Hallo ik ben Richard en heb me net aangemeld op dit forum
Ik speel al een tijdje met het idee om een injectie systeem op mijn motor te bouwen gebruik makende van bestaande onderdelen
* Custom inlaatspruitstuk
* Injectoren ( nog niet bekend) inspuithoeveelheid afhankelijk van duratie tijd) Sequentieel geschakeld
* Gasklephuis van een Ford 1.8 Zetec ( geheel mechanisch 60mm doorsnede)
Mijn Ecu word zelf gemaakt van een programmeerbare chip en A/D converterd.
Inputs:
* gasklep sensor
* Luchtmassa meter
* lambda sonde
* temp Sensor
* toerental sensor
Outputs:
* Injectoren
Ik wil om te beginnen voor elke 500 toeren een map aan maken met de formules voor de formules om een ideale mengverhouding te krijgen voor lucht en brandstof met toeren, hierdoor kan de chip de inspuit duratietijd van de injectoren bepalen in seguentiele inspuiting.
Ik heb mechanisch meer als voldoende kennis om dit te realiseren en elektrotechnish ook.
Mijn vraag aan jullie is? mis ik iets? of zien jullie dit als een succesvol of iig mogelijk project? en uiterraard wat zou de vermogen winst zijn?
De set zou circa 400 euro kosten dus zou het dan ook commercieel aantrekkelijk zijn?,. door een ander spruitstuk zou deze set universeel toepasbaar zijn. het ECU programma kan namelijk met een USB interface naar elke wens in te stellen zijn.
ook zou dit ivm de luchtmassa meter veel beter werken met een turbo opstelling ?
Alvast bedankt groetjes
Richard
Ik speel al een tijdje met het idee om een injectie systeem op mijn motor te bouwen gebruik makende van bestaande onderdelen
* Custom inlaatspruitstuk
* Injectoren ( nog niet bekend) inspuithoeveelheid afhankelijk van duratie tijd) Sequentieel geschakeld
* Gasklephuis van een Ford 1.8 Zetec ( geheel mechanisch 60mm doorsnede)
Mijn Ecu word zelf gemaakt van een programmeerbare chip en A/D converterd.
Inputs:
* gasklep sensor
* Luchtmassa meter
* lambda sonde
* temp Sensor
* toerental sensor
Outputs:
* Injectoren
Ik wil om te beginnen voor elke 500 toeren een map aan maken met de formules voor de formules om een ideale mengverhouding te krijgen voor lucht en brandstof met toeren, hierdoor kan de chip de inspuit duratietijd van de injectoren bepalen in seguentiele inspuiting.
Ik heb mechanisch meer als voldoende kennis om dit te realiseren en elektrotechnish ook.
Mijn vraag aan jullie is? mis ik iets? of zien jullie dit als een succesvol of iig mogelijk project? en uiterraard wat zou de vermogen winst zijn?
De set zou circa 400 euro kosten dus zou het dan ook commercieel aantrekkelijk zijn?,. door een ander spruitstuk zou deze set universeel toepasbaar zijn. het ECU programma kan namelijk met een USB interface naar elke wens in te stellen zijn.
ook zou dit ivm de luchtmassa meter veel beter werken met een turbo opstelling ?
Alvast bedankt groetjes
Richard
Laatst bewerkt: