Injectie cleaner

patje-gsxr

MF'er
17 dec 2005
167
0
Hoogstraten
Hallo, wat zijn jullie ervaringen met injectie cleaner.
Deze zijn kleine flesjes die je bij de benzine toevoegt, voor alles te reinigen.
Ik hoor het graag van jullie.

mvg
 
Bij onze vorige vierwieler met meer dan 2 ton rijervaring ging hij weer beter lopen, nadat dat spul in de tank gemikt was, dus je kan het altijd proberen
 
De resultaten waren bij mijn motor best positief te noemen. Ik had wat last van vervuiling in de carburateur en dat werd minder.

Waar ik wel op gelet heb, is dat de verpakking bedoeld is voor auto's. Ik heb dus steeds 1/4 flesje in de tank gegooid ipv het hele flesje in een keer.

Voor de auto gebruik ik het ook regelmatig en daar gat het blikje weer lekker soepel van rijden. Mijn auto heeft namelijk best wel wat vermogen en ook al wat kilometers achter de kiezen. Bij langzaam rijden gaat hij dan na verloop van tijd een beetje schommelend rijden (net alsof het gaspedaal steeds heen en weer gaat). Na een busje injectorreiniger is dat verschijnsel weer weg.
 
Spul werkt prima.
Let inderdaad op de verhouding. 1/4 blik op een volle tank.

Werkt reinigend op de injectors als deze vervuilt zijn.
Een storing kun je er niet mee wegwerken, evenmin een kapotte inj.
Voor carb's werkt het ook. Er zijn daar andere spullen voor. Carb cleaner.
 
Heeft dit al iemand gebruikt bij zijn motorfiets, en wat zijn de verschillen na gebruik.
Ik!

Voor de winterstop doe ik altijd de inhoud van een flesje Forte 2 in de tank. Vervolgens tank ik hem af en rijd ik een kilometer of 10 a 15 alvorens hem z'n 4 maanden rust te gunnen. Na de winterstop rijd ik de tank eerst leeg (Als in totdat hij op reserve springt zo'n beetje) en bij de volgende tankbeurt voeg ik Forte 1 toe. Dit reinigt dan de hele binnenboel. Ik weet niet of het echt help, ik merk geen verbetering of verslechtering, maar voor die paar euro doe ik het gewoon elk jaar. Aangezien ik er veel positieve verhalen over hoor en m'n dealertje er erg enthousiast over is doe ik er niet moeilijk over en mik ik het er gewoon bij. :)
 
De enige waar ik goede, lees snelle en effectieve, ervaring mee heb is die van Wynn's, te koop bij de meeste Shell pompen hier in de buurt, Forte vindt ik half werken en rete duur

Let wel ! Voor injectie! want gooi je de verkeerde erin , carburatie, dan heb je een verstopping!

Toevallig heb ik gister net weer een fles leeg geknepen in mijn Volvo auto, ding rijdt maar 2000 km per jaar, is te weinig, geeft aanslag, zo af en toe wat dope en de TR5 gaat weer als een speer, als ie begint te stotteren bij 170/180 is ie weer aan een shot toe, en doe dat ook

Bij de motoren heb ik geen injectie, maar carburatie, maar de 1 past niet in de ander, bij motoren gebruik ik het alleen als ik weer een sleutelfiets erbij heb, verse aankoop, doet vaak hetzelfde als carb's gewoon helemaal schoon maken, en dit is makkelijker, maar de GSX 1100 komt er niet aan toe, die brult 30.000 km per jaar ongeveer.
 
Toen mijn motor (K-75, heeft injectie) ernstig inhield, heb ik het bezine-filter vervangen. Nou, dat mocht ook wel.

Kaatje bleef lekker inhouden, vooral bij zo'n (sorry, effe op de teller kijken hoor, ben zo terug!)




.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

.

.

Zo, ben ik weer....(ook effe peukie gerookt)

Ja, bij zo'n 4 a 5000 toeren bleef ze inhouden, heb ik er op aanraden van Becks in Wijhe zo'n flaconnetje Forte erin gemikt. Dit heb ik nog één keer herhaald en tante Ka ging weer als de brandweer! En nóg!
Wél ff goed de aanwijzingen op de fles lezen en opvolgen (qua mengverhouding met de peut enzo..)

Becks vertelde me dat ze bij beurten het standaard er in gooien.
Ik vind het écht goed spul :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan