Injectiefiets>stationaire stelschroef?

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Heb het blok van mijn Speed Triple(T509 1998) in elkaar gezet(lager stuk),hij loopt weer
maar stationari op 2000 tpm,wat te hoog dus.Kan alleen de stationaire stelschroef niet vinden(ook niet het WPH)Heeft een injectie fiets eigenlijk wel zo;n regelschroef?
Kan wel horen dat hij ergens tegen aanvalt maar zie geen verstellerij.
Of is het softwarematig?Naar de dealer dan. ;)
Gr.Gerard
 
Mijne ook..
Aan de linkerkant, onder de injectorbodies.

Niet weggestopt trouwens.. gewoon tijdens het rijden te bedienen.
Maar goed, dat is typisch 24-jaar-oud-comfort ;)
 
Laatst bewerkt:
Okee,dan zal die er vast wel zitten,morgen nog maar eens goed bekijken dan.Ik zie niks en voel niks.Ik ga er toch van uit dat je zo'n ding kunt verdraaien met de tank erop. O-)
 
Bij de vfr800 kun je een dopje uit het frame wippen en door het frame een schroevendraaier steken om vervolgens een schroefje aan te draaien. Gewoon blijven zoeken ;)
 
Jerryt, je moet deze motor softwarematig naar een stationair toerental afstellen.
Er zit een stappenmotor op die via een slangenstelsel bypass lucht bijmengt tot het softwarematig ingesteld toerental bereikt wordt.
Als jij de gaskleppen dus dichter zet, gaat de stappenmotor het bypass gat groter maken, en het resultaat is dan nul komma nul.
Eigenlijk is het resultaat negatief, want je verstoort de mengverhoudingsbalans omdat de tps niet meer klopt bij het stat. toerental.
 
Okee,vond het al vreemd dat ik de stelschroef niet kon vinden.Dat slangenstelsel klopt ook ja.Allemaal slangen op dit ding!(Wat is zo'n ouwe gsx lekker simpel)
Bedankt voor het mooie theoretische verhaal(ben maar een simpele Friese boer ;) ) maar weet nu nog niet wat ik precies doen moet doen om aan de 1200 rpm te komen.:?
Anders morgen maar de dealer effe bellen.
Gr.Gerard
 
Laatst bewerkt:
Okee,vond het al vreemd dat ik de stelschroef niet kon vinden.Dat slangenstelsel klopt ook ja.Allemaal slangen op dit ding!(Wat is zo'n ouwe gsx lekker simpel)
Bedankt voor het mooie theoretische verhaal(ben maar een simpele Friese boer ;) ) maar weet nu nog niet wat ik precies doen moet doen om aan de 1200 rpm te komen.:?
Anders morgen maar de dealer effe bellen.
Gr.Gerard
Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik het wel ff voor je gedaan, ik heb er uitgebreide software voor...
 
Vind het een mooi topic.

JerryT die hele motoren 'from scratch' bouwt krijgt zn stationair niet omhoog :P
Bedoel ik zeker niet lullig, vind het gewoon grappig :)

_O- Pecies!Electronika en software,niet mijn ding!
Geef mij maar een flex en lasapparaat. :Y :W

Zit geen regelschroef op.Dealer gebelt,gaan ze het spul resetten.Normaal moet hij het zelf regelen naar 1200rpm maar gebeurt vaker dat hij dat niet doet.
Bedankt voor de input!
Gr.Gerard
 
Terug
Bovenaan Onderaan