor echt nog wel draaide! Dus weer aan de kant. Iets langer gewacht en weer gestart en gewoon de resterende 5km zonder problemen naar huis kunnen rijden.

Maar nu vind ik het eigenlijk een beetje eng om morgen weg te gaan want ik heb geen idee wat er nu precies gebeurde en hoe groot de kans is dat ik morgen stil sta!

Wie heeft een idee?! ;(
 
Laatst bewerkt:
kijk je bedrading na van je bobine,bougies(ook de doppen) je onsteking stekker op corrosie spuit deze in met WD 40. ik zou hier aan denken misschien dat iemand anders nog heldere ideeen heeft?

zorg dat je lid van de ANWB bent :)
 
Check je bougies!! Gooi er gewoon 4 nieuwe op, bewaar de beste oude voor onderweg!

Fijne reis! :]

Daar dacht ik dus ook gelijk aan. Zal wel een bougie tussen zitten die niet vonkt. Want er kwam trouwens ook keer een goeie klap uit de uitlaat toen hij op 3 cylinders liep. Dan zou je zeggen dat er toch wel benzine doorheen komt, alleen het verbrandt niet in de cylinder.

Nou zag ik dat die bougies aardig diep weggestopt zaten... Is daar nog een speciale sleutel ofzo voor nodig?! Want een gewone bougiesleutel die ik heb is veelste dik om in dat gat te passen.
 
Nou inmiddels het een en ander al getest, nagekeken en schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik vrees dus een beetje voor mn cdi/igniter. :(

Vandaag even bij een Kawasaki-dealer geweest en het probleem duidelijk gemaakt: Nadat ik zei dat ook mn toerenteller dan soms ook naar de 0rpm ging dacht hij direct dat dat een elektrisch probleem moet zijn. Die toerenteller zit inderdaad op die igniter aangesloten dus ik vrees dat die een beetje aan het overlijden is.

Iemand toevallig nog eentje liggen die ik ff mag lenen om te testen? :)



ps. bedankt voor de praxis tip! :}
 
Dit probleem heb ik ook gehad bij mijn yamaha zr660.

Het was niet te vinden, alles nagekeken en het probleem bleef. (dealer dacht ook aan de CDI unit)
Toen naar de dealer deze kon het ook niet vinden todat hij opeens progenlijk tegen de accu duwde.
De bekabeling op de accu was niet juist aangesloten, het was een beetje los getrild.

ik had exact de zelfde simtonen als wat jij zegt.

Check het is en draai ze stevig aan.
 
Dit probleem heb ik ook gehad bij mijn yamaha zr660.

Het was niet te vinden, alles nagekeken en het probleem bleef. (dealer dacht ook aan de CDI unit)
Toen naar de dealer deze kon het ook niet vinden todat hij opeens progenlijk tegen de accu duwde.
De bekabeling op de accu was niet juist aangesloten, het was een beetje los getrild.

ik had exact de zelfde simtonen als wat jij zegt.

Check het is en draai ze stevig aan.

Ga ik ook nog eens ff checken! Je kan nooit genoeg gecontroleerd hebben! :)
 
3 weken later dan toch eindelijk het probleem gevonden! :D

Ik gokte er al op dat het de igniter bijna wel moest zijn. Daarom ook maar eens netjes de how-to CDI-unit reparatie (doe het zelf) gedaan... toen dacht ik dat het over was, maar helaas. Nog steeds af en toe vaag doen. Nu stond ik gister weer langs de weg omdat hij op 2 cilinders liep. Dus ik als een speer die igniter opgehaald (inmiddels had ik wat ervaring :X ) en zodra ik dus een klap op die igniter gaf ging de motor ineens weer op 4 cilinders lopen! Printje eruit en als ik de print een beetje krom trok dan liep tie weer goed en als ik hem weer los liet dan liep tie weer op 2 cilinders! Ik al helemaal blij omdat het dan ergens toch een breuk moest zijn! Wat bleek nu: Ik had de complete onderkant van de printplaat wel opnieuw gesoldeert maar er zaten ook nog 3 kleine SMD printjes op de bovenkant van de print. En laat er daar nou net een pootje van los zijn! :r
Zo verschrikkelijk klein breukje dat het bijna niet te zien is! Maar het is er wel één! :)

Inmiddels gefixed en alles weer in elkaar gezet!

Problem solved! :]
 
Nog even een plaatje erbij! ;)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan