Inhoudende VTR1000F

Schuimbanaan

Die hard MF'er
8 aug 2002
534
0
Mijn VTRetje heeft af en toe kuurtjes, en dan voornamelijk als het koud is af regenachtig. Het volgende is het geval, in deze wersomstandigheden komt het regelmatig voor dat ie onder het rijden een keertje "overslaat" en als ik sta te wachten voor een stoplicht ( niet tevaak gelukkig) slaat ie dan ook nog es af. Nou dacht ik in eerste instantie dat het lag aan de electronica of de afstelling, alles is agekeken , zit inmiddels een Dynojet kit in, K&N filter, open carbon dempers, voor de zoveelste eer nieuwe bougies en nieuwe bougiedoppen. Dit alles heeft tot weinig verbetering geleid, de afstelling is toppie want dat is gedaan op een dynojet testbank. Heeft iemand dezelfde problemen of gehad?? Of weet nog iemand iets wat er aan de hand zou kunnen zijn???
 
Is mij iets verteld in de zin van een terugslag op de gasklep?? Heb ook dat al geprobeerd, tevens alle electronic ansluitingen voorzien van een laagje vaseline tegen water etc.

Verder kan ik meedelen dat ook als ik veel hoger in toeren ga rijden dit euvel zich blijft voordoen en 's winters krijg ik hem absoluut niet op temperatuur, zelfs niet in de buurt van....??? Radiateur afplakken vink een beetje ver gaan.
 
Dat probleem herken ik wel.
Bij mij komt het alleen voor als ik erg langzaam rijdt. (bebouwde kom etc.)
Dan gebeurd het regelmating dat hij ploft in het luchtfilter/carbarateur,daarna slaat hij inderdaad wel eens af als je dan stopt.
Meestal start hij dan ook niet gelijk weer.
Mij werdt verteld dat dit komt door een te arme afstelling wat schijnbaar alle vtrren hebben en zou met een dyno kit verholpen moeten zijn :?
Ruud frederiks had het tevens over een gaatje boren in de gasschuif om de doorstroming bij lage toeren te verbeteren :? :?
 
Dan gebeurd het regelmating dat hij ploft in het luchtfilter/carbarateur,daarna slaat hij inderdaad wel eens af als je dan stopt.
...zou met een dyno kit verholpen moeten zijn :?

Ploffen uit het in het filter doet de VTR van mij ook, maar dan voornamelijk na een tijdje flink doorgereden te hebben en daarna iets langzamer door een bocht dan ploft ie.
Heb een Dyna en K&N dus daarmee is het niet verholpen, oja open Carbon pijpies heb ik ook.
Afslaan als ie een tijdje stationair loopt doet ie ook, je hoort gewoon in het regelmatig lopen af en toe een hapering en soms slaat ie dan af.
Allemaal kleine dingetjes die de pret echt niet kunnen drukken :)
Blijft een geweldige motor.
 
Doet de mijne ook soms ff een kuchie en als ie warm is wil ie wel eens afslaan bij het stoplicht dat laatste is me wel eens verteld dat ie te weinig aanvoer van verse lucht krijgt.
stationair iets hoger zetten wil misschien wel helpen maar heb ik niet gedaan het klinkt zo lekker als ie lekker rustig ploft.
En dat ie dan af en toe afslaat neem ik voor lief.
En dat ie niet warm wil worden heb ik vaker gehoord, ik heb een tijdje geleden een VTR zien staan waarbij de oliekoeler met aluminiumfolie was afgeplakt en of het goed is heb ik mijn twijfels over maar misschien de capiciteit van de oliekoeler iets te groot ik heb soms ook wel eens van "worden we nog warm of niet"

Het is en blijft wel een tweecilinder met flinke zuigers die op en neer stampen en de een heeft iets meer nukken dan de ander.

Heb je wel eens een Buell gehoord!!! Hahahahah nou dan weet je wel dat je VTR loopt als een zonnetje!!!!

Suc6 8-)
 
Het is toch niet gewoon zoiets simpels als een geknikt tankontluchtingsslangetje he??

Had ik laatst... Gelukkig duurt het niet lang voor je erachter bent, maar je voelt je behoorlijk klote als het zich voordoet en je staat met afgeslagen motor stil ergens onderweg.
 
Het is toch niet gewoon zoiets simpels als een geknikt tankontluchtingsslangetje he??

Had ik laatst... Gelukkig duurt het niet lang voor je erachter bent, maar je voelt je behoorlijk klote als het zich voordoet en je staat met afgeslagen motor stil ergens onderweg.

dit komt inderdaad wel voor bij vtrren.....doet zich dan alleen voor als je net getankt hebt.....
 
Doet de mijne ook soms ff een kuchie en als ie warm is wil ie wel eens afslaan bij het stoplicht dat laatste is me wel eens verteld dat ie te weinig aanvoer van verse lucht krijgt.
stationair iets hoger zetten wil misschien wel helpen maar heb ik niet gedaan het klinkt zo lekker als ie lekker rustig ploft.
En dat ie dan af en toe afslaat neem ik voor lief.
En dat ie niet warm wil worden heb ik vaker gehoord, ik heb een tijdje geleden een VTR zien staan waarbij de oliekoeler met aluminiumfolie was afgeplakt en of het goed is heb ik mijn twijfels over maar misschien de capiciteit van de oliekoeler iets te groot ik heb soms ook wel eens van "worden we nog warm of niet"

Het is en blijft wel een tweecilinder met flinke zuigers die op en neer stampen en de een heeft iets meer nukken dan de ander.

Heb je wel eens een Buell gehoord!!! Hahahahah nou dan weet je wel dat je VTR loopt als een zonnetje!!!!

Suc6 8-)

Jeezus man een Beul, dan noem je ook iets.
:} FLYIN BANANA
 
Ik heb zelf een vtr1000 gehad met het zelfde probleem, het probleem wordt groten- deels verholpen door andere inlaat rubbers. deze hebben aan de binnen kant geen randje waar benzine zich kan op hopen.De nieuwere vtr 1000 hebben als het goed is dit probleem niet meer, in ieder geval minder.
Mijn dealer heeft de rubbers toen onder garantie vervangen Vtr was van 1999.
 
Het is niet eerlijk. Ik kreeg een envelop van de CJIB. Is niet heel gek, mijn postbus heeft er al meer voor zn kiezen gehad. Maar deze van van een ander formaat. Dat was een beetje vreemd. Nu blijkt het dus zo te zijn: hoe groter de envelop hoe hoger de boete. Normaal a4 2 dubbel gevouwen, deze was maar 1 keer gevouwen.

Of ik wel even een handtekening wou zetten en die opsturen. Oja en ik mocht ook nog 273 eurootjes overmaken naar Leeuwarden. Volgens politie in Dieren is het niet normaal als je 130 rijd waar je 80 mag. Maar ik had wel het stoplichtwedstrijdje met die zx6-r gewonnen. Toch leuke bijkomstigheid, we krijgen er allebei een foto van........ *D
 
Laatst bewerkt:
met een dynojet heb je kans dat hij zelfs zuiniger rijd.
Maar een vtr blijft een zuipschuit.

Ik rij ook vtr1000 en ik heb helemaal geen last van de hierboven beschreven
kwalen.
Wat ik wel weet is dat het vlotter niveau van de vtr nog al hoog staat afgesteld
hierdoor kan de motor zich soms verslikken.
Om dit te voorkomen is een hele simpele handeling voldoende,wat je moet doen
zijn de twee zwart rubberen overloop slangen uit hun bevestiging trekken (de aluminium strips waarmee de carbs aan elkaar vast zitten)en deze iets laten zakken
hierdoor kunnen de overloop slangen eventuele brandstof beter lozen.
En is de kans minder groot dat de motor zich verslikt.
 
Duurde even maar ben d\'r weer,

Heb een VTR1000F met Dynojet kit erin en K&N filter met open carbon dempers, qua vermogen zit ik op iets van 108 op het acherwiel (omgerekend 123 op de krukas) en het koppel is enorm toegenomen, zal nog effe kijken wat dat is.
Qua verbruik doettie ongeveer 1 op 13 bij redelijk doorrijden doe je echt rustig kan ik 1 op 17 halen (eeeecht rustig dan hé, met zo\'n ouwelullenclubje) op het circuit van Assen deed ie iets van 1 op 8/9.

Is best wel merkbaar die extra pk en koppelwinst.

:} :} VTR1000 :} :}
 
Is wel een eigenaardig verschil, kan het misschien zijn dat de jouwe uit Duitsland geimporteerd is?? Hadden ze volgens mij ooit een regeling dat een motor niet meer dan 100 pk mocht hebben. Weet niet precies hoe dat zat.

Af fabriek geven ze voor een VTR op dattie 110 krukas pk\'s zou hebben, nou is dat bijna altijd iets overdreven, maar dan zou je nog 110 - 12,5% = 96.25 achterwielpk\'s over moeten houden, standaard dan.

Dat alleen een paar uitlaten ( als je de originele er nog op hebt zitten ) zoveel uit kan maken lijkt me ook sterk.

Wie weet hier waar het aan kan liggen????????
 
In Duitsland zijn staan veel motoren op 98 PK.
Dit is jaren terug vrijwillig door de importeurs ingevoerd, omdat er toen sprake was dat er wettelijk iets aan het alsmaar toenemen van het vermogen gedaan zou worden.
Dit is echter nooit gebeurd, waardoor de motoren nu weer het volle vermogen hebben.
Mijn VTR (naja mijn inmiddels verkochte VTR) was ook duidelijk sneller dan een VTR van een collega die geen K&N en Dyno op z\'n motor had (maar wél volledig Shark uitlaatysteem).
Ik heb in de vakantie met originele pijpen gereden (zadeltassen) en toen was het vermogen verglijkbaar met de originele VTR, maarja van de afstelling i.c.m. de open pijpjes was dan ook niets over.
 
Inhoudende VTR heb ik ook last van gehad.
Ik met motor naar dealer.
Moest toch voor kleppen stellen weg dus gelijk maar Carb stellen erbij gedaan.
Euvel was nog niet weg.
Bij nader onderzoek bleek de vlotter van de voorste cilinder lek te zijn, hierdoor stroomde de carb over en verzoop de motor.
nieuwe vlotter erin.
Euvel nog niet naar mijn zin verholpen.
toen bleek ook nogeens de gasklepsensor kapot te zijn, ook vervangen.
En wat denk.......

Motor loopt weer als een tiet.
Niks inhouden,Niks overslaan bij stationair of verhoogd toerental.

Greetz Jeroen
 
Terug
Bovenaan Onderaan